"Urmm... Kuzer tu..."
"Myra!" Yes! Thank you to sapa yang interframe perbualan aq dengan Yuna and Hanie yang sedang tunggu jawapan. "Ya! Jap! Ouh, Sorry Hanie and Yuna.. Aq nak pergi tengok jap siapa yang panggil aq."kataku lalu keluar dari bilik yang sudah rasa seperti neraka tu.. Fuhh... Selamat!
Rupa-rupanya, mama yang panggil aq. Mama suruh aq ajak kawan2 aq makan. Yalah, nanti mati kebuluran, mama juga yang kena tanggung. Tambah-tambah lagi Yuna tu. Makan banyak, tapi tak gemuk pun. Makin tinggi adalah. Luna pun sama. Tapi Luna pendek sikitlah berbanding Yuna. Jangan marah tau Luna!
"Wei, mama aq ajak korang makan." Dengar aje aq cakap macam tu, Yuna terus meluru keluar dan turun bawah. Hanie dan aq hanya menggeleng kepala. "Kau tak turun makan ke?" tanyaku kepada Hanie.
"Nak pergi turunlah ni.... Hmm... Myra, nanti kau citer kat aq tau pasal Kuzer tu!" kata Hanie. Alamak, dia ingat lagi rupanya! Bab benda lain cepat je lupa. Tapi bab membawang... Haih! "Yalah, sampai masa yang sesuai aq bagitau kau." Aq janji je masa yang sesuai. Sebab masa yang sesuai tu, boleh jadi 10 tahun lagi, 100 tahun lagi atau bila-bila saja. Jadi, taklah terbeban sangat. Bijak kan aq?
"Okay, jangan lupa tau!" kata Hanie sambil membuat gaya memberi amaran kepadaku. "Ya,ya.Takkan lupa!" balasku geram. Lalu, aq turun ke bawah bersama-sama Hanie. Bila sampai je bawah,aq tengok Yuna punya pinggan dah licin dan dia sedang menambah nasi. Bapak ah! gile banyak budak ni makan!
Aq mengambil tempat di sebelah Luna. Dia tengah makan dengan sopannya. Aq jadi pelik tengok perangai Luna. Aq pandang sekeliling. La.. patutlah bukan main sopan lagi, Adhan ada kat depan dia rupanya! "Eh, Luna. Siapa yang duduk depan kau tu?" bisikku kepada Luna. Saje nak mengusik. Sekali-sekala apa salahnya. Hehehe..
"Ish! Kau ni kan!" bentak Luna geram. Pipinya mula memerah. Nasib baik dia x jerit. Kalau tak, haru dibuatnya. "Eh, aq cakap benda betul. Ini fakta, fakta Luna. Bukan AUTA!" balasku sambil smirk. "Fakta kepala hotak kau lah! Ni fuckta apa yang kau bagi ni?" bisik Luna kepadaku dengan mata yang dibesarkan.
Aq tergelak kecil. Lawak gila muka Luna. Macam Tarsier. Kalau korang tak tahu apa tu Tarsier, boleh search guna mr.Google. Tiba-tiba, Yuna menjerit kuat.
"AHHHHHHHHHH!"
TBC... Plis vote.