Wonwoo pov
A
ku bangun tepat pada pukul 5 pagi. Tak tahu kenapa awal sangat. Fon aku capai tepi kepala aku lalu data aku on. Mata aku terpisat-pisat kena brightness fon.
Chaeyoung mesej ! But.. panjang nya.. Aku open conversation dan baca slow-slow
11:59pm
Chaeyoung: Terima kasih sebab sudi jadi chingu aku dalam jangka masa yang ringkas tapi padat dengan moments terindah dengan kau. Aku tahu, yang aku ni annoying.. terima kasih sebab layan aku masa mula-mula kita kenal. Masa aku follow kau ig...pastu mintak nombor fon kau... Tq.... I've nothing to say. I'll miss your voice.. aku nak...dengar kau nyanyikan lagi tuk aku lagu Hug buat kali terakhir..tapi haha...suara kau sedap sangat.. buat aku rasa tenang and selamat. Tak pernah setenang tu.. terima kasih.. aku dah tak tahu nak cakap ape dah...aku cuma nak kau tahu yang aku sayang kau. Kau punca aku terus hidup walaupun kita kenal lambat dan ajal akan datang jemput aku nanti.. and last, bila kau baca mesej ni.. aku dah takde :'). Thanks for being my friend though just for a while
12:07am
Chaeyoung: Saranghae, Jeon Wonwoo :)
Chaeyoung: Gomawo
What ?! Apa maksud dia ?! Kenapa dia cakap macam tu ? Aku tak faham. Sesiapa boleh explain kat aku tak ?
Aku rasa tak sedap hati. Perasaan aku lain macam sekarang ni. Kenapa dia cakap ajal akan datang jemput dia ?
'Bila kau baca mesej ni.. aku dah takde' hah ?!
Chaeyoung.
Tanpa buang masa aku terus capai tuala dan masuk bilik air. Mandi.
Lepas siap mandi terus aku pakai baju sekolah. Tali leher senget benget aku abaikan. Rambut aku sikat sekali harung je. Stokin aku pakai. Beg aku capai lalu berlari keluar dari bilik dan turun ke bawah dengan tergesa-gesa.
"Eh,anak omma dah siap ? Awalnya.. meh la breakfast dulu.. omma dah siapkan sarapan ni... Awal lagi nak pergi sekolah tu" omma aku kat bawah tengah hidangkan makanan.
"Mianhae omma ! Wonu kene pergi cepat sekolah ! Ada hal penting ni !! Wonu janji temankan omma beli barang dapur nanti." Kasut converse hitam aku capai tepi rak. Pintu rumah aku terjah macam orang giler.
Hari masih gelap tapi aku tak kesah. Aku terus berlari kearah rumah Chaeyoung yang mengambil masa 10 minit dari rumah aku.
Aku tak tahu kenapa aku bertindak demikian. Hati aku kuat katakan yang Chaeyoung dalam bahaya.
Setibanya aku tiba di hadapan rumah Chaeyoung dengan termengah-mengah dan peluh membasahi seluruh wajahku. Loceng rumah Chaeyoung aku tekan.
Muncul omma Chaeyoung di sebalik muka pintu sambil tersenyum manis macam takde pape berlaku. Aku pelik. Mana Chaeyoung ?
"Wonwoo ? Kenapa datang rumah ahjumma ni ? Chae dah keluar awal tadi.. katanya nak amik angin kat Sungai Han pagi-pagi ni," ujar omma Chaeyoung happy
"Oh uh.. gomawo ahjumma. Miahaen ganggu. Wonwoo pergi cari Chaeyoung dulu"
"Kenapa cari Chaeyoung ?" Pertanyaan ahjumma aku abaikan lalu berlari menuju ke Sungai Han pulak. Huh,boleh jadi atlet ni.