Aangezien pizza's niet kunnen spreken, ga ik er maar van uit dat mijn allerliefste pepperonipizza evenveel van mij houdt al ik van hem. Eindelijk heb ik mijn Valentijn. Het is waar, je moet de liefde niet altijd ver gaan zoeken. Soms ligt hij gewoon recht voor je neus.
Ik heb ondertussen de helft van mijn Valentijn al verspilt aan Thomas, dus besluit ik van de andere helft het beste te maken samen met mijn pizza. Ik besluit hem eerst mee te nemen naar 1 of ander Italiaans restaurant, waar we de spaghettiscène van lady en de vagebond na kunnen spelen. Ik trek mijn jas aan en stop mijn pizza in een pizzadoos. Op weg naar het restaurant zingen we samen prachtige liefdesduetten. Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld. We draaien in het rond en af en toe krijgen we wel een vreemde blik van voorbijgangers. Maar die zijn waarschijnlijk gewoon jaloers. Zij hebben gewoon hun perfecte liefde nog niet gevonden. Zielig hoor.
In het restaurant vraag ik een tafeltje voor 2 personen. We bestellen een groot bord vol met spaghetti en terwijl we daarop wachten haal ik Pizza uit zijn doos en vertel ik hem mijn diepste levensgeheimen. Over hoe ik normaal nooit verder dan 2 meter van de voordeur durf. Of hoe ik een logboek heb met daarin alle haren van alle leerlingen van onze school ingeplakt. Pizza is niet heel erg spraakzaam, maar dat vind ik geen probleem. Als de spaghetti er is, pak ik een sliertje en leg het ene uiteinde op pizza en begin zelf te zuigen aan het andere uiteinde. Ik en pizza komen steeds dichter bij elkaar. Ik kijk diep in zijn ogen. Je kunt de vonken er vanaf zien springen. Hier komt het dan. Onze eerste kus. Langzaam lik ik met mijn tong langs zijn pepperonimond. Het is beter dan dat ik me ooit kon voorstellen.
Wanneer ons bord leeg is ga ik naar toilet. Aangezien ik zelf geen geld meeheb, ga ik er vanuit dat Pizza de rekening wel zal betalen. Ik kijk in de toiletspiegel en proef dat mijn lippen nog altijd een beetje naar pepperoni smaken. Dan trek ik mijn jas weer aan en doe Pizza weer in zijn doos. Samen lopen we naar buiten. Hand in hand. Achter ons hoor ik de baas van het restaurant nog iets roepen van 'betalen' en 'dieven', maar ik ben te verliefd om het te kunnen horen.
----------------
JE LEEST
Romeo & Julia (Maar Dan Beter)
HumorDropje heeft een erg depressief leven. Ze is niet cool genoeg voor het coole groepje op school en ze te loner voor het loner groepje. Ze zit thuis daarom ook graag voor de tv met een lekker stukje pizza in haar hand. Ook met haar liefdesleven gaat h...