Hoshi situation
Hoshi dan yuju menikmati makan malam bersama hoshi memandang yuju yang tengah makan.
Yuju berhenti makan dia mengelap mulutnya dengan tisu lalu memandang hoshi.
"Kenapa sweetie?"soal hoshi.
"I nak kita break up sorry"ujar yuju.
"Mwo swetie bergurau je kan?takkan sweetie nak tinggalkan oppa kan"ujar hoshi.
"Tah I tak memain hoshi sorry you dengan i tak sesuai"jawab yuju lalu meninggalkan hoshi.
"Jadi betullah pasal rumor yang kata yuju tu playgirl benar, haish menyesalnya aku tinggalkan mirae"kesal hoshi sambil meramas rambutnya.
Eunri pov
Ting tong
Aku terdengar bunyi loceng di tekan aku ingin membuka pintu tapi pantas di halang oleh yerin.
"Dah sakit buat cara sakit"ujar yerin aku mula tayangkan muka masam.
"Yah eunri kau okay tak?kesian seketul member aku ni demam "ujar minrae memeluk eunri.
"Yah kau busuk baru balik kerja"ujarku.
"Busuk-busuk kawan kau jugak tau"
"Hai eunri nah ni buah apple sebagai buah tangan"ujar hoshi.
"Nae gomawo hoshi"ujarku sambil melihat minrae.
"Kau okay je kan ninrae"soalku perlahan dan minrae mrnganggukkan kepalanya.
"Aigoo sweetie kita ni macam mana boleh demam ni hah? Main hujan eh"ujar seungcheol sambil menarik hidungku.
"Mana ada dah takdir nak demam nak buat macam mana kan"jawabku.
"Annyeong joshua in you area"ujar joshua dengan ceria.
"Yah oppa behave sikitlah"ujar yerin.
End Eunri Pov
Wonwoo memerhati gelagat kawan eunri.
"Oh guys perkenalkan ni jeon wonwoo sepupu aku"ujar yerin.
"Annyeong"sapa wonwoo joshua terkejut melihat wonwoo begitu jugak wonwoo.
"Okay memandangkan semua dah ada aku ada benda nak cakap ni,kejap eh"ujar seungcheol sambil keluar dari rumah.
Semua buat muka pelik lagi-lagi wonwoo dia mula rasa tak sedap hati.
Seungcheol datang dengan sejambak bunga rose yang besar.
"Kang Eunri will you be wife? I really love you"lamar seungcheol.
Eunri terkejut sampai dia menutup mulutnya dengan tangannya.
"Terima terima terima terima terima"jerit yang lain kecuali wonwoo.
"please janganlah kau terima lamaran dia eh kejap aku ni dah kenapa tetiba je"desis hati wonwoo.
"Mianhae cheol~shi saya anggap awak sebagai kawan saya je, tak lebih dari tu mianhae"ujar eunri dengan rasa bersalah.
"Gwenchanayo aku okay terima kasih sebab jujur"ujar seungcheol.
Eunri memegang tangan seungcheol "mianhae cheol but kita boleh jadi teman tapi mesra kan kan kan"soal eunri sambil membuat aegyo.
"Of courselah boleh"ujar seungcheol lalu mengusutkan rambut eunri.
Wonwoo segera beredar ke dapur malas dia melihat drama sweet murahan ni.
"Aigoo sweetlah kau ni, kay kejap aku ke dapur ya potong buah ni"ujar yerin.
"Eh tak apalah chagi biar oppa tolong chagi duduk je sini okay"ujar joshua lalu mengambil buah yang di apple.
"Rember me? "soal joshua apabila tiba di dapur.
"Ingat kaulah lelaki dengan eunri tak sangka pulak kau couple dengan cousins aku, kau playboy eh"ujar wonwoo penuh sinis.
"Tak aku dengan Eunri memang tak ada apa-apa pun kau je salah faham dia cuma pengsan aku just sambut dia je then bawak pergi hospital tak sangka kau buat macam ni pulak"ujar joshua.
"Dahlah aku malas nak layan kau bye"
Minrae Pov
Aku sedang sibuk menyemak fail laporan yang aku baru dapat dari boss. Tiba-tiba aku merasakan yang ada orang berdiri di depan aku lalu aku segera menoleh.
"Oh hoshi waeyo datang tempat aku ni?"Soalku dengan muka pelik.
"Mianhae minrae jeomal mianhae"ucapnya.
"Apa benda ni?apa dah jadi"soalku blur.
"Yuju dah timggalkan saya,saya betul² menyesal tinggalkan awak"ucap hoshu sambil memegang tanganku.
"Arraso hoshi okay² saya maafkan awak dan saya akan bagi peluang kedua dekat awak tapi.............ni peluang last ya"ujarku sambil memandang hoshi.
"Okay baik saya janji saya setia dengan awak i promise"ujarnya lalu memelukku.
End Minrae Pov
Dirumah Eunri
Eunri memgambil bangku untuk memanjat mengambil careal yang diletak atas kabinet.
"Yeay dapat pun hoorey "ujar eunri teruja sambil terlompat dan dia kehilangan keseimbangan dan nak jatuh.
"Argh"
Tapi dia merasakan badannya di sambut oleh seseorang dia membuka matanya untuk melihat siapa yang sambutnya dan ternyata orang tu ialah wonwoo.
Wonwoo merenung muka eunri dengan khusyuk hatinya tiba-tiba berdegup dengan laju.
"Erm boleh turunkan saya sebab saya tak selesa"ujar eunri memecahkan suasana sunyi.
Wonwoo yang tersedar cepat-cepat melepaskan pegangan pada eunri.
"Gomawo"ucap eunri lalu sepantas kilat berlari ke bilik.
"Kenapa jatung aku berdegup dengan laju? Tak mungkin aku jatuh cinta dengan dia tak tak"ujar wonwoo.
Tbc.......
YOU ARE READING
[C]My Ex Husband Is My Housemate
RomanceJeon Wonwoo dan Kang Eunri yang bercerai disebabkan si wonwoo cemburu buta dan ego. "perkenalkan ni sepupu aku Joen Wonwoo oppa ni Kang Eunri kawan Yerin" "apa??? kau dengan wonwoo dah jadi housemate omg jodoh ke ni?"~Mirae "kang Eunri saranghae"~C...