1. [4]

141 14 6
                                    

...

Gilbert mrugnął do niej tępo. Dlaczego ten nowy mąż wziął imię Elizavety? - Przepraszam?

- To jego imię i nazwisko. - Odparła gładko.

- Ah, racja. Więc próbuje ukryć swoje nazwisko. Co to jest? Goldstein czy coś takiego?

Cisza.
Elżbieta spojrzała na Gilberta chłodno, zanim odpowiedziała. - Edelstein.

Gilbert zamarł na chwilę, po czym jego oczy rozszerzyły się w szoku. Przez chwilę nie myślal...
- Oh, Elizo.

Elizaveta praktycznie warknęła na niego. - Co?

- I poślubiłaś go?

Elizaveta wyglądała na wściekłą. - Tak, ożeniłam się z nim! Dlaczego nie miałbym się z nim ożenić?

- Och, zamknij się, Elizo, to nie o to mi chodzi! Nie widzisz niebezpieczeństwa, w które się właśnie wpakowałaś?

- To genialny mężczyzna, wiesz, Gilbert. Jest sławny w Austrii od dziecka. Gra na dziesiątkach instrumentów i jest po prostu genialnym kompozytorem. Zlecono mu nawet napisanie muzyki dla państwa. Jego praca jest ważna i dlatego musi ją kontynuować, ponieważ nie możemy pozwolić temu systemowi - systemowi, do którego właśnie się sprzedałeś - nie możemy pozwolić, by ten system się załamał i zniszczył wszystko...

Gilbert nawet o to nie dbał. Austriak, muzyk, więc co... - Czy w ogóle nie dba o twoje bezpieczeństwo?

- Oczywiście, że tak, i dlatego...  - Elżbieta urwała nagle i spojrzała na drinka.

- Dlatego? - podpowiedział Gilbert.

- Dlatego odchodzę. Oczywiście, że nie chcę iść. Powiedziałam mu, że zostanę u jego boku. Ale on odmówił. - Elizaveta wyglądała na złą, tak jak zawsze, gdy próbowała ukryć emocje. - Ożeniłam się z nim, żeby go chronić. Dzięki mnie ma ukryte nazwisko i dokumenty potwierdzające linię aryjskiego dziedzictwa. Ale zaakceptował tylko pod jednym warunkiem - Że wyjeżdżam do Szwajcarii. Jego rodzina ma tam majątek w małym miasteczku na granicy z Liechtensteinem. Wyjeżdżam jutro.

- Ach - Gilbert wypił piwo, po czym sięgnął po piwo Elizy i dokończył je za nią. Zatrzymał się, żeby złapać oddech, zanim kontynuował. - Wyjdź za Żyda, zostaw mu swoje imię, a potem wyrusz w ładne, neutralne miejsce, żeby przeżyć tę katastrofalną katastrofę.

- Jesteś draniem, Gil. Kompletnym draniem.

Gilbert wzruszył ramionami i skinął na kolejne piwo. - Jestem szczery. Niewielu ludzi jest. Ale kto wie? Może spotkasz czarującą małą szwajcarską dziewczynę z warkoczami i koszem, która lubi jodłować na szczytach gór.

Elizaveta milczała, a Gilbert zastanawiał się, czy powinien się na siebie gniewać. Ale był po prostu zły na tę sytuację i to, co zmuszało ludzi do zrobienia. Wszyscy zawsze mówili, że jest draniem. Antonio krzyczał na niego, gdy powiedział o zamiarze Gilberta, by dołączyć do armii niemieckiej... Francis wymamrotał to cicho, śmiejąc się, kiedy wszedł do ostatniego pociągu jadącego do Paryża. I nawet Elizaveta powiedziała to, kto zrozumiał, że Gilbert był po prostu zły i nie wiedział, jak to wyrazić. W końcu spojrzała na niego bokiem, jej oczy były wąskie, co mogło być uśmiechem lub warknięciem na ustach.

- Jesteś draniem, Gil, ale niezależnie co się stanie... bądź ostrożny.

Gilbert błysnął Elizavecie błyskotliwym, szerokim uśmiechem. - Nie martw się, moja droga. Potrzebny będzie szereg czołgów, aby mnie sprowadzić.

Pili razem trochę dłużej, mówiąc o głupich rzeczach, rzeczach. a gdy zielone oczy Elizavety lśniły w mrocznym kabaretowym świetle, Gilbertowi przypomniały się dawno słoneczne dni przez błyszczące jeziora i burzliwe popołudnia pod zwisającymi skałami. Pomimo ich wcześniejszych kłótni i krzyków,w walk a sporadycznie pełnych bitew, Elizaveta znaczyła więcej dla Gilberta niż jakakolwiek kobieta, którą kiedykolwiek znał. To było dziwne, to uczucie. Wiedzieć, że żegnają się na zawsze, ale nie są w stanie tego przyznać.

Muzyka zatrzymała się, tłum wiwatował, a wokalista kłaniał się publiczności. „Dziękuję wam, moi drodzy! Och, przestańcie, jesteście zbyt wspaniali, naprawdę, jesteś piękna". Gilbert zdał sobie sprawę, że blondynka, którą uważał za kobietę, była w rzeczywistości całkiem młodym facetem w oporze. Ale w końcu był to berliński kabaret. Gilbert roześmiał się, zastanawiając się, jak Ludwig zareaguje na to wszystko. Minęło kilka lat, zanim jego nieświadomy młodszy brat zrozumiał, co było oczywiste dla Gilberta od lat. Blondynka kontynuowała - Zwykle tego nie robię, ale pomyślałam, dlaczego nie - weźmy prośbę! Chodźcie słoneczka! Krzyczcie!

Tłum był niemal jednomyślny w swojej decyzji. - Lili Marlene! -krzyczeli ochryple. Młody mężczyzna z brązowymi włosami sięgającymi do ramion wziął lilię z wazonu na barze i rzucił ją na scenę. Wykonawca mrugnął do bruneta, po czym podniósł lilię i wskazał na zespół. Jego akcent był raczej nieznany, prawdopodobnie polski, gdyby Gilbert odgadł. -Bardzo dobrze... Lili Marlene, chłopcy i dziewczęta. Przebijcie to!

Gilbert oczywiście słyszał melodię. Od czasu wydania na początku tego roku, grała praktycznie bez przerwy na bardziej popularnych falach radiowych. Odwrócił się od sceny, by znów się uśmiechnąć do Elizavety, która spojrzała na niego smutnym, zrezygnowanym wyrazem twarzy. - To urocza piosenka na pożegnanie, prawda?

Gilbert wzruszył ramionami w odpowiedzi. - Jestem pewien, że milej jest się przywitać.

Pod latarnią, przy bramie baraku,
Kochanie Pamiętam, jak zwykle czekałeś.
Tam, co szeptałeś czule,
Że mnie kochasz, zawsze będziesz,
Moja lilio z lampy,
Moja własna Lili Marlene.

Pożegnanie było szybkie. Elizaveta zawsze wolała to w ten sposób. Brak sentymentalnych bzdur, bez łez i niekończących się uścisków. Gilbert obserwował z daleka, jak w końcu dołączyła do męża, patrząc, jak czule go ściska, gdy jego twarz się rozjaśniła. Patrzył, jak rozmawiają, kiedy się śmieją, gdy Roderich puścił swoją niewygodną straż i opierał się o bar. Gilbert przyglądał się zbyt długo, zanim zdał sobie sprawę, że to nie Elzaveta wpatruje się w niego...
To był on. Roderich Edelstein. Genialny żydowski Austriak, którego Gilbert nigdy nie poznał, genialny kompozytor, o którym nic nie wiedział. Nic poza jedną rzeczą. W jakiś sposób, gdy się tak uśmiechnął - z tymi wielkimi, ciemnymi oczami za okularami i rozchylonymi ustami i tą miękką, piękną twarzą - w jakiś sposób był jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie Gilbert widział przez całe swoje życie.

Czując irytujące zamieszanie, ale także rodzaj pośpiesznej lekkomyślności, Gilbert wyrwał pojedynczą lilię z jednej z wazonów na barze przed sobą. Gdyby nic innego, byłby to ostatni żart dla Elizavety, by go zapamiętała. Podszedł do Elizavety i jej uroczego męża. Dziewczyna zauważając go, przyciągnęła brwi w obawie, że się zbliży. Ale Gilbert po prostu pochylił się nad barem obok Rodericha, blokując miękkie światło lampy i podał mu lilię z jasnym uśmiechem. Roderich spojrzał w górę z pięknie niewinnym powietrzem oszołomienia. Tak blisko Gilbert był właściwie trochę odurzony - Roderich był wręcz oszałamiająco piękny. Jego jasne, fioletowe oczy, doskonale zdefiniowane, a delikatne rysy twarzy - nawet czarujący mały znak piękna, którego Gilbert wcześniej nie zauważył. Serce Gilberta biło szybciej w jego piersi, nieznane uczucie. Naciskał lilię natarczywie na miękką, chłodną, ​​nie opadającą dłoń Rodericha. - Zawsze będziesz moją lilią z lampy. Mój drogi Roderichu.

Roderich wydawał się całkowicie oszołomiony. Gilbert nie dał mu, ani Elizavecie szansy na odpowiedź. Po prostu odwrócił się i skierował w stronę wyjścia, czując jak powietrze wypełnia jego pierś i głowę. Roześmiał się do siebie, ostatnia linia piosenki dryfowała za nim, gdy opuścił wesoły, zatłoczony kabaret na zimną i prawdziwą ulicę na zewnątrz.

Czekasz tam, gdzie ta latarnia cicho się zebrała,
Twoja słodka twarz wydaje się nawiedzać moje sny.
Moja lilio z lampy,
Moja własna Lili Marlene.


~KONIEC PIERWSZEGO CHAPTERU~



To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Apr 03, 2019 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

~ℓιℓια z ℓαмρү~ |ρяυαυs|Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz