"AHHHHHHHHHHH!!!"
"Kau kenapa Yuna?" tanyaku lalu segera menuju kearah Yuna. "Tu... tu! Ada.. ada... LIPAS!!" Balas Yuna lalu segera melarikan diri ke dapur rumah aku. Malangnya, lipas tu seolah-olah berkenan dekat si Yuna ni, sebab dia ikut ke mana saja Yuna lari.
"Yuna! Tak payah larilah! Nanti lagi dia kejar!" laung Luna agak kuat.
"Habis tu, takkan nak biar je kot! Nanti dia merayap pastu masuk dalam tudung, eeeeeiiii!! Geli!!" balas Yuna sambil berlari ke sana sini. Aku yang melihat hanya menggeleng. Haih, kenapa lah kawan2 aq ni semua PANDAI sangat?! "Yuna, ambil lah racun serangga atas kabinet tu pastu sembur! Tk pun penyet aje lipas tu guna penyapu!" kataku sambil menepuk dahi.
"Okay2, jap.." Yuna segera menyambar racun serangga itu lalu membuka penutupnya. "Opss, jap! Kau jangan sembur kat sini! Kau nak kitorang matey awal ke dey?! Pergi lah sembur dalam bilik abang aku!" jerit aku sebelum dia sembur. "Ishh!! Yelah!" balas Yuna lalu segera berlari ke arah bilik abangku a.k.a abang KEMBARku a.k.a Aiman Naufal. Aku sengaja suruh dia pergi bilik abang aku sebab abang aku pun takut lipas.
Tak lama kemudian, aku terdengar jeritan yang maha kuat dan yang pastinya ia ialah suara abang aku. Suara tersebut diikuti suara batukan kecil yang samar- samar kedengaran.
Author: Ceh, tengok orang BM A karangan buat ayat.
Myra: Perasan!
Tak lama kemudian, abang aku keluar dari bilik dan mukanya jangan cakaplah, merah nak mampus! Habislah kau Myra.. Tak mati makan makanan beracun, mati di hentam abang sendiri. "Myra!! Apa kau suruh diorang buat hah?!!" soal Aiman sambil menarik tudung Yuna. Yuna yang ditarik tudungnya itu memaki hamun Aiman sorang2.
"Ahahahah... Lek lu Aiman, lipas je kot..."
"Lipas JE? JE KAU KATA?!"
"Yelah, memang je. Kecik je kot menatang tu" balas aku sambil menunjukkan isyarat kecil kepada Aiman. Kalau x faham lagi x tahu lah nak cakap apa. "Kecik x kecik, aku kata x suka, x sukalah! Yang kau pun dah tahu aku BENCI binatang tu, x payah ah suruh kawan kau ni sembur dalam bilik aku!" marah Aiman lagi.
"Cup,cup! Siapa ni Myra?" tanya Ammar yang still blur dengan apa yang jadi. "Kau x tahu siapa ni, Mar?" soal Adhan dengan muka 'biar benar' nya. "Yelah, dah aku tanya tu maksudnya aku x tahu lah!" marah Ammar yang sudah bengang dengan soalan bodoh Adhan tu. "Ni ab-"
"Tu abang dia, Aiman Naufal. Sama sekolah ngan kita." sampuk Adhan sebelum sempat aku habis cakap. Sibuk betullah!
"Jap, kalau abang dia, maknanya lagi tua dari kita lah an? Tapi kenapa sekolah sama lak? Setahu aku DHS cuma ambil pelajar form 1 sampai form 5 je. Cer explain sket..." tanya Iman pula. Ish, ni lagi sorang budak blur, x faham situasi betullah!
"Biar aku yang explain utk kau. Myra ni ada 5 org adik beradik. Dia ada adik triplets form 2. Lagi sorang tu pulak abang die a.k.a twin die. Got it?" jelas Hanie. Huii.. berjela ucapan YB kita ni ya..
"DIA ADA KEMBAR?!!!" Jerit Iman dan Ammar serentak sambil pandang aku dan Aiman. "Ofc, korang je yang blurr.." balasku selamba. "So, korang x kenal aku lagi? Let me introduce myself. Aku Aiman Naufal bin Wahadi Mazlan, abang kembar kepada budak kerek ni. Class 5 Galaxy, sama kelas ngan Eclectic Fustic." terang Aiman sambil ketuk kepala aku. Aku membalas dengan cubitan di lengannya.
"Auchh!!" jerit Aiman sambil menggosok lengannya. Tahu pun sakit! Aku hanya menjeling tajam. Lain kali main-main lagi dengan aku!
Ini MYRA lah!
TBC......