DINSDAG 12 MAART 2019
Sakina's p.o.v.
Ik word wakker geschud door mijn moeder terwijl mijn vader de wekker die op de grond ligt probeert te repareren. Meteen ren ik uit mijn bed gehaast naar de kamer om mijn tanden te poetsen. Oh shit ik ben te laat, en op de tweede dag na de vakantie ook nog! Ik neem niet veel tijd om kleren uit te zoeken voor vandaag, geen idee wanneer het de laatste keer was wanneer ik dat wel heb gedaan. In ieder geval neem ik mijn boekentas en spurt ik uit het huis naar de bushalte tot een gedachte in me opkomt dat ik mijn schoenen ben vergeten aandoen. Ik ren zo snel mogelijk naar binnen en doe de eerste schoenen aan die ik zie, zonder te beseffen dat ik op het zelfde moment mijn boekentas laat liggen voor de deur, maar ik laat hem gewoon liggen en loop eindelijk verder. Als ik mijn presentatie heb gemist van taal ga ik het krijgen, ugh. Ik heb er zo lang naar uitgekeken en nu dat die nieuwe jongen, Jimin, in mijn klas is komen zitten vond ik het iets leuker dan vroeger. Hopelijk is de rest van de 'groep' er niet want dat ze vrienden worden met Jimin is het laatste wat ik wil.
09:26: BEGIN TWEEDE LESUUR
Er wordt op de deur geklopt en mevrouw Koeienwei zegt dat er mag binnen gekomen worden. Sakina stapt binnen midden op de presentatie van Yasmin, die haar een beetje scheef aannkijkt omdat ze haar voordracht heeft verpest. Jimin zit alleen, helemaal achteraan, dus zet Sakina zich naast hem en haar 'groepje' kijkt haar vreemd aan. Kennen ze elkaar? Van waar? Hoezo? Duizend gedachten gaan door Yasmin's hoofd die wordt afgeleid van haar eigen presentatie en begint te dromen... Tot ze wakkerschiet door Simon die staat te roepen dat ze moet verdergaan..
Er wordt geklapt wanneer Yasmin eindelijk klaar is met haar presentatie. "Iemand vrijwilliger?" vraagt mevrouw Koeienwei en Sakina staat meteen op zonder twee keer na te denken. Ze gaat naar voor en stiekem hoopt ze dat Jimin haar spreekbeurt de beste gaat vinden, dus doet ze extra haar best om het zo goed mogelijk voor te brengen. Natuurlijk doet ze het even goed als de anderen, maar daar wil ze niks over horen. Wanneer iedereen, behalve Jimin, omdat hij nieuw was, gaat de bel en het volgend lesuur begint binnen een paar minuten.
MIDDAG; 5de lesuur
Iedereen wachtte hier al zo lang op, tijd om buikjes te vullen.
Shejnaze heeft opgemerkt dat sakina al de hele dag niet heeft gepraat met hun 'groepje' en dat ze alleen omgaat met de nieuwe leerling. Zou dit kunnen lijden tot ruzies en problemen? Als je daar achter wil komen zal je helaas moeten wachten op een nieuw hoofdstuk van 'Dendermondse hoeren' door Milana aka Susan (haar stage name)
wordt vervolgd...
- Susan (de auteur)