.
Rehber anlatmaya devam etti.
Kütahya Neolitik, Kalkolitik, Eski Tunç, Hitit, Frig, Hellenistik, Roma, Bizans, Selçuklu, Germiyan, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti olmak üzere bir çok farklı döneme ev sahipliği yaptığında dolayı zengin bir kültür mirasına sahiptir.
Antik kaynaklar ünlü masalcı Ezop'un doğduğu yer olarak Kütahya'yı gösterir. O çağlarda Kütahya'nın adının KOTIAEION olduğu sikkelerden bilinmektedir.
M.Ö.133' de Roma'nın egemenliği altına giren Kütahya, Bizans döneminde piskoposluk merkezi olarak önemini korumuş daha sonra da Anadolu Selçuklularının hâkimiyetine girmiştir. 1097 yılında Haçlıların saldırısına uğrayan Kütahya, kısa süren bir işgal döneminden sonra 1233 yılında yeniden Türk hâkimiyetine girdi.
I. Dünya savaşından sonra,17 Temmuz 1921 tarihinde Yunan işgaline uğrayan Kütahya, Türk Ordularının 26 Ağustos 1922 tarihinde başlattığı Büyük Taarruzla ve 30 Ağustos 1922 tarihinde Başkomutan Meydan Muharebesinin kazanılmasıyla Türkiye Cumhuriyetinin temellerinin atıldığı bir il olmuştur.
Kütahya'nın zengin kültürünün önemli bir parçasını el sanatları oluşturmaktadır. Özellikle çiniciliğin Türkiye ve dünyadaki yaşayan önemli merkezlerinden birisi Kütahya'dır. Yine tahta kaşık oymacılığının yurdumuzda yapıldığı ender yerlerden biridir. Ayrıca elmas işlemeciliği, leblebicilik, kilitçilik, hasırcılık, keçecilik de Kütahya kültürüne ait el sanatları içinde yer almaktadır.
Rehber anlattıkça kızlar hayran kalıyordu.
Kizlar artık yorulmustu heryeri gezmislerdi ama daha gormedikleri yerler oldugunu dusunuyor oralarida görmek istiyorlardı yorgun düştükleri için otele gitmeye karar verdiler.
Minadan:
Gercektende guzel yerlermis bu kadarını da düşünmemiştim Gena haklıymış.
"Gena halkıymışsın Türkiye çok güzelmiş ben cok begendim buraya yerleşsekmi acaba" diye göz kırptı Mina.
Genada gülümseyerek "iyi fikir neden olmasın "?
Kızlar günün yorgunluğla kendilerini yatağa attılar hemen uykuya daldılar.
‧
Bölüm bu kadarcık bu bölümde kütahyayı tanıtmak istedim bakalım yeni bölümlerde Yusuf ve Mina nasıl tanışacak neler olacak göreceğiz yıldıza basmayı unutmayın olurmu ? can dostlarım Allaha emanet olun tabi yorumlarınızı da beklicem.💓💓💓💓💓💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR OLANA DÖNÜŞ
Chick-LitAşk aramak değil Allaha bırakmaktır bilmektir Onun yar,ı vesileler ile karşına getireceğini Sümeyye yurtsever