Bab1💎

1.9K 30 0
                                    

Beberapa bulan kemudian kehidupan rumah tangga Arysya dan Asyraf masih bertahan sehingga sekarang tanpa rintangan yang masih menemui mereka.Mereka bercinta semasa umur mereka 18 tahun sehinggala umur mereka 22 tahun masih lagi mencintai diantara satu sama lain.

Di pejabat
💞💞💞💞

Asyraf bekerja dia syarikat papanya.Papanya digelarkan sebagai Dato'Hisyam yang dikategorikan sebagai salah seorang usahawan yang berjaya di Malaysia.Kini umur papanya telah meningkat naik menyebabkan masalah untuk datang bekerja tidak dpat ia hadiri.

Asyraf diberikan jawatan sebagai penolong CEO Syarikat untuk membantu abangnya iaitu Mika Adrian yang berumur 29 tahun masih single😂baginya cinta tidak penting yang penting membangunkan syarikat papanya menjadi semakin maju."Ni Asy meeting kejap lagi jangan lupa"kata abangnya kepada adiknya.

Mika melihat adiknya kelihatan kusut"Asy,kau ni dah kenapa kusut je?,ada masalah?"tanya nya kpd Asyraf,Asyraf yang mendengarnya terus menoleh"xdela aku okey je,penat kot sebab tu macam serabuk je ni".Jawab Asyraf sambil memicit dahinya."Kau ni lain kali jagala kesihatan tu nanti sakit sape susah isteri kau jgk kan"Mika berkata sambil menepuk bahu adiknya.Asyraf hanya tersenyum bila teringatkan isterinya memang tersenyum la.

Setelah selesai meeting Asyraf membuat keputusan untuk pulang ke rumah rindu isteri lah katakan.Setelah beberapa minit Asyraf sampai ke rumah dia terus memasuki rumahnya lalu mengunci pintu rumahnya.Dia melihat kosong di ruang tamu.Asyraf pergi ke dapur untuk mencari isterinya ia melihat Arysya sibuk di dapur untuk menyediakan makan malam.

Dia perlahan2 menghampiri isterinya lalu memeluk pinggang Arysya.Arysya yang sedang sibuk memasak itu sedikit terkejut dia tahu Asyraf.Dia ni kalau 1hari xpeluk xsah xpela suami sendiri😊jangan peluk orang lain sudah."Abang terkejut sya"katanya sambil mengoreng sayur.Asyraf yang mendengar suara isterinya itu tersenyum comel kalau marah."Abang rindu Sya"katanya sambil meletakan dagunya diatas bahu Arysya.

Arysya hanya tersemyum dengan gelagat Asyraf.Setiap sekali balik kerja macam ni la kerjanya gatal xtentu pasal.
"Hmm dah2 abang pergi mandi,kejap lagi bila makan dah siap Sya panggil ye bang".Arysya berkata lagi.Asyraf makin kuat memeluk Arysya entah mengapa hatinya semakin risau untuk meningglkan Arysya walaupun sekejap.Arysya merasakan ada seseuatu yang xkena dengan Asyraf terus memusingkan badannya ke arah suaminya lalu bertanya"Abang,kenapa ni?ada masalah ke dekat pejabat?"sambil membelai pipi Asyraf.

Asyraf terus menundukkan kepalanya sehingga dahinya dan dahi Arysya bertemu"Abang takut kehilangan Sya,abang xsanggup berpisah dengan Sya"Asyraf meluahkan rasa yg terbuku di hatinya.Arysya yang mendengarnya terus bertanya"kenapa cakap macam tu kan Sya ada depan mata abang,abang takkan kehilangan sya..Sya milik abang sepenuhnya kan?"."Sya jangan tinggalkan abang ye?"katanya sambil memegang pipi lembut milik Arysya.Arysya hanya menggaguk lalu tersenyum.

Arysya mendapati tangan Asyraf bergerak ke belakang lalu menutup dapur gas yang sedang mengoreng sayur."Abang,apa ni sya tgh masak ni,kenapa tutup?"Arysya berkata dengan geram.Asyraf tersenyum lalu berkata"Abang xnk makan malam ni..abang nak Sya malam ni blh?".Arysya yang mendengar Asyraf berkata itu terus menunduk.Asyraf mengangkat Arysya lalu menaiki tangga untuk naik ke bilik mereka

DI AIRPORT
✨✨✨✨✨

"Hello Fel,aku dah sampai kau boleh ambil aku sekarang"."Okey kejap lagi aku sampai".Lalu perempuan itu meletakkan panggilan dan berkata"Hello guys,i m back"sambil tersenyum sinis...




Hai awak semua saya harap awak semua suka dengan cerita ni okey.Jangan lupa vote and Komen ye awak semua ni😊😊😊...

Izinkan Aku Mencintaimu untuk Kali keduaWhere stories live. Discover now