6

4 1 0
                                    

    Aku terima nikahnya Dylan Amelia binti Naqib dengan mas kawin 500 ringgit tunai .....

Setitik demi setitik air mata Amelia jatuh membasahi pipi . Tak disangka lelaki yang amat dibencinya menjadi suaminya yang sah !

Selesai membaca doa , Zarul bergerak kearah Amelia . Sesi menyarungkan cincin dan menangkap gambar .

Zarul menarik tangan Amelia untuk menyarungkan cincin.

"salam lah suami tu," maklong bersuara bila asyik melihat anak saudaranya itu hanya memandang tangan Zarul .

Amelia menundukkan kepalanya mencium tangan Zarul , lalu Zarul menolak dagu Amelia ke atas untuk mencium dahi isterinya itu . Amelia memenjamkan matanya . 

"terima kasih terima abang," ucap Zarul .

" i did this demi papa , not you !" tegas , tapi perlahan saja suara Amelia.

Zarul tetap tersenyum.

Lampu kamera tak henti-henti menyala. Pasangan pengantin itu tetap tersenyum walauuuuuu ........

✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️

Pada malamnya majlis persandingan di adakan . Majlis kecil-kecilan yang hanya menjemput saudara-mara , rakan karib dan jiran tetangga .

Amelia merebahkan badan di atas katil queennya itu . Sesudah saja majlis hanya saudara mara saja yang berada di rumahnya . penat ! Ya sangat penat . Melayan tetamu . Sesi bergambar . Tak cukup tangan nya hendak melayan. 

Tok....tokkkk .

Pintu bilik di ketuk . Pintu bilik dibuka . Tersembul tubuh Zarul di depan pintu .

Melihat Amelia hanya membaringkan badannya di atas katil sambil mata menantap di skrin telefon pintarnya sahaja. Zarul ambil keputusan untuk masuk dan duduk di birai katil. Amelia dipandang .

"what?"

Itu saja yang ditanya Amelia . Tak puas hati apabila ditatap lama-lama oleh lelaki itu .

"hmm nothing . Abang nak mandi dulu. Lia ? Taknak tukar baju dulu ke?"

Amelia hanya mengangkat bahu tanda tidak kisah . Zarul mengatur langkah ke bilik mandi .

✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️

"U nak tidur mana malam ni ?" soalan yang dijangka akan ditanya oleh Amelia .

"hmmm Lia nak abang tidur mana?" Amelia mendengus kasar . Soalan dijawab soalan.

"suka hati lah ," Amelia terus ke katil selepas menyapu losen di badan.

Terdengar keluhan kecil Zarul . Zarul membuat muka tembok dan terus menarik selimut dan merebahkan tubuhnya di sisi Amelia .

Mata hanya tertumpu di rambut Amelia . Yah Amelia membelakanginya ketika tidur. Tak apalah. Terlalu awal lagi untuk dia menerimaku . Desis hati kecil Zarul.

Tanpa sedar Zarul mengusap lembut rambut Amelia . "shit ! Ape ni," terjerit Amelia .

"errr aaaa errr i'm sorry. Tak sengaja ," gagap-gagap Zarul menerangkannya .

Amelia menolak selimut dan keluar dari bilik. Zarul mengeluh lagi . Tanpa sedar dia tertidur berseorangan. 

✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️

MENGEJAR SAYANGWhere stories live. Discover now