•ABIGAIL•
"Everything needs to be balanced."
Just take my life as an example. From a golden and shimmering childhood, into a depressing and mad life. Kung may saya, may lungkot. Kailangan, balanse ang lahat; para patuloy na umikot nag mundo.
I think my life is like Cinderella's. Katulad niya, nagkaroon din ako ng step mother. Ang pagdating niya ang nag-balanse sa buhay ko na puno dati ng saya. She brought the sorrow that is needed to keep my world moving.
Maraming pagbabago ang dumating sa buhay ko. Dati, ayokong mag-isa ako. Lagi akong nagpapasama sa mga kaibigan ko o 'di kaya kay Ate Ana, ang dating nag-alaga sa akin. Pero ngayon, ayoko nang maging malapit kahit sa ni isang tao sa mundo. Nakakatakot na.
Weird man kung sasabihin, pero ito na talaga ang nakasanayan ko. Sa alagang aso ko na lang ako nakikipagusap nang masinsinan. Patay na ata ako para sa mga taong dati kong tinawag na mga kaibigan.
Wait! May pagkakaiba pala kami ni Cinderella. Wala akong oh-so-drop-dead-gorgeous-prince-charming. At wala naman din akong plano para doon. Gastos lang 'yan.
•••
"You're special."
Those words; brought light to my dark world. But, everything needs to be balanced. That's why that calm, friendly light turned into a blazing, malevolent fire; burning everything in it's way. That fire brought chaos and left my world into dark ruins. Once again, its dark. Like it used to be.
Foolish of me to think he will lead to me to my happy place. That manipulator. He's much like that cunning male antagonist— Moriarty. Oh, don't forget, he has a unique and pretty cruel way of doing things.
How I wish I can be like him. He always gets everything the way he likes it to be. I admire him for that.
Maybe...
I like...
Him?
•••
BINABASA MO ANG
Dark Fairytale
Fantasi"A Fairytale... Is all you need. Not a foolish and unrealistic fairytale full of the author's phantasms. What you need is a Dark Fairytale that conveys the realistic and cruel world by applying the cruel human nature on fantasies. What is more in...