Kini sudah 3 bulan eunri dan wonwoo duduk serumah bersama yerin jugak.Mereka jugak kekadang bergaduh menyebabkan yerin pening melayan perangai mereka berdua yang boleh dikatakan tak matang langsung.
"Oit kau buat apa hah"tegur wonwoo sambil mencucuk pinggang eunri.
"oh mak kau pisang tergolek"latah eunri.
"yah wonwoo kau ni kenapa hah?tak penat ke cari gaduh dengan aku ni? "soal eunri tak puas hati.
"tak penat sebab aku rasa macam best pulak kacau life kau ni"jawab wonwoo sambil merampas roti bakar di tangan eunri.
"yah tu aku punyalah kau ni kenapa eh ada masalah otak ke? "soal eunri.
"kau tengok muka aku ni? Ada aku kisah"ujar wonwoo lalu memakan roti bakar tersebut ke dalam mulutnya.
"haish korang berdua ni tak habis² bergaduh ya, aku rasa korang ni macam serasi pulak, apa kata korang kahwin semula je kan senang"ujar yerin.
"No yerin oppa tak kan kahwin dengan perempuan murah macam dia ni,lagipun oppa dah ada girlfriend dah"ujar wonwoo sambil menjeling eunri.
Eunri yang terasa dengan kata² wonwoo segera bangun dan meninggalkan meja makan.
"yah eun kau nak ke mana ni? "soal yerin.
"nak pergi mati, hidup pun tak guna jugak dalam dunia ni kalau asyik kena caci je"ujar eunri lalu segera keluar dari rumah tersebut.
"yah oppa tengok apa oppa dah buat ni? Oppa dah melampau tahu tak? Kenapa cakap macam tu hah? "marah yerin.
Wonwoo terdiam sejujurnya dia rasa serba salah cakap macam tu dia pun tak tahu kenapa dia rasa serba salah sedangkan sebelum ni dia kutuk dan maki eunri lagi teruk.
"dahlah yerin oppa naik atas nak siapkan kerja oppa bye"ujar wonwoo lalu meninggalkan yerin.Yerin hanya mampu mengelengkan kepala melihat abang sepupunya punya perangai.
Di Moon Cafe
Eunri duduk di bahagian paling hujung kerana ingin mecari ketenagan. Dia menulis sesuatu dalam diarnya dengan tekun.
"hai princess buat apa tu? "tegur suatu suara menyebabkan eunri segera menyimpan semula diarynya yang berwarna merah.
"Eoh seungcheol rupanya, duduklah kita sembang²"pelawa eunri.
"sorang je? Minrae mana? Bukan selalu kau dengan dia ke? "soal seungcheol dengan pelik.
"aku sorang je,bosan duduk rumah nak ajak minarae dia ada hal keluarga"jawab eunri.
"oh okay so jom kita lepak bersama hehehehehehe"ujar seungcheol sambil tersenyum manis.
"boleh je"ujar eunri
"eun aku ada benda nak bagi tahu kau ni"ujar seungcheol serius.
"nak bagi tahu apa?"soal eunri sambil menyedut air lemon icenya.
"kalau kau nak tahu aku sebenarnya anak pemilik syarikat hotel stray's tu Tuan Choi tu appa aku"ujar seungcheol.Eunri yang mendengar apa yang disampaikan oleh seungcheol sudah tercekik.
"kau biar betik cheol oh my god kau ni boss aku kot asala aku tak tahu"ujar eunri sambil menekup mulutnya.
"kau dan yang lain memang tak tahu pasal sebab aku rahsiankan"ujar seungcheol.
"okay but why kau buat macam tu kau buat aku rasa kekok pulak sekarang ni"ujar eunri sambil mencebik.
"aku ada sebab buat macam tu eunri nanti kau akan tahu jugak sebabnya, aku harap kau tak kekoklah kita still boleh sweet macam dulu"ujar seungcheol sambil mencubit pipi eunri.
"haish cheol sakitlah kau ni"marah eunri
"dah makanlah kejap lagi kita balik ya"arah seungcheol manakala eunri manganggukkan kepalanya.
Rumah Omma Eunri
Setelah selesai makan bersama seungcheol eunri mengambil keputusan untuk berjumpa dengan eunmi.
"wah omma datanglah omma eunmi rindu omma"ujar eunmi segera memeluk erat tubuh eunri.
"aigoo anak omma ni ceria semacam je sejak kebelakangan ni ada apa² ke? "soal eunri membelai rambut eunmi.
"entah eunmi rasa happy sebab ada bidadara yang temankan eunmi"jawab eunmi sambil memgang patung mainan permberian wonwoo.
"Bidadara?"berkerut dahi eunri dan dia terpandangkan patung mainan eunmi.
"eunmi sayang siapa beli patung ni? Omma tak pernah beli patung jenis ni? "ujar eunmi.
"bidadara tulah yang bagi eumi,omma kalau eunmi tak dapat jumpa appa pun tak apa sebab eumi dah ada bidadara tu pun dah okay omma"ujar eunmi sayu. Eunri segera memeluk eunri kerana dia rasa sedih dengan apa yang di perkatan oleh eunmi.
Tbc.............
YOU ARE READING
[C]My Ex Husband Is My Housemate
Storie d'amoreJeon Wonwoo dan Kang Eunri yang bercerai disebabkan si wonwoo cemburu buta dan ego. "perkenalkan ni sepupu aku Joen Wonwoo oppa ni Kang Eunri kawan Yerin" "apa??? kau dengan wonwoo dah jadi housemate omg jodoh ke ni?"~Mirae "kang Eunri saranghae"~C...