-Crush20

202 16 1
                                    


Pledis Highschool

Wonwoo tiba awal di sekolah kerana ingin berjumpa dengan Chaeyoung. Malam semalam dia menyanyikan lagu Hug dari Seventeen untuk Chaeyoung sehingga Chaeyoung tertidur.

***

"Annyeonghaseyo !"  Ucap Wonwoo sebaik sahaja terlihat Chaeyoung muncul disebalik pintu kelas.

Chaeyoung menutup mukanya dengan rambut kerana malu. Lalu perlahan-lahan meletakkan begnya di tempat duduknya yang berhadapan dengan Wonwoo. Wonwoo hanya tersenyum melihat gelagat Chaeyoung yang malu-malu dengannya. Masa outing haritu tak malu pulak.

"Wey Chaeyoung,"

"Wae ?" Tiba-tiba dia teringat kejadian semalam. Semakin tebal perasaan malunya sebaik saja dia menunggang basikal bersama Wonwoo.

"Pandang la aku.."

"Kenapa lak ?"

"Haish,tengok je la aku. Ape aku hodoh ke ? Semalam elok je keluar sama-sama."

"Heh.." Chaeyoung menyebak rambutnya kebelakang lalu memandang Wonwoo dengan dalam.

"Kan boleh tu.. dekat la lagi." Arah Wonwoo

"Eh kau ! Kau nak buat ape hah ?"

"Haih..aku tak buat ape2 la. Just dekat la dengan aku sikit. Aku tak berapa dengar suara kau tu. Dah la halus. Slow pulak tu."

"Whatever~" Wonwoo menarik tangan Chaeyoung dengan sepantas kilat dan

"OMG WONU ! WHAT DE HELL ARE YOU DOING ? KAU CUBA NAK RAMPAS FIRST KISS CHAEYOUNG EH ?! DASAR NAM--"

Pakk!

Kasut Wonwoo selamat hinggap di kepala Mingyu. Chaeyoung cepat-cepat bangun dari kedudukan tadi. Mereka hampir terkiss kerana Wonwoo tarik tangan Chaeyoung dengan kuat dan menyebabkan wajahnya hampir terkiss di lip Wonwoo.

"SAKIT LA PABO ! HUAAA WONU CURANG DENGAN I !! AAA HUAAA !!!!!" Mingyu berdrama sambil berlari keluar dari kelas serupa orang gila. Manakala Seungcheol yang terserempak dengan Mingyu hanya menayangkan muka annoying sambil berkata

"Dasar gay. Harap je galah"

Berbalik pada ChaeWoo...

"Erm... S-sorry Chaeyoung ! Aku tak sengaja !" Ucap Wonwoo

"Haha..sokay....." Ujar Chaeyoung sambil duduk di kerusinya lalu mengeluarkan sebuah buku berwarna pink corak macaroon dari dalam laci mejanya

"Ape tu ?" Soal Wonwoo sambil menjenguk Chaeyoung

"Haipp, no !" Chaeyoung menutup isi buku tersebut

"Ala,boleh la. Ape tuu ?? Nak baca gak"

"No no.. can not"

"Ni diari aku la. Mane leh baca. Secret.. shuu shuu sana" sambung Chaeyoung sambil menghalang Wonwoo dari mengintai bukunya

"Cis,nanti aku baca senyap2 diari kau."

"Boleh..tapi lepas aku dah takde nanti baru kau boleh baca diari aku. Tu pun kalau sudi baca laa." Ujar Chaeyoung selamba manakala Wonwoo mengerutkan dahinya tanda tak faham.

"Apa maksud kau ?"

"Nothing."

"Baik kau cakap.. kalau tak, tak nak bawak kau pergi jalan-jalan lagi !" Ugut Wonwoo. Chaeyoung tersenyum pahit.

"Aku tak rase... Yang...kita akan macam tu lagi...." Air mata Chaeyoung bertakung di tubir matanya tapi cuba ditahan

"Hah ?" Makin tak faham Wonwoo dibuatnya. Wonwoo ingin bertanya lebih lagi tetapi Lim Saem dah masuk ke dalam kelas.

***

Kringgg

Bunyi loceng  menandakan waktu persekolahan dan tamat dan murid-murid dibenarkan pulang ke rumah masing-masing.

"Chae,jom balik sama-sama." Kata Wonwoo sambil memasukkan buku teksnya kedalam beg.

"Ok,jom" mereka berdua keluar dari kelas.

Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah,mereka berbual dengan rancaknya dan bergelak tawa dengan kuatnya. Segala masalah Chaeyoung hilang begitu saja. Sehingga lah....

























2 chapters lagi nak habis !

Crush~Jeon Wonwoo[C]Where stories live. Discover now