Dina's p.o.v.
Ugh, overmorgen is het zover. Ik moet weer naar school, wat kut zeg. Kunnen ze niks beters verzinnen dan acht uur lang gezever volgen op school? Ik eet liever kak van een baviaan dan naar school gaan, zucht. Oh shit, ik moet nog mijn taak van Engels maken ook. Fuck alles man, ik ga gewoon weglopen. Ok waarschijnlijk niet, anders vermoorden mijn ouders mij als ze me vinden. Ik hoop dat er maandag iets spannends gebeurt want anders ben ik hier weg. Altijd hetzelfde op school, leren, leren, leren.
MAANDAG 11 MAART 2019; eerste dag van school na de vakantie.
Het is 07:45 en Sakina staat te wachten op haar vriendinnen: Susan, Dina, Yasmin, Shejnaze en Hajar. Ze staat al een kwartier te wachten in de kou, helemaal alleen. Ze beslist om naar de poly te gaan want ze is het al beu. Wanneer ze de deur open doet om naar binnen te stappen botst ze perongeluk tegen een jongen waardoor ze zijn schriften en mappen op de grond laat vallen. Ze herkent zijn gezicht niet, waarschijnlijk een nieuwe leerling denkt ze. Sakina biedt haar excuses aan en helpt de jongen met het oprapen van zijn spullen. Het is stil, tot hij zijn mond opent en zichzelf voorstelt: "Sorry voor het storen maar Ik heet Jimin en ik ben hier nieuw op school! Ik zocht lokaal 46 want ik moest een brief komen halen, maar ik kan dat lokaal niet vinden en dus wou ik vragen of je mij zou kunnen helpen?" Sakina denkt er geen seconde over na en zegt meteen ja op zijn vraag. Ze leidt hem naar het lokaal op de tweede verdieping. Wanneer ze er aankomen staat mevrouw Ooievaar buiten te wachten. Jimin bedankt Sakina en zegt dat hij de weg terug zal vinden, dus gaat Sakina terug naar de poly. Ze ziet Susan al staan, dus loopt ze naar haar toe om haar te groeten. Wanneer de bel gaat zijn Susan en Sakina de enigen van hun groepje die op school zijn, ze vinden het raar dat de vier andere meisjes allemaal op dezelfde dag afwezig zijn.
Het eerste lesuur verloopt zoals altijd, saai. Niemand vindt Frans leuk. Het volgend lesuur, Engels, begint anders dan normaal. Er staat namelijk een mevrouw vooraan in de klas, iemand van het secretariaat zo te zien. Ze zegt dat er een nieuwe leerling naar hun klas komt tijdens economie, het volgend lesuur dus. Verder geeft ze niet veel meer informatie. "Als jullie nog vragen hebben, wees niet bang om het aan hem te vragen!" En ze verlaat het lokaal. Iedereen begint door elkaar te praten, ze zijn alvast benieuwd naar wie die jongen is. Sakina fluister in Susan's oor: "Ik denk dat ik weet wie die jongen is!" Susan stelt haar meteen vragen, maar Sakina zegt dat ze moet wachten tot het volgend lesuur.
Eindelijk economie, het is zover. Iedereen is benieuwd naar de nieuwe jongen die bij hun in de klas komt zitten. Na een kwartier wordt er op de deur geklopt en daar staat hij, de nieuwe leerling. "Ik euhh, ja.. ik ben de uhm.." Hij heeft veel stress zo te zien. "Jimin!" schreeuwt Sakina en iedereen draait hun hoofd naar haar. "Kom maar naast mij zitten als je wil, ik zit namelijk alleen." En hij stapt naar haar bank en zet zich ernaast.
wordt vervolgd...
- Susan (de auteur)