3. Viides vuosi

173 5 0
                                    

Olen aloittanut nyt viidennen vuoden Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa.

Sanotaanko näin, että koulu on tällä hetkellä todella sekaisin. Pimento, vaaleanpunaiseen pukeutuva ja kissoja rakastava nainen on ottanut vallan koulusta ja säännöistä on tehty aivan käsittämättömiä.
Albus on ilmeisesti huhujen mukaan siirretty sivuun, hän kyllä on edelleen rehtori, muttei kuitenkaan vastaa päätöksen teosta, tai näin minä olen ainakin ymmärtänyt.

Harry on perustanut Albuksen Kaarti nimisen ryhmän, missä opettelemme pimeyden voimilta suojautumista, koska Pimento ei opeta niitä käytännössä.
Kaikki ilmeisesti opetetaan nykyään teoriassa, vaikka eihän se, että osaat jonkun monimutkaisen loitsun kirjallisesti, kerro mitään siitä, osaatko tehdä sen käytännössä.

Oppilaat on jakautunut, osa Albuksen kaartiin, johon myös minä kuulun, Luihuisiin ja loput ovat pääasiassa ekaluokkalaisia ja niitä jotka eivät uskalla nousta Pimentoa vastaan.
Noh lähinnä mietin, että mitä tapahtuu jos, jos Pimento pääsee valtaan ja ministeriö päättää muuttaa Tylypahkan käytäntöä suuresti, laajalla kädellä.
Ja sitä, mitä minun ja Dracon välillä on. Toisinaan hän on kylmä ja etäinen, se sama Draco jonka opin tuntemaan neljä ja puoli vuotta sitten, se joka ilkkuu mennen tullen, ajattelee vain itseään ja sitä kuinka hän on parempi kuin muut.
Mutta olen kyllä nähnyt viitteitä siihen Dracoon, jonka minä tiedän olevan, jossain syvällä, todella syvällä hänen sisimmässään, se joka osaa huolehtia ja rakastaa, olla herkkä. Pohjimmiltaan Draco on kuitenkin herkkä, fiksu ja haavoittuva, hän esittää maineen vuoksi, mitä Lucius Malfoy mahtaisi sanoakkaan, jos tietäisi millainen Draco todella on, todennäköisesti hän huutaisi Dracolle siitä, miten Malfoyn maine on mennyttä.
Me emme kuitenkaan ole yhdessä, mutta... olisi silti mukava tietää missä todella mennään, no totta puhuen olisi kiva tietää missä mennään koulun suhteen, koko koulu on niin sekaisin, että huh huh.

...

Kävelen yksin melko tyhjällä käytävällä kohti Suurta Salia, kävelen erään luokkahuoneen ohi ja kuulen pientä hiljaista nyyhkytystä.
Pysähdyn oven viereen ja kuuntelen tarkemmin, joku tosiaankin itkee tyhjässä luokkahuoneessa, työnnän ovea hieman raolleen, jotta nään sisälle luokkaan.
Luokassa on todella hämärää, mutta eroitan tumman vapisevan hahmon ovea vastapäätä olevaa seinää vasten.
Siristän hieman silmiäni, jotta näkisin itkevän hahmon tarkemmin.
Kun tunnistan vapisevan hahmon suorastaan juoksen hänen luokseen ja heittäydyn Dracon kaulaan.
Draco nostaa päänsä polvistaan ja katsoo minua itkusta punaisilla silmillään, jonka jälkeen hän kietoo kätensä ympärilleni.
Siinä me istumme tyhjässä ja hämärässä luokka huoneessa ties kuinka kauan, kunnes Draco on rauhoittunut ja sanoo menevänsä syömään.
Hän nousee lattialta ja sanoo
"Kiitos...mut mä en sit haluu puhuu tästä...", sitten hän lähtee hämärästä luokkahuoneesta.
Nousen myös ylös ja lähden luokkahuoneesta, laittaen luokan oven perässäni kiinni.
Kävelen Suureen Saliin, Rohkelikon Tuvan pitkän pöydän ääreen ja istuudun paikalleni, Hermione, Ron ja Harry tervehtivät minua ja kysyvät missä viivyin, vastaan heidän kysymykseen jotain vessassa käymisen tapaista, jonka jälkeen siirrän katseeni Dracoon, joka katsoo minua "älä-ole-huolissassi" ilmeellä.

Toisaalta ymmärrän miksi Draco ei halua puhua asiasta, mutta toisaalta en.
Tietyt asiat on hyvä pitää itsellään, ettei jutut leviä, mutta toisaalta on parempi kertoa, kuin vatvoa niitä omassa päässään.

. . .

Noniin tässä teille kolmas osa, toivottavasti piditte 🌹

Älkää vaan, kun tossa "tietyt asiat on hyvä pitää itsellään" kohdassa aloin vaan laulamaan Jenni Vartiaisen "Nettiin" biisiä.

Säätöä Vaiko Tosi Rakkautta?  ✔️Where stories live. Discover now