Ali yatağına yatmış, tavana bakıyordu. Bütün gece düşünmüş ve geçen gece ki konuşmayı tekrar, tekrar düşünüyordu. Bütün gece gözüne uyku girmemişti. Bir yol olmalıydı. İçinden bir ses bir yol olduğunu söylüyordu. Onunla tanışması tesadüf değildi. Hem onu hem de kendisini kurtaracak bir yol düşünüyordu. Bu düşüncelere o kadar çok dalmış ki, bugün yapacaklarını unutmuştu. Telefonun çalmasıyla bir an irkildi ve Dünya'ya geri adapte oldu. "ARAYAN: MURAT"
- "Alo, kanka neredesin?"
- "Oteldeyim, Murat bir şey mi oldu?"
- "Yok hayır, bir sıkıntı yok. Bugün davam yok beraber takılmak istedim. Tabi müsaitsen."
-"Tabi kanka gel. Bu aralar hep sıkıntı çıkıyor, yine sıkıntı var sandım. Şu an kafa dağıtmak en iyisi gibi görünüyor."
- "Süper kanka. Ben geliyorum seni alırım. Akşam yemeğini bizde yeriz, dün ektin zaten."
-"Tamam kanka. Sözüm sözdür biliyorsun.
Üstünü değiştirip, resepsiyon da beklemeye başladı. Muratla takılmak, kafasını toplamaya yardımcı olabilirdi. Telefondan e-posta kutusuna baktı. Son gönderdiği iş başvurusu onaylanmamıştı. Hiç şaşırmayan Ali maili sildi. Hiçbir yer kabul etmemişti. Yapabileceği hiçbir iş yoktu.
Murat arabadan indi ve sıkı bir sarılmadan sonra yola koyuldular. Murat meraklı gözlerle bakıyordu sanki Ali'den bir cevap bekliyormuş gibi. Kafe de oturmayı ve sohbet etmeyi planladıktan sonra eskiden çok sık gittikleri mekâna gittiler. Boş masaya oturdular. Murat gelesiye kadar ağzını açmamıştı. Ali de camdan dışarı bakmıştı, sürekli düşünceli bir hali vardı. Sohbeti başlatan Murat oldu.
- "Yeni hayat nasıl gidiyor? Hele de bakam." Murat o her zaman ki gibi neşeli bir tavı takınmıştı.
-"Yeni hayat daha başlayamadı ki, söyleyecek bir şeyim olsun."
- "O sen şimdiden pes etmiş gibi görünüyorsun. Halbuki akşam her şey yolunda sanıyordum."
-"Kanka iş bulmam lazım benim. Akşam her şey yolundaydı zaten ama senin düşündüğün gibi değil olay."
- "Nasıl olduğu anlat da bizde bilelim. Neymiş ne değilmiş anlayalım."
-"Şimdi kanka. Yemek yemenin sebebi teşekkür içindi. Onun da ailesiyle sıkıntıları varmış. Babasının yanında çalışmak zorunda kalmış. Anladığım kadarıyla oda babasıyla anlaşamıyor ve kendisi başka bir iş yapmak istiyor. Yani anlayacağın dert ortağı olduk."
- "Ha! Ha! Bak sen Allah'ın işine. O zaman kanka birlik olun ve bir şirket açın. Hem onun hem de senin işine gelir. Sen iş aramıyor muydun? Al sana fırsat." Murat bu sözleri kafa bulma amacıyla söylemişti. Ali'nin moralini düzeltmek, ortamı yumuşatmayı hedeflemişti. Ali ise sözler karşın da düşünceler daldı "Neden olmasın" diye geçirdi aklından. Çağla yönetme işinden anlıyordu, babasının yanında bir tecrübe edinmiştir. Kendisi de projeler üstünde çalışabilirdi. Murat bilmeden çok iyi bir fikir ortaya koymuştu.
-"Neden olmasın! Kanka aklında bin yaşa ya! Ben bunu düşünememiştim." Murat cevap karşısında şaşkına uğramıştı bir an bocaladı fakat Ali'nin sevinci karşında mutlu olmuştu.
- "Kanka ben ciddi değildim, bunu gerçekten yapacak mısın?"
-"Evet kanka. Ben ciddi, ciddi bunu Çağla ile konuşacağım." Kararlı ve ciddi görünüyordu. Hemen cebinde ki telefonunu çıkardı. Biraz heyecanın etkisiyle elleri titriyordu. Mesaj yazmaya başladı. "KİME: BAYAN ŞIMARIK MESAJ: Müsait olunca beni ara. Sana önemli bir şey diyeceğim." Mesajını yazdıktan sonra cebine koydu, Murat'a bakarak sırıtmaya başladı. Murat bu sırıtmayı biliyordu ve kafasından geçen tiklileri kestirmeye çalışıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYALPEREST ALİ
AcciónBana yanındakiler "Cin Ali" veya "Cinli Ali" derler. Kendi kendime konuştuğumdan kaynaklanıyor olabilir. Herkes deli gözüyle bana bakarken bende herkes için aynı şeyi görüyor olmam büyük bir ironi. Ali Demir Bütün herkesi karşısına alıp yeni bir ha...