"Wat is een huisdemoon eigenlijk?" Vroeg Lilly nadat ze waren uitgelachen. "Iedereen vangt een huisdemoon. Die gaat mee jagen en helpt je in de strijd. Niemand weet wat voor huisdemoon iemand krijgt. Soms krijgt iemand een hele suffe. Dan heb je gewoon pech." Legde Anne uit."Wanneer vang je een huisdemoon?" Vroeg Lilly meteen. "Je vangt een huisdemoon als je voor de eerste keer gaat jagen. Je gaat dan naar de demonische wereld op je paard en vangt er een." "Wat voor een heb jij Anne?"
"Ik heb een Pluffie." "Een Pluffie?" Lilly kijkt Anne vol ongeloof aan. "Ja, een Pluffie. Die zijn niet heel zeldzaam en heel zacht. Veel mensen hebben er een. Lola is heel aardig maar kan goed vechten hoor."
"Je hebt je demon Lola genoemd?" Vroeg Lilly verbaasd. "Ja, wat is daarmee?" "Oh, niks hoor." Maar Lilly kon het nog steeds niet geloven.
"Zullen we nog even naar de paarden dan?" Vroeg Lilly. "Oh ja hoor,"zegt Anne enthousiast,"natuurlijk." "Op welk paard rijd jij het liefst?"
"Op mijn eigen paard natuurlijk!" Antwoordde Anne meteen. Lilly's mond viel open van verbazing. Snel deed ze hem weer dicht. "Hebben jullie allemaal een eigen paard?" Vroeg Lilly verbaasd.
"Jazeker, kom je mee naar de stal?" "Mag ik dan jouw jouw paard zien?" Vroeg Lilly blij.
De stal bestaat uit vier gangen. Anne trok Lilly mee naar gang nummer twee. "Kijk, dit is Ollie." Stelde Anne het paard voor. Het is een mooi bruin paard. Lilly vond hem meteen geweldig.
Anne deed de deur van de stal van het haakje. Ze leidde het paard naar buiten.
"Hou jij even het paard vast? Dan leg ik even wat eten in de etensbak."Lilly reageerde meteen enthousiast: "Natuurlijk wil ik Ollie wel even vasthouden!" Anne deed wat wortels en hooi in de bak.
"Wieooowieooowieooo" Het geluid van een soort sirene kwam uit een verborgen speaker.
"Oh, shit," Vloekte Anne," we moeten snel terug naar het hoofd gebouw." Ze duwde Ollie snel in zijn stal en deed het haakje op slot.
Anne rende zo snel als ze kon het veld over. Lilly rende achter haar aan. Ze was net op tijd. Net toen ze de deur dicht deed hoorde ze een bonk. "Twee seconden later," hijgde Anne, " en die demon had je te pakken gekregen."
Lilly schrok, "Was dat een demon?" "Ja, wat dacht je dan slimpie?" Vroeg Anne een beetje overstuur. "Dat gebeurt wel vaak de laatste tijd." Mompelde Anne bijna onhoorbaar. Snel liepen ze terug naar de slaapzaal.
Ik zou het super leuk vinden als jullie (lezers) een keer reageren. Ik raak best ongemotiveerd hier van. In mijn andere boek heb ik namelijk wél veel comments. Als jullie tips voor me hebben hoe ik het kan verbeteren zou ik dat heel fijn vinden.
Weten jullie leuke namen voor huisdemonen?
JE LEEST
Rode ruiter
FantasyLilly en Jacob zitten allebei in Avondrood, het weeshuis waar alle kinderen van het Rode District naar toe gaan. Ze verschillen erg van elkaar. Lilly wordt gepest en is erg onzeker terwijl Jacob juist het tegenovergestelde is. De demonen roeren zich...