Aku Tidak Akan Pernah Berhenti Mencari

360 8 0
                                    

".. Aku berlari menuju sang fatamorgana
Sangkaanku air penghilang dahaga
Namun cuma tiupan sementara
Menelan basahnya keringat bahangnya dunia.."

Sungguh manusia itu tidak akan sesekali berhenti berlari untuk mencari dan  dan mengejar sesuatu yang bermakna dalam kehidupan. Suatu ketika kamu akan bertanya ,apakah yang kamu cari dan kejar selama ini? Bermaknakah setiap perjuangan dan pengorbanan yang kamu sisakan dalam hidupmu? Terkadang kamu akan duduk merenung sambil berfikir tentang hakikat kehidupan yang kamu lalui sejak sekian lama, sambil memahami percaturan takdir dalam kehidupanmu.

Carilah dan terus belajar tentang sebuah erti rasa kehambaan. Ia suatu tenaga yang dipancarkan Tuhan untukmu sebagai makhluk-Nya. Ia terikat dan tersimpul semenjak manusia pertama itu diciptakan. Itulah sifat Penyayang dan Pengasih yang dicurahkan kepada para hamba-Nya . Sngat luar biasa sentuhan-Nya sehingga mampu menukarkan manusia yang keruh menjadi jernih dan memiliki kekuatan sebagai hamba yang tidak pernah terfikir oleh sesiapa.

Apakah tujuan pencarian sebenar yang dimaksudkan dalam hidup kamu selama ini ? Adakah cukup dengan hanya mencari selonggok wang dengan bekerja siang dan malam yang akan menjadikan kamu kaya raya? Adkah cukup dengan hanya memiliki wanita atau lelaki idaman yang memanifestasikan cinta hingga ke syurga omong-omongan mu? Atau adakah dengan memiliki tubuh badan yang kurus setelah dahulunya kamu seorang yang gemuk memadai dengan maksud sebenar pencarian dalam hidup mu?

tarbiah dari langit karya hadi fayyadhWhere stories live. Discover now