•° Revealing °•

135 10 23
                                    

• Keesokkan Harinya •

"Kau rasa mana orang baru tu?" Tanya Jaehoon yang lengkap berpakaian sekolah, mereka bertiga memasuki sekolah itu dan memulakannya seperti biasa.

"Entah la. Tapi, ketua dah sampai ke belum ea?" Tanya Jungyon kepada mereka berdua. "Entah." Jawab mereka berdua.

"Eh, sape yeoja tu? Pelajar baru ke? Tak pernah ii lagi aku nampak dia."

"Knapa yeoja tu pakai jacket dengan hoodie naik ke atas? Dia tak rasa panas ke?"

"Cantiknya dia.."

"Ha, tu ketua. Siap jadi perbualan hangat pelajar ii sini lagi." Kata Ha Won kepada mereka. Yeoja yang menjadi perbualan hangat itu memberi signal kepada mereka bertiga. Mereka bertiga hanya mengangguk.

Di tempat yang jarang pelajar ii lain lalui, mereka berempat berkumpul di situ, "Korang dah jumpa?" Tanya ketua mereka, "Belum lagi ketua. Aku rasa, tak lama lagi dorang akan sampai." Kata Jungyon kepada ketua mereka.

"Di sekolah, jangan panggil aku ketua, panggil nama aku, arachi? Bukan di sekolah je, di tempat lain pun. Yang penting kawasan Bandar Seoul ni. Informkan benda ni kepada yang lain. Kelas aku kat 5 - 3. Kalau ada apa ii berlaku, pergi je kat kelas aku. Anyeong." Dingin sahaja cara ketua mereka bercakap dan berlalu pergi.

"O..K" Kata mereka bertiga serentak.

"MAIGADDD HANDSOMENYAA~~~"

"OMO OMO OMO BERTUAHNYA AKU SEBAB MASUK SEKOLAH NI~~~~ DAPAT JUMPA NAMJA ii HANDSOME ii BELAKA!!~~"

"OPPA!!! HANDSOMENYA OPPA!!"

"BIDADARI TURUN DARI LANGIT KE HAPE NI WEHHH!!"

"Aku rasa, tu dorang kot. Jom tengok." Ajak Jaehoon.

Mereka keluar dari tempat persembunyian mereka dan berjalan seperti biasa, mereka bertiga sesekali curi curi pandang 5 namja yang handsome ii & cute ii belako.

"Jackpot. Memang tu dorang." Jungyon menggumam.

Kebetulan 7BBB sedang berlepak di kantin sekolah, mereka terpandang 5 jejaka atau pelajar baru di sekolah itu yang di kelilingi dengan yeoja gedik gila namampus.

Hyung line Wanna One sedang mengintai 7BBB dan pada masa yang sama, mereka mencuri ii pandang 5 jejaka tampan itu.

Hyung Line Wanna One sempat bertemu dengan ketua mereka, ketua mereka juga memberi tahu hal yang sama kepada mereka Dan berlalu pergi begitu sahaja.

"Weh korang, aku dengar, ade murid baru masuk sekolah ni. Tak silap aku, ahli dia 5 orang. Semua namja." Dah mula dah, makcik bawang beronion iaitu Kim Seokjin, Yoon Jeonghan, Boo Seungkwan, Gempa, Taufan & Blaze.

Species dengan bawang lah ni.

"Yeke? Tak tahu pulak aku." Kata Gempa, terkejut dengan berita itu, "Eh maknae line, bukannya kelas korang ada 3 pelajar baru ke? 1 perempuan 2 lelaki. Korang tahu tak?" Makin terkejut Gempa di buatnya.

"M-MWO?! JINJJAYO?! OMO DAEBAK!!" Kata Maknae makcik bawangs line.

"Dasar species makcik bawang." Vernon, Yoongi, Woozi, Hali& Wonwoo berkata serentak, "Dasar namja species pikachu." Balas para makcik bawangs.

"PIKACHU JANGAN DI MENTION WOI!" Marah para Tsunkuu line. "Ape ii? Nak lawan? Ha meh lah!" Maka, bermulalah peperangan di antara Makcik Bawangs & Tsunkuus line.

"Tak matang langsung --" " Kata mereka yang selebihnya sambil bersweatdrop. "Wuuuit! Min min! Wuit Jimin! Awek cantek ar!" Namjoon memanggil Jimin yang sebok berbual dengan Jun, Hoshi, Seokmin, Minghao, Solar & Thorn.

"Mana mana?!" Tercari ii Jimin di buatnya, "Tu tuu!" Namjoon menunjuk ke arah gadis yang mengikat hoodienya di pinggangnya. Awek yang di katakan oleh Namjoon itu ialah Ketua yang di katakan oleh Ha Won.

Maka, keluarlah perangai gatal Namjoon & Jimin yg terlebih gatal itu.

"Hi awek." Jimin membuat eyesmile kepada gadis itu, "Aku ada nama, so please, call me with my name." Datar sahaja gadis itu berkata, "Wow, pandai pulak speaking awek ni. Then, what is your name?" Tanya Namjoon beserta senyuman manis sehingga menampakkan lesung pipitnya.

"Nam Yeonnmin, panggil Yeonnmin." Namjoon & Jimin ber'oh' "Ke- i mean, Yeonmin noona! Ada orang Suruh saya bagi kotak ni kat noona." P.Jihoon memberikan Yeonmin sebuah kotak kecil berwarna hitam bertali warna hitam.

"Siapa bagi?" Tanya Yeonmin sambil mengambil kotak itu, "Dia kata, panggil je dia K." Selepas P.Jihoon berkata sedemikian, dia berlalu pergi.

"K? Siapa K? Oh wait. Mamat gigi jongang tu rupanya." Yeonmin membuka kotak itu secara sembunyi ii. Di dalam kotak itu, terdapat beberapa maklumat tentang 5 pelajar namja baru.

Yeonmin menutupnya semula.

"Namchin ke yang bagi tu?" Tanya Jimin kepada Yeonmin, "Taklah. Klau namchin aku pun, aku tkkn panggil dia 'mamat gigi jongang'. Dia secret admire aku, dah tkde pape nk di ckpkn? Aku blah dulu."

"Haih. Tak sempat nak ngorat."

Skip Time di dalam kelas 5-3 •

Yeonmin duduk bersebelahan dengan seorang namja yang kuat tido, sape lagi kalau bukan Min Yoongi?

M

emandangkan songsaenim semua meeting, Yeonmin mengambil kesempatan untuk bermain game dalam telefon miliknya.

Ting!

Telefon Yeonmin berbunyi menandakan notification masuk, "Siapa yang mesej aku ni?" Gumam Yeonmin.

+010 ××××××

Aku tahu kau di mana|
Tak sangka aku yang kau ni boleh tahan bijak orangnya|
Aku fikir kau ni bengong je memanjang|
Bersiap sedialah, pertumpahan darah tak lama lagi akan bermula|

|Kalau tau tu buatlah cara tau
|Aku memang bijak kau pe tahu
|Aku full pakej bengong + bijak kau yang
bengong je memanjang dasar otak cetek
|Kau ni dari zaman mana weh nak guna pertupahan darah ni? Sah otak sesat kat zaman Joseon tak pun zaman jahiliyyah

Terus Yeonmin kena block. AGAGAGAGAGAGAGAGA takde sesiapa boleh lawan ayat Nam Yeonmin kecuali orang tu mulut dia mcm longkang, takpun mulut puaka tahap gaban.

TBC
________

° • 방탄 Highschool • °Where stories live. Discover now