• 18 •

216 35 2
                                    

Ji hyo melihat pernampilannya buat kesekian kalinya. Dia mengenakan blaus merah yang agak longgar sedikit dari tubuhnya. Itulah dirinya, tidak suka mengenakan pakaian yang sendat sehingga membataskan pergerakkannya dan tidak menyelesakan. Jihyo membetulkan rambutnya pula. Rambutnya dibiarkan lepas tanpa sebarang ikatan.

Jihyo akan keluar berjalan-jalan dengan seseorang. Seseorang yang boleh dikatakan penting dalam hidupnya selain chanwoo.

Selepas selesai dan berpuas hati dengan penampilannya, jihyo mengapai beg tangannya di atas katil lalu terus menuju keluar.

❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀✿❀

Ji hyo tengah menunggu seseorang di hadapan mall.

"Sini.. i'm here.." panggil ji hyo sambil melambai-lambaikan tangannya pada seseorang dan orang itu adalah kai.

"Wei, lama ke kau tunggu" ujar kai.

"Mm.. tak la lama sangat."

Mereka melangkah masuk ke dalam Mall sambil berbual bual.

"Kau naik apa datang sini tadi?"

"Chanwoo hantarkan."

"Chanwoo? Suami kau?"

"Ha'ah dia la yang hantar. Kau mesti pelikkan? Aku sendiri pon rasa pelik."

"Ha'ah pelik sangat nie. Bukan sikit-sikit ja pelik dia."

"Kan.. dulu bila aku mintak izin nak keluar dengan kau bukan main susah lagi dia nak bagi. Dia kata dia cemburu tapi pagi tadi bila aku mintak izin nak keluar dengan kau petang nie, boleh pulak dia izinkan tanpa banyak pertanyaan langsung. Bukan setakat tu ja, boleh pulak dia offer nak hantar aku datang sini.."

"Aku pon naik hairan dengan suami aku kai. Aku rasakan dia nie kena rasuk dengan hantu jembalang kot semalam sampai mcm tu sekali dia berubah"

"Kau tak try tanya dia ke kenapa dia mcm tu? " tanya kai.

"Tak. Aku tak tanya pon sebab aku takut dia terasa dengan aku. So aku just pendamkan je."

"Ish, kau nie. Lain kali tanya la. Mana la tahu kot nanti dia akan bagitahu kau perkara yang sebenar."

Mereka memilih sebuah cafe untuk minum petang. Mereka memesan coffee dan dua potong cake berlainan jenis.

"Tapikan aku perasan lama dah perangai pelik chanwoo ni." Sambung jihyo selepas pelayan selesai menghantar pesanan.

"Sejak bila kau perasaan? " kai ingin menduga jihyo.

"Sebenarnya aku sedar perangai dia berubah bermula dari anak angkat eomma meninggal haritu lagi. Tapi masa tu tak pelik sangat, just pelik sikit sikit ja. Sebab masa tu kan aku tak nampak lagi, still buta. Bila aku dah pasang mata, baru aku boleh nampk dia, bermula dari situ la aku nampk mcm mcm benda yang berubah dekat diri dia. Aku sampai macam dah tak kenal suami aku." Ujar jihyo sayu.

"Gaya rambut dia pun dah lain sekarang."

"Sebab itulah aku suruh kau tanya chanwoo kenapa dia berubah secara drastik sangat. Takkan la kau nak sesakkan fikiran kau dengan semua benda tu?"

"Tengoklah nanti macam mana. Kalau aku berani tanya, aku akan tanya."

"Nak kena tunggu berani pulak. Tanya suami kau jer pun."

"Jihyo, tak sanggup lagi aku nak simpan rahsia nie dari kau, Aku boleh bagitahu kau tapi aku rasa ada orang lain yang tepat perlu bagitahu kau." Bisik hati kai.

[✓] 𝙏𝙃𝙀 𝙏𝙍𝙐𝙏𝙃 𝙐𝙉𝙏𝙊𝙇𝘿Where stories live. Discover now