5

7 4 0
                                    

"Lalalalala" kalau dilihat dari jauh macam manusia, tapi tulah dri dekat sebiji alien tak cukup zat lah woii. Hansya bernyanyi -nyanyi ketika berjalan masuk ke sekolah,sesekali dia terlanggar dengan insan yg turut datang menimba ilmu tapi dia bukan ada nilai nilai murni dalam jiwa,asyik cari masalah je lah kerja dia.

Mata mata lain sibuk menjeling jeling kearahnya.

"Dah jadi manusia nak jadi anjing, eleh aku cucuk gak lah mata dia tu nanti, " Hansya memperkuatkan suaranya.

Di satu sudut yg lain........

"Kawan aku ke tu?" tanya Shinhyo kepada Kyungsoo

"Kalau kau tanya aku, aku tak tahu,yg aku tahu tu bukan kawan aku" Kyungsoo bergayut di dahan pokok

Dah jadi manusia nak jadi monyet, tahu lah makluk akhir zaman,janganlah ketarakan.

"Yo" Hansya melambaikan tangan kearah Jungkook yg lalu dikawasan itu, manusia yg entah paham ke tidak itu hanya mengangkat ibu jarinya tanda "bagus". Entah apa yg bagus pun Hansya tdk tahu, abaikan sahaja lah.

"Makin handsome lah bro, pakai minyak rambut apa? " Hansya melihat kearah rambut Jungkook.

"Erhh" belum sempat Jungkook menghabiskan ayatnya Hansya menyambung..

"K aku tahu ,tak payah jawab, bye" dia terus berlalu pergi smbil menyanyikan lagu Mr.Bean, tut tuttu tu tu ttu tu tu tu ttu tu.

"Ada otak ke tu?" tanya Jungkook kepada Taehyung

"Dasar Jimin, aku rasa mana ada otak tu" balas Taehyung.

Haip Jimin, why Jimin?

"Hansya kau jalan pergi kat kitorang pun nak berjam jam, yang kau pergi tegur orang yang lalu lalang apasal?"

"Lalang? Ada lalang ke kat jalan raya"Hansya menggaru kepalanya yang tidak gatal, dia sedaya upaya mentafsir kata kata Shinhyo tadi.

"Nak cakap kau bodo tak jugak,kau tu kelas atas, cuba lah paham sikit ,lahaii JeonHansya" Kyungsoo mengetuk kepala Hansya

"Sakit lah hudu dan budu. Kau nak kena flying kick ke?"

"Eh tu bukan....."

.........

"KwonJisooooo" Kyungsoo membuat gaya wanita separuh abadnya. Apakah?

"Yo"balas Jisoo

"Sampai hati ko copy perkataan aku" Hansya menarik rambut Jisoo, kejam leh kau.

"Sakit lah woi, jap aku ada story"

"What? Tak bagitau dalam seminit aku bawa kau kat gelanggang WWE" tanya Shinhyo.

"Aku jumpa crush kau Hansyeaass" 

"Ye ke,kat mana woi"

"Kat tandas awam"

"Tak cool langsung lah, apa kah? Tandas awam? Ish kalau kat kedai jual ikan takpelah kut" Hansya menjelirkan lidahnya

"Eh eleh,suka hati ko je nak jelir lidah kan? Masukan kau jugak dalam kubur nnti"

.......

Seperti biasa, hanya makluk makluk bergelar Hansya dan gengnya yang bising di kawasan sekolah, biasalah budak budak terputus sel otak ha macam tu lah.

"Hansya"

"Ya saya" Hansya memandang kearah orang yang memanggil namanya tadi

Oh rupanya itu Taehyung.

"Ada pen?"

"Yeah, memang lah, datang sekolah wajib bawa pen, awak tak bawa ke?" tanya Hansya kepada Taehyung.

"Ada , ni Jimin yang minta pinjam, awak sudi?"

"Kenapa dia tak tanya sendiri, tak gentleman langsung lah" gumam Hansya.

"Jadi awak nak dia yg pinjam dri awak ke?"

"Tak tak, nah ambil lah" balas Hansya .

"Alah malu lah tu, dasar"Jisoo menendang kaki Hansya.

Kejam lah budu T•T

"Nanti saya hantar balik kat awk eh?"

"Yalah, dh shu shu," Hansya menolak badan Taehyung, tapi tulah dia ni susah nak ditolak, so kena lah tunggu smpai dia beredar sendiri.

Belum sempat Taehyung berjalan kearah Jimin yang dari tadi menunggu pen, mana taknya kerja rumah cikgu Yunji belum siap. Mati gak lah dia kena rembat penyapu oleh cikgu tua itu. Mata Taehyung melihat Seonghye dan Jaenie, namun tumpuannya Seonghye.

"Waw" terpana dek kecantikan Seonghye membuatkan hati KimTaehyung ber dup dap dup dap.

"Kau tengok apa Taehyung?" Shinhyo bertanya kepada Taehyung,namun kerana tiada respon, dia mengabaikan sahaja lah manusia itu.

"Nama?" tanya Taehyung kepada Seonghye yang dengan tidak malunya duduk di atas meja.

"ParkSeonghye" balas Seonghye ringkas. Ih bukan ada maknanya mahu balas panjang panjang.

Taehyung kembali ke dunia nyata dan berlalu pergi

"Wuish lawa lah" tanpa dia sedar dia terpinjak tali kasut seorang insan malang, akhirnya insan itu pun jatuh di khalayak ramai, dek kelucuan itu, para pelajar memberikan sokongan dengan drama mini itu, mereka ketawa . kejam leh.

Taehyung tidak meminta maaf. Dia mengelamun sendiri, habis buku Jimin diconteng love love dan ayat ayat jiwang.

"Lepas ni kalau cikgu tua tu denda aku, aku tamatkan jugak lah riwayat kau" Jimin memandang Taehyung yang masih angau.









Suka suka hati lehh....

"DIA" || PJM✴[C]Where stories live. Discover now