nak dipendekkan cerita, first day aku jadi tutor kepada daniel ni teruk gila. aku dan daniel ended up bergaduh sebab dia ni lembab sangat--kuat main-main! memang baran aku dibuatnya. daripada pagi tadi aku tak layan daniel--apatah lagi nak pandang.
sedang aku mengelamun, aku ternampak tangan ava yang keding itu mengambil segenggam kentang goreng daripada dulang makanan aku. dengan pantas aku menepuk tangganya,
"ouch." aku menggulingkan mata kepada ava.
baru sahaja nak sambung mengelamun, aku lihat luke sedang pandang aku. jantung aku terus berdegup laju, adrenalina terus mengalir dengan pantas, tapak tangan aku berpeluh, senyum macam orang tak siuman.
"kau kenapa-- oh." camila yang menegur aku terus senyap dan mengangguk tanda faham. "chill, nanti dia ingat apa pula."
ada betul juga apa yang camila kata. aku terus buat seperti biasa, chill. kemudian telefon bimbit aku yang berada di sisi dulang makanan bergetar. aku membuka kunci dan melihat mesej yang tertera iaitu daripada daniel.
petang ni jadi ke tak? hari tu aku bad mood sikit, i'm sure today will be better. aku ada test minggu depan, please?
sikit? puih. aku mengeluh, menggulingkan mata, membuat muka tanda menyampah akan lelaki ni.
hahaha, muka kau kelakar do.
baru saja aku bercadang untuk ignore dia, mesej tiba lagi.
anyway berhenti tersengih-sengih, dia bukan pandang dekat kau pun tadi.
muka aku terus berasa panas terhadap kata-katanya itu. dia ni muka je elok tapi kadang-kadang macam asshole. marah kelmarin pun tak reda lagi.
you know what? fuck you. aku harap kau gagal dalam test.
sebaik sahaja mesej aku dihantar kepada daniel. aku berdiri dengan lantas beredar daripada kafeteria meninggalkan camila dan ava yang rancak berborak. aku berjalan melalui meja daniel dan rakannya, dia menyorokkan mukanya di belakang buku yang sedang dipegang.
•
bunyi ketukan tingkap membuatkan aku terjaga dari tidur. aku ternampak daniel yang duduk di pokok berhampiran balkoni sambil menyeringai. aku membuka tingkap, mengalukan dia masuk.
"kau dah gila?" tanyaku sambil menyilangkan tangan.
"nah." dia menghulurkan dua kotak pizza. aku mengangkat kening tanda keliru.
"aku minta maaf." aku mengambil kotak pizza daripada genggamannya, kemudia dia tersengih-sengih.
"apology unaccepted." baru sahaja dia hendak bercakap, aku menyuruh dia diam.
baru sahaja aku hendak membebel, daniel sudah tidur di atas sofa.
begitu juga aku.
YOU ARE READING
only fools
Fiksi Remaja"don't be a fool. i love you, i know you feel the same." olivia, average girl yang suka kepada, luke, badboy sekolah. olivia meminta pertolongan daripada rakannya, daniel. eventually, dia harus memilih antara mereka berdua.