Pairing: Stony (Steve Rogers a Tony Stark)
autor: StellaCZBronies
stav: Jednorázovka, dokončeno
Cover
Jsem trochu na vážkách. Cover je dost tmavý, což by mi nevadilo, nicméně to je většina obálek Wattpadu, aspoň mi tak přijde (ani moje obálky nejsou výjimkou). Nevyčnívá z davu, takže může být snadno přehlédnutelná. Co hodnotím jako mínus, je absence autora. Na obálce je sice hezky napsáno, že grafiku si dělala autorka sama, ale na autora díla trochu pozapomněla. A musím se přiznat, že jsem měla velký problém poznat Tonyho ve spodní části obálky. Já jsem i s brýlemi trochu slepý člověk, takže opravdu musím hodně ostřit (tady jsem si musela udělat screen a fakt si to zvětšit, abych to poznala). Celkově mě obálka zaujala jen kvůli Rogersovi v horní části, ale věřím, že si najde i takové čtenáře, co po ní skočí.
Poslední poznámku mám k názvu a coveru jako celku. Na coveru název v angličtině, ale dílo už má název česky. Určitě by bylo vhodné to sjednotit.
Anotace
Výjimečně ji sem přepíšu.
„Je to můj přítel."
„To já byl taky."
„Ne, Tony. Ty jsi víc. Vždycky jsi byl."
Menší předělávka a jednorázovka z konce z filmu Captain America Civil War. Jedná se o jeden z alternativních konců, co vymyslelo už pár fanoušků této dvojice, ale já to trochu pojala po svém. Jako vždy. Doufám, že se bude líbit ;)
Takže... Kdybych Civil War neviděla, vůbec bych netušila, o čem je řeč a nejspíš bych prostě jen prošla okolo. Toto není anotace, toto je random výňatek z rozhovoru, který běžnému člověku neřekne nic, maximálně může ukázat na jakýsi milostrný trojúhelník nebo žárlivost. Nemám problém s tím, že je úryvek v anotaci uveden. Ale úryvek nedělá anotace a ten autorčin dovětek také ne. Určitě bych k tomu přidala i skutečný popis, podle kterého se čtenář může rozhodnout, zda ho příběh zaujme. Není třeba se rozepisovat na dlouho, zvlášť když se jedná jen o jednohubku, ale něco by to opravdu chtělo. CW jsem viděla před dlouhou dobou a moc si to nepamatuji, takže vůbec nevím, co od příběhu čekat.
Děj
Jsem trošku na vážkách. Opět. Děj probíhá celkem plynule, zobrazuje vlastně jednu pozměněnou scénku ze zmiňovaného filmu a až na pár kostrbatých vět vlastně nemám problém, ale... Co si na tu scénu vzpomínám, vím, že jsem se svou nejlepší kamarádkou seděla v kině, drtily jsme si ruce navzájem a nemohly napětím dýchat. Ta scéna je ve filmu tak emočně silná, zvlášť pro milovnice Tonyho a Stevea, že prostě od povídky očekávám totéž. A toho se mi bohužel tak úplně nedostalo.
Akční scény jsou na popis velmi těžké a spousta spisovatelů s tím má problém, zvlášť amatérských pisálků na Wattpadu. Hodně záleží na způsobu podání, střídání dlouhých souvětí a krátkých vět, které přidají na dynamice a celkové atmosféře. Doporučila bych na tom maličko zapracovat, také přidat trochu víc popisů emocí i okolo, které scénu taktéž okoření, aby se lépe četla a čtenářský zážitek (zvlášť lidí neznalých scény) se prohloubil.
Co se týče vzpomínek vložených do scény, cloumají se mnou další pochybnosti. Nějak se nemůžu rozhodnout, jestli mi dávají smysl nebo ne. Nebo spíš, k čemu tam jsou. Nevidím v nich souvislosti, podle kterých by mi snad mělo dojít, že by mezi Stevem a Tonym mělo probíhat nějaké jiskření už dřív, než ke kterému dojde v povídce. Jsem tedy zmatená a netuším, jaký mají mít skrytý význam.
ČTEŠ
Recenze slash povídek [UZAVŘENO]
RandomChcete si nechat zrecenzovat svůj slash příběh, ale buď jsou recenze plné nebo je recenzenti nechtějí zhodnotit? No, já vám sice nezaručím volný pořadník, ale zhodnocení vaší fanfikce ano. Více info v pravidlech. Cover by @ShiroLaufeyson