• 17 •

215 35 1
                                    

"Kot doctor kau ada dalam beg.."

Zupppp!!

Terus ayat itu laju terlintas dalam fikirannya..
Kelam kabut chanyeol berlari ke arah bilik utama. Sebaik sahaja chanyeol sampai di muka pintu, dia boleh nampk yang Ji hyo sudah memegang kotnya dan tepat tanda nama nya terpampang dihadapan Jihyo.

"Dr, chanyeol?that your's? " Tanya jihyo sambil mengangkat baju itu.

"Erk... NO!!"

"So?"

"Sebenarnya, nie kot milik chanyeol hyung. Dia tertinggal kat rumah eomma sebelum dia balik seoul. Jadi...."

"Jadi..?"

"Jadi dia suruh saye tolong jagakannya. Sebab itu lah kot nie ada dalam beg saya." Chanyeol ketar.

"Awak pasti apa yang awak bagitahu saye nie betul?"

"Ye betul"

"Awak tak tipu saya?"

"Tak"

"Apa yang awak kasi dekat saya semasa hari ulang tahun perkahwinan kita yang kedua?" Tanya jihyo tiba ii.

"Ha?" Chanyeol tak tentu arah. Tiba tiba dia diajukan soalan tentang perkahwinan adiknya.

"Hadiah ape yang awak bagi kat saya semasa hari ulang tahun perkahwinan kita untuk kali kedua?"

"Apa yang saya bagi?"

"Yee.. kenapa awak ketar sangat nie. Saya tanya benda senang jerr.."

"Ha, ok saya dah ingat. Saya kasi dekat awak satu set barang kemas dan dua helai dress."

" am I right?"

"Betul ii.. saya ingatkan yang awak dah lupa.."

"Tak.. takkan la saya nak lupa kan?" Chanyeol lega tekaannya betul.

"Chanwoo, selamatla aku teman kau beli hadiah untuk isteri kau dulu.. ada juga kebaikkannya." Bisik hati chanyeol.

"Ok. Now saya nak sambung kemas" ujar ji hyo. Dia melangkah kearah almari semula.

"Eh, eh.. tak payah tak payah. Biar saya kemas sendiri. Awak pergi la kemas ruang tamu ke apa ke." Chanyeol terus menarik jihyo.

"Takpela. Sikit lagi jer pon." Ujar ji hyo.

"No. Biar saya kemas sendiri" chanyeol menyambung kerja jihyo mengemas.

"Ok. Saya teman awak." Ji hyo duduk dihujung katil sambil melihat chanyeol mengemas.

Jihyo melihat chanyeol mengemas beg pakaiannya. Tak banyak pon yang perlu chanyeol kemas sebab kebanyakknnya jihyi dah kemas tadi.

"Kenapa saya rasa yang awak bohong saya? Kenapa awak dah lain dari dulu. Lain sangat. Saya dah macam tak kenal awak. Kadang saya rasa yang awak nie bukan awak. Awak nie macam orang lain dalam hidup saya. Kenapa? Ke saya ada buat salah kat awak?" Bisik hati ji hyo.

Dia hanya mampu pendam apa yang dia rasa. Dia tak sanggup nak luahkannya. Dia takut kalau apa yang akan diluahkan oleh suaminya akan menyakitkan dan mengecewakan dirinya semula.

Tiba tiba ji hyo berasa pening. Terus dia berlari menuju ke tandas. Selamatlah dalam bilik mereka ada tandas jadi tak perlu dia berlari jauh ke tandas luar.

Chanyeol yang siap berkemas terus mendapatkan ji hyo yang masih muntah di mangkuk tandas.

"Awak ok tak nie. Kenapa awak selalu muntah? Awak sakit ke?" Tanya chanyeol sambil meraba raba belakang jihyo.

Ji hyo yang aelesai muntah terua berkumur dan kembali ke katil. Chanyeol setia mengikut jihyo.

"Tak tahu." Ujar ji hyo.

"Jom lah kita pergi klinik."

"Tak payah la. Nanti kalau saya makan ok la. Lagipon kita tak lunch lagikan?"

"Haah betul jugak tu, awak siap ii la. Kota keluar makan. Kesian pulak awak."

"Ok"

❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀

Jam sudah menunjukkan pukul 10 malam.chanyeol dan ji hyo sudah berada didalam bilik.mereka baru sahaja selesai makan malam. mereka sudah bersiap sedia untuk tidur.mereka mengambil keputusan untuk tidur awal.mungkin letih kerana hari ini mereka mengemas rumah sama- sama.

Chanyeol menepuk ii bantalnya. Lalu kepalanya diletakkn dengan teragak agak.

"Ehem.." chanyeol berdehem untuk menutup rasa segan.

Ya memang dia pernah tidur berdua-duaan dengan jihyo tapi itu dirumah eomma. Ada ramai orang dirumah eomma walaupon hanya berdua didalam nilik. Tapi kali ini berbeza, bukan setakat berdua dalam bilik tapi berdua dalam rumah juga.

Chanyeol membetulkan selimut mereka dan dia mengalihkan badannya melihat wajah jihyo. Seperti yang dia sudah agak, jihyo sudah pon diulit mimpi. Jadi chanyeol juga memejamkan matanya kerana dia juga memerlukan rehat yang secukupnya.

Tiba tiba dia dapat merasakan yang dahinya dikucup lembut. Kucupan yang lama. Seperti kucupan kerinduan. Degup jantung chanyeol makin lama makin deras. Chanyeol tahu yang kucupan itu aebenar untuk chanwoo tapi kenala hatinya gembira. Ya dia gembira kerana merasakan seolah ii kucupan itu untuk dirinya. Adakah dia sudah jatuh hati kepada bekas adik iparnya sendiri?

❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀

Ji hyo tahu yang chanyeol tengah melihat wajahnya. Jadi dia buat buat tidur. Tapi tidak lama. Elok jer chanyeol pejam mata untuk tidor terus Ji hyo membuka matanya. Dia mengambil peluang itu untuk mengucup dahi chanyeol. Ji hyo samninh sesi melihat wajah chanyeol selepas selesai mengucup.

"Saya rindukan wajah ini. Wajah yang selalu berada didalam fikiran dan hati saya. Wajah yang tak pernah menyakitkan hati saya." Ucap ji hyo sambil jarinya bergerak gerak pada wajah chanyeol.

"Bibir ini. Saya sentiasa mahu lihat senyuman awak.ketawa awak. Senyuman yang bisa melemahkan saya. Senyuman yang menjadi pengubat kepada kelukaan saya. Senyuman seorang bapa untuk anak anak kita nanti" ji hyo melari larikan ibu jarinya di bibir chanyeol pula.

"Tapi, kenapa kali ini semuanya lain bagi saya. Senyuman awak dah lain dari dulu. Perangai awak, sikap awak dan perlakuan awak. Semua dah lain. Saya tak tahu saya yang dah berubah atau awak yang dah berubah." Ucap ji hyo. Air matanya sudah mengalir tapi diseka oleh Ji hyo.

"Ji hyo! Kau nie over la. Sikit sikit nanggis, sikit sikit nanggis. Stop nangis jihyo" pesan ji hyo pada diri sambil menyeka jihyo.

"Baik kau tidor bagus."

"I love you!" Ucap jihyo ditelinga chanyeol.

Ji hyo bersiap siap untuk tidur. Dia sudah penat. Penat dengan mcm mcm perkara dan persoalan. Jadi lebih baik dia tidur jer.

❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀

Air mata chanyeol perlahan lahan mengalir. Matanya juga dibukak apabila dia yakin yang jihyo sudah diulit mimpi.

Ya, dia dengar semua nya. Semua yang diluahkan oleh ji hyo. Sedih? Memang sedih. Dia macam dah tak sanggup untuk teruskan semua nie. Dia tahu yang jihyo tersiksa dengan perasaan dia sendiri. Chanyeol juga yakin yang ji hyo pasti sudak syak sesuatu darinya.

Chanyeol meneliti wajah ji hyo satu persatu. Dari mata turun ke hidung dan akhirnya bibir ji hyo.
Tanpa disangka,bibir jihyo sudah dikucupnya perlahan.

"Mianhae ji hyo. Memang saya dan lain. Bukannya dah lain tapi nie la sikap sebenar saya sebab saya chanyeol bukannya chanwoo atau suami awak yang awak sangkakan selama nie. Saya minta maaf jihyo. Saya janji dalam masa terdekat nie, saya akan bagitahu awak kebenarannya. Saya janji jihyo." Bisik hati chanyeol.

"Dan sebenarnya, saya seperti sudah jatuh hati kepada awak ji hyo."

"Chanwoo, maafkan aku.."

[✓] 𝙏𝙃𝙀 𝙏𝙍𝙐𝙏𝙃 𝙐𝙉𝙏𝙊𝙇𝘿Where stories live. Discover now