Still on MYRA'S POV
Uhh... Bosannya... Sebab Migrain kat sekolah haritu, aq dapat mc 2 hari. Mana x dapat mc, lepas balik tandas tu aq trus pengsan di hadapan bilik kesihatan. So, my dearest friend, Hanie yang sangat kuat angkat aq dan dibawa masuk ke dalam bilik kesihatan. Then, dia siap bagitahu parents aq, class teacher and even headmaster pun dia beritahu pasal aq. Such a good friend. Gomen nasai Hanie coz susahkan kau.
Aq berwhatsapp dengan cousin aq a.k.a satu satunya sedara lelaki yang aq ada untuk hilangkan bosan yang datang menyapa. Chewah!
Adhan My Generous Cousin
Assalam Myra.. Aq dengar kau pengsan kt skolah.
Memang pun. Migrain aq serang kat skolah.
Eh, kau x jwb salam siall!! Dosa!
Waalaikumussalam.. Ha, puas hati?
Eh, bff kau x dtg melawat ker?
Skrang wktu skolah, takkan nak ponteng kot!
Boleh je, demi sahabat kan?
Pelajaran lebih penting, Dickhead!!
Then, aq dengar bunyi loceng. But, aq x turun bawah {Bilik aq tingkat 2} because mama x bagi aq keluar dari bilik except waktu orang melawat. Aq baru je nak on fon balik, tetiba mama panggil. "Ra, ada kawan datang ni!" Ok, don't ask about The Ra thingy. My family je boleh panggil aq Ra. "Ye mama, coming!" Aq pun ambil tudung sarung, pakai then turun bawah.
Sesampainya aq di ruang tamu, aq tkejut sebab nampak Hanie, Luna and Yuna tengah bersembang dgn mama. "Korang.... tak pergi sekolah?" tanya aq sebaik saja aq duduk di atas sofa. "Harini tak. Kitorang nak melawat kau. Tapi terlewat sikit sebab tadi pergi beli buah tangan" balas Yuna.
They are my true soulmate. I really meant it.
"Thanks korang sebab sudi melawat aq. I thought you guys ada kat sekolah" balasku dengan terharu. "Nak lawat kau, salah ke? Btw,kami ada gak pegi skolah tadi. Bagitau cg kami x leh dtg sbb ada personal problem, pandai x?" balas Hanie sambil angkat kening."Tak pandai."
"Asal lak? Aq ni org terbijak di dunia kau tahu x?" bebel Hanie. "Tak bijak. Asal kau x guna Whatsapp aje? Lgi senang!"
"Ouh... tu sebab.. sebab.. aq nak kurus, kenalah excercise kan? Hehehe" balas Hanie dgn muka bersalah. Luna dan Yuna facepalm. Alasan langsung x logik! Dia g skolah pun naik kereta. Excercise konon! Pigidahh!!
"Heh, excercise konon!" "Weh, aq dgr The Fighter nak dtg lwt kau lps habis skolah." kata Luna. "Diorang ikhlas nak dtg ke kau ajak? Ye la, kot2 nak jumpa si Adhan ker..." balas aq sambil jeling Luna.
"Ma.. mana ada!" blushing dia dtg lagi... Hahahahah! "Well, kalau korang nak tahu, Adhan bawak fon pegi skolah. Dia whatssap aq tadi and tanya korang mlwt tak." balas aq dengan sinis. "Wehhh,that's not fair!! Dia Pearls tapi bawak fon, apa citer? Asalak kami x leh bwk fon? Asal kau x denda dia!!" jerit Yuna kegeraman.
"Well, he's ma' cousinkins, bro! I gave him a chance to change a fate." "What kind of fate?" tanya Luna yg nampak berminat. "The fate that he's goin to die, mate..." balasku dgn muka evil devil.
"Not him, Kill somebody else, Midori-chan!"
"Aq memain je lah kawan! Kenapa kau fikir macam bitch ni ha?!" Dan serentak itu semua org nyanyi lagu Jennie {Solo} part~ bitchi nannuen solo~ Bijak benar kekawan aq nie. Tetiba...
TING TONG TING TONG TING TONG
"Sabar la lahanat! Aq nk bukak la ni!!" jerit aq and trus tekan remote utk bukak pintu pagar.
"Yo wassup! I'm here, everybody!"-Akmal
Weh, Mana salam kau? kau org kafir ke babi ke hanjing?-Myra
Salam aq dah msk dlm peti pastu kunci campak ke laut.-Akmal
Aq terjun laut, ambik kunci tu balik, dan bukak peti tu.-Myra
"Woi2 janganlah gaduh kat depan pintu! Aq nak masuk ni!" kata satu suara yang sangat dikenali iaitu Awek Kesayangan Luna, Adhan. "Kau nasihat sikit kawan kau ni, x reti bg slm, aq x terima org kafir msk umah aq nie." Balas aq dgn muka menyampah.
AKMAL'S POV
Dia panggil aq org kafir? Mmg nak kena ah!
"Weh, kau ni, dah tau nak msk umah org, kenalah bg salam. Kang nanti mak dia x terima kau jd menantu." Aq sepuk kepala si Adhan ni nanti ha! "Woi, kau pun pihak die?"
"Aq ikut sapa betul aje." balas Adhan selamba. "Ouh, jd kau nak kata aq ni gelong la? X betul?" balas aq geram. "Siapa makan cili, dia rasa pedas, sapa rasa pedas kata aq cakap lepas" Balas Adhan dgn gaya ala-ala Altimet.
"K, Takpe ah kalau mcm tu. Aq chau lu, pape jgn roger ya! Goodbye, Bitches!" balas aq dengan darjah bengang aq tahap maksima dan hempas pintu rumah Myra. Ya Allah!! Bengangnyaaaaaaaaaaaa!!!. Eh Akmal, asal kau ni cepat sangat terasa eh? Tak cool langsung. Huh, nanti tahapehape bitches kat dlm tu fikir. Mampus ah, aq dah bengang thp langit ketujuh ah ni.
Aq naik kereta, tutup pintu kereta and terus bwk laju laju meninggalkan rumah Myra yg bangang tahap petala bumi tu. And, baru aq teringat. Fon aq tinggal kat umah Myra.... Tadi Adhan yg pakai fon aq. Dah geram sgt sampai fon pun aq lupa mintak balik. Argghh!!!! WTF MAN!! What the heck r u thinkin!
Nak tak nak, terpaksalah aq bt u turn and patah balik ke rumah yang aq rasa mcm nak sumpah tu.
Myra's POV
Jap, dia dah pergi?! Huh, biar ah, sapa suruh cari pasal ngan aq. Kan dah merajuk sesorang. Adhan pula bt muka x bersalah sambil angkat bahu. "Jap, fon Akmal ada kat aq lah! Aq lupa bagi balik..."kata Adhan setelah terlihat telefon yg dipegang.
"Alah, aq yakin dia akan patah balik. Kau tengoklah nanti!" balas Iman. Serentak itu,
TING TONG TING TONG TING TONG TING TONG TING TONG
"Huh, he's here." bisik aq perlahan TANPA membuka pintu.
TING TONG TING TONG TING TONG