Hansya pov
Ok hari ni aku datang awal , bukan sebab aku gedik sebab crush aku datang awal gak, aku tahu dia datang awal pastu kerja dia mesti gi main bola dengan geng dia en.
Aku datang awal sebb appa aku hantar awal, kau tahu lah eomma,appa yang busy ni tak hambek peduli pun ngan anak diorang ni,haa apa bole buat, nasib aku sabar orangnya.
Sebab masih awal aku duduk kat padang, dari jauh aku nampak crush aku, aku dapat cam dia dengan rambut dia. Dan cara dia jalan.
"Hai" sapa seseorang. Aku balas balik pastu tengok orang tu . oh rupanya Jongho.
"Hai, eh awak pun awal, kenapa?"
"Saja" Jongho duduk sebelah aku, ye kitorang borak la sama sma. Aku tak kejam lagi,huhuhu
Jimin pov
"Makin rapat" gumam Jimin, dia menendang bola itu dengan kuat , hampir terkena kepala Jungkook, nasib international playboy ini hebat mengelak, kalau tak,cacat juga dia tujuh tahun.
"Kau ok ke jimin, marah semacam je" tanya Namjoon, angin jimin hari ni memang lain macam.
"Dah lah, aku tak nak main dah, aku cau, bye" Jimin berlalu pergi, dia melihat kearah Hansya dan Jongho. Arh jadi selama ni Hansya memang minat aku cam tu je, bukan suka? Sayang aku letak harapan tinggi,bukan ada makna.
"Aku tahu apa jadi dengan anak Park tu" gumam Hoseok.
"Apa? " tanya Taehyung.
"Tulah " Hoseok melihat kearah Hansya dan Jongho.
........
Hansya melihat sekeliling di dalam kelas, apasal orang tengok dia lain macam, Chanwoo? Dia main limpas je sebelah aku, tak peduli, apasal semua jadi macam ni, biasanya Chanwoo akan tegur Hansya kalau masuk kelas.
"Chanwoo,awak ok?" Hansya bertanya kepada Chanwoo.
"Ok lah Hansya, saya tahu awak ada Namchin, saya tak nak kacau awak dah,"
"Haa apa awak cakap ni? Siapa namchin saya?"
"Jongho"
Laaa aku baru kenal kut dengan Jongho, kenapa semua tuduh aku semacam ni, aku dengan Jongho tu kawan je, tak lebih dari tu, aku rapat sngat ke dengan dia macam Yeochin dengan Namchin? Korang silap lah, hati aku hanya untuk Park Jimin, yg sekarang ni pun macam nak mengelak jumpa aku.
Mahu sahaja hansya menghamburkan segala galanya.
Chanwoo berlalu pergi, hancur, gadis didambakan selama ini,sudah menjadi milik orang,
Tak ke bodoh semua ni, aku dengan Jongho rapat sikit, terus keluar gosip, satu sekolah pulak tu tau, aku langsung dianggap macam orang lain, apa masalah semua ni ha?
Sebab aku betul betul nak tahu segalanya. Kenapa Jimin nak jauh dari aku, aku berani kan diri jumpa dia di kantin, aku tak kesah apa orang nak cakap, aku sayang kau Park Jimin, kau first Love aku, biggest crush aku.
"Jimin" Hansya berdiri di depan Jimin dan kawan kawannya.
Jimin diam.
"Awak dengar tak?" aku geram, kenapa dia diam, haa?
"Apa? " Jimin melihat Hansya.
"Kenapa awak sengaja nak mengelak dari saya ha?"
"Awak nak tahu kenapa?"
"Apa" Hansya melihat anak mata Jimin, dia nak nangis.
"Saya nak awak jauh dari saya lah, nanti Namchin awak marah, ok tu je lah penjelasan dia, so awk pergi lah study ,exam dah nak dekat kan , "
"Haa? Itu je? "
"Yalah,nak berapa perenggan lagi?"
"Saya takde namchin, saya jujur awak je lah crush saya, awak yg selalu ada kat hati saya."
Jimin diam, ni kes jujur apakah? Manusia di kantin semua memerhati mereka.
"Dah lah Hansya, awak belajar lah, awak nak gagal exam?. Dah cukuplah segala drama ni, saya penat lah, asyik tengok orang yg saya suka mesra dengan lelaki lain," Jimin berdiri dan ingin melangkah keluar dari kantin.
" ya saya belajar Jimin, belajar untuk sentiasa sayang dengan awak, even saya tahu awak tak sayang saya. "
Langkah Jimin terhenti, dia melihat Hansya.
"Kalau macam tu, hentikan belajar"
Hansya tersentak,
Jimin berlalu pergi,
Hansya mengalirkan air matanya dan beredar, tidak mahu menambah drama lagi, suda kena reject, kan sakit .
Dia mengelap air matanya menggunakan tisu, Seonghye dan Shinhyo menepuk nepuk belakangnya.
"Dah lah Hansya, lupakan " bentak Shinhyo
Hansya hanya mengangguk.. Kenapa dia begitu bodoh untuk meminati seseorang. jika tahu ini akhirnya, sudah pasti dia tidak akan jatuh cinta.
Huhuhuhu 🍏kinapa aku rasa jalan cerita macam suda berubah, adakah utak ku sudah rosak, yakan bila baca balik, macam cerita ni dah lari dari cerita asal macam dalam bab 1.2.3.4.5.6 kan? So kalau anda rasa pelik, saya benarkan anda angkat "kaki". Mana watak lain? Kyungsoo aku letak mana ha?
YOU ARE READING
"DIA" || PJM✴[C]
Fanfic-No Story Description.- sekadar cerita untuk hiburkan makluk sekalian alam, tidak ada kena mengena dengan yg masi hidup atau mati mahupun tengah nazak,mahupun yg baru lahir. hanya kita berdua sampai tua. kkkkkk. stop merepek. if korang ada jumpa be...