04

324 42 0
                                    

Keesokkan harinya,

kedengaran bunyi deringan telefon bimbitnya datang dari arah ruang tamu..

"Sape la yang call pagi-pagi macam nie.."

Puan Han yang sedang minum segelas air di dapur terus menghentikan perbuatannya dan bergerak ke ruang tamu untuk menjawab panggilan tersebut.

Setelah melihat siapakah geranggan yang membuat panggilan terus bibirnya tersenyum gembira.

"Yeol !! Rindukan eomma dengan Yeol." kata Puan Han kegiranggan sambil bergerak kearah sofa.

"Kenapa nie sayang, call pagi-pagi mcm nie? Sebelum nie kalau nk call pon petang baru call." Tanya puan han.

"Eomma macam tak suka je Yeol call."

"Ish, kesitu pulak kamu. Bukan tak suka cuma pelik je" nafi Puan Han.

"Yeol call just nak bagitahu yang Yeol on the way balik Busan. Maybe dalam 45 minit lagi Yeol sampai la".

"Ha? Kamu dah balik? Kenapa tak bagitahu awal-awal kalau tak boleh buat sarapan lebih sikit tadi".

"Eomma jangan la risau, Yeol dah sarapan pon kat hentian rehat tadi."

"kalau mcm tu takpelah. Pandu kereta tu elok-elok. Jangan sampai jadi mcm adik kamu. Lagipon elok jugaklah kamu balik, boleh pergi melawat adik kamu gan Jihyo kejap lagi."

"Ha baik eomma.." patuh Chanyeol.

Tepat selepas Puan Han menamatkan panggilan, suaminya datang kearahnya. Mungkin baru turun dari bilik bacaannya.

"Sape yang call tu Han?"

"Yeol, anak awak yang call. Dia bagitahu yang dia dah dalam perjalanan balik Busan"

"Ouh, bagus jugak dia balik, nanti boleh la dia ikut kita melawat adik dia."

"Ha tu la, saya pon ada bagitahu benda yg sama".

Sebaik sahaja jam menunjukkan pukul 11.05 pagi,  Kedengaran bunyi enjin kereta datang dari arah luar rumah.

"Tu, anak awak dah sampai kot. Pergi la tengok." Suruh Encik Park.

"Anak saya anak awak jugak. Jom la pergi sekali. Awak nie..." kata Puan Han.

Kereta Mercedes biru terlihat sudah berada didalam perkarangan rumah. Enjin kereta dimatikan. Yeol keluar dan bergerak ke arah bonet belakang lalu mengeluarkan bagasinya.

"eomma,appa." panggil Chanyeol sambil menarik bagasi kearah eommanya yang berada di muka pintu utama. Chanyeol memeluk eommanya dan perkaranya sama dilakukan kepada appanya.

"Kami ingatkan kamu dah lupa alamat rumah. Lama sangat tak balik sini" kata Encik Park.

" Mana ada lupa. Cuma buzy sikit. Ramai patient." Chanyeol ketawa kecil sambil mengaru kepala nya.

" Eomma gan appa tak nak bagi Yeol masuk ke? Penat niee" kata Chanyeol sambil mencebikkan bibirnya.

"Ehh macam msna kamu tahu kami tak nk bagi kamu masuk rumah. Pandai rupanya anak appa ni teka. Tak perlu la susah-susah kami bagitahu lagi." Gurau Encik Park sambil menepuk bahu anaknya itu. Tanda bangga.

Chanyeol yang mendengar terus menunjukkan riak wajah yang terkejut walaupun dia tahu bahawa appanya hanya bergurau.

'' Ish ! kamu jangan la dengar apa yang appa kamu cakap. Mengarut je orang tua ni."

[✓] 𝙏𝙃𝙀 𝙏𝙍𝙐𝙏𝙃 𝙐𝙉𝙏𝙊𝙇𝘿Where stories live. Discover now