Eunri yang sedang sibuk membetulkan rambutnya di cermin diganggu oleh wonwoo iaitu wonwoo mengusutkan rambutnya.
"yah jeon wonwoo awak ni dah kenapa hah? "marah eunri pantang betul dia kalau orang usik rambut dia.
"tak ada saja je aku buat bye aku nak makan?"ujar wonwoo lalu pergi ke meja makan.
Eunri mngelengkan kepalanya lalu membetulkan rambutnya dan segera pergi ke dapur.
Sebaik eunri sampai ke dapur dia menepuk bahu wonwoo dengan kuat akibatnya wonwoo tersedak dengan teruk.
"uhuk uhuk uhuk yah eunri"jerit wonwoo
"1 sama tadi kau buat aku kan? So aku balaslah balik"ujar eunri sambil memflip rambutnya.
"kau ni jahat lah perempuan dasar bebudak"ejek wonwoo
"okaylah dari kau emo je memanjang tak pun ego tinggi melangit mengalahkan tinggi gunung Everest"ejek eunri balik.
"yah wonwoo oppa and kang eunri enough jangan nak bergaduh nanti berjodoh pulak"ujar yerin sambil trtawa halus.
"eh memang tak lah"ujar wonwoo dan eunri serentak lalu mereka menjeling antara satu sama lain.
"comelnya korang"ujar yerin sambil ketawa.
Eunri pov
Di Moon cafe
Aku melihat si mirae sudah menagis tersedu sedan aku yang melihat dia menagis segera mempercepatkan langkahku.
"yah mirae asal kau menagis ni? "soalku dengan risau.
"hoshi dia,......"ujar mirae sekerat.
"hoshi asal? Dia curang dengan kau ke hah? "soalku dalam nada marah .
"haah dia curang wei dia pergi couple dengan yuju wei apa kurangnya aku ni"soal mirae sambil menagis aku segera memeluknya untuk menenangkan hatinya.
"Mirae sayang aku yakin yang dia akan menyesal sebab tinggalkan kau disebabkan yuju"ujarku sambil mengosok belakang badan mirae.
"dah jom makan jangan fikir masalah sangat buat sakit kepala je tak apa aku belanja"ujarku.
End Eunri pov
Disebuah rumah
Wonwoo melangkah masuk ke dalam sebuah rumah teres.
Ya rumah teres ni dia pernah pergi.Ini adalah rumah bekas mak mertuanya.
Ting tong
Bunyi loceng bergema di rumah itu selepas itu muncul seorang wanita yang berusia.
"eh wonwoo lama tak jumpa masuklah"pelawa puan kang dan wonwoo mengikut langkah puan kang.
"halmonie siapa datang tu? "soal eunmi sambil berlari ke arah neneknya.
"eoh uncle hari tu,Annyeong uncle, gembira jumpa uncle"ujar eunmi sambil memeluk wonwoo.
"hai eunmi,kamu sihat? "soal wonwoo sambil membelai rambut eunmi.
"sihat je, uncle macam mana uncle tahu rumah eunmi dekat sini? "soal eunmi.
"ah uncle tahu sebab uncle dengan omma eunmi kawan dan uncle pun pernah datang sini"jawab wonwoo.
"wonwoo mari jemput minum dan makan pencuci mulut omma buat ni"pelawa puan kang.
"ni uncle ada bawak hadiah untuk eunmi harap eunmi sukalah"ujar wonwoo menghulurkan beg kertas kepada eunmi. Eunmi mmengambil beg tu lalu melihat isi kandungan tersebut.
"wah anak patung barbie lah cantiknya terima kasih uncle sayang uncle"ucap eunmi sambil mencium pipi wonwoo.
"sama² eunmi pergila bersiap nanti uncle nak bawak jalan²"ujar wonwoo mendapat anggukkan eunmi lalu segera eunmi pergi ke biliknya.
"eunmi penyebab kamu ke sini ke wonwoo? "soal puan kang.
"nae hari tu saya terserempak eunri dengan eunmi so saya tanyalah eunri siapa eunmi then dia cerita kepada saya segalnya"jawab wonwoo.
"itulah omma pun kesian dengan eunmi appa dia tak tau ke mana hilang"keluh puan kang.
"tak apalah omma saya cuba hiburkan dia mana tau mungkin dapar mengubat rindu dia pada appa dia kan"ujar wonwoo sambil tersenyum.
"nae terima kasih wonwoo"ucap puan kang.
Tbc.......
Sorry lama tak update
YOU ARE READING
[C]My Ex Husband Is My Housemate
RomanceJeon Wonwoo dan Kang Eunri yang bercerai disebabkan si wonwoo cemburu buta dan ego. "perkenalkan ni sepupu aku Joen Wonwoo oppa ni Kang Eunri kawan Yerin" "apa??? kau dengan wonwoo dah jadi housemate omg jodoh ke ni?"~Mirae "kang Eunri saranghae"~C...