Açılmalı Mıyım?

267 14 19
                                    

Bugün okulun en sıkıcı günü olabilirdi. Hıçgıdık'ı gördüğüm zamanları saymazsak. Onu gördüğümde ilk önce karnımda kelebekler uçuşuyor, sonra da hızlı hızlı nefes alıyordum. Artık bunu kabullenmeliydim. Ona aşık olmuştum ben. Tıpkı annemin dediği gibi: Kalp bu, gitme dersin gider. Sevme dersin sever...

Okuldan eve doğru giderken annemin ne diyeceğini düşündüm. Normalde hep annemle beraber okuldan dönerdik ama bugün önemli bir toplantısı olduğu için geç geleceğini söyledi. İçimden bir ses annemin bunu asla anlayışla karşılamayacağını söylüyordu. Acaba vazgeçmek, daha mı iyi olurdu? Hayır, asla böyle bir şey denemeyecektim. Kendime bir söz verdim ve o sözü tutacaktım. Hem annemde buna mutlu olabilirdi, yani annem hep bir sevgilimin olması... bir dakika, ya Hıçgıdık benden hoşlanmıyorsa? Bu seçeneği es geçemezdim, geçmek çok yanlış olurdu. Ama bana olan bakışları bunun aksini kanıtlamaya yetiyordu. Tabi ki bunu bilemezdim ama küçük bir tahmindi bu.

-Hıçgıdık'ın Ağzından-

Bugün çok güzel insanlarla tanıştım. Südüklü, Balıkayak, Tersceviz, Sertceviz, Heather ve Astrid. Hepsi bana karşı aşırı iyi davranıyor ve ilk gününün harika geçmelerine yardımcı oldular. Balıkayak çok sevecen biri, her şeyi anlayışla karşılıyor ve aşırı dürüst. Sertceviz ve Tersceviz resmen aynı, çünkü ikizler. Farklı olan tek şey biri kız biri erkek. Südüklü anladığım kadarıyla Astrid'e aşık, ama ben burada olduğum sürece Astrid sadece benim olabilir. Şaka bir yana Südüklü de gayet iyi biri, sadece biraz fazla egolu. Heather ise komik biri ve sürekli şakalar yapıyor. Hepsi çok iyi ama tabiki aralarından en çok sevdiğim Astrid. Acaba o da benden hoşlanıyor mudur? Keşke ondan hoşlandığımı bilse. Aklıma gelen ilk şey ona açılmaktı ama bu aşırı saçma olurdu çünkü onu sadece bir gündür tanıyorum. Ama çok geçmeden, ona hissettiklerim konusunda açılacağım. Aynı fikirde olsa da, olmasa da. Sadece bilsin yeter. Peki, bunu anneme söylemeli miydim?

Eve geldiğimde kapıyı açan kişi annemdi. "Hoşgeldin oğlum, ilk günün nasıldı?" dedi annem. "Güzeldi, ama sana anlatmam gereken bir şey var." dedim. "Olur oğlum içeri gel de anlat. Ama önce sana yiyecek bir şeyler hazırlayayım." dedi annem. "Boşver anne, zaten aç değilim. Hemen anlatayım sonra kafamı toparlamak için biraz kitap okuyacağım." dedim bende. Ardından oturma odasına geçtik ve ben anlatmaya başladım. "Anne, bugün okulda çok iyi altı kişiyle tanıştım: Südüklü, Balıkayak, Tersceviz, Sertceviz, Heather ve Astrid. Yani ilk günümde yalnız değildim. Ve bilmen gereken bir şey var, sanırım ben Astrid'e aşık oldum. Biliyorum garipseyeceksin, ama anne, o kızda beni ona çeken bir şey var ve ben buna engel olamıyorum. Sanki onun kalbi "+" kutuplu ve benimki de "-" kutuplu. İstemeden de olsa ona yaklaşıyorum. Ona bunu söylememek için kendimi zor tuttum bugün." dedim, çok kızacağını biliyordum ama söyleyiverdim işte. Ama tepkisi hiç beklediğim gibi olmadı. "AMAN BENİM OĞLUŞUM BÜYÜMÜŞ DE AŞIK MI OLMUŞ! GEL DE SARILAYIM SANA!" dedi annem bağırarak. "Ya dur babam duyacak! Babama sakın bunu söyleme çok utanırım." dedim annem bana sarılırken. "A-anne d-dur ne-efes alamıy-yorum!" dedim ve annem güldü. "Pardon oğlum, peki kim bu şanslı kız? Ona söyledin mi? O da sana karşı aynı şeyleri hissediyor mu? Ah oğlum sana öğretmem gereken çook şey var!" dedi annem heyecanlanarak. "İlk olarak, bu şanslı kız Astrid. İkinci olarak, hayır söylemedim. Üçüncü olarak, bilmiyorum ama sanırım evet." dedim heyecanlı bir şekilde. Annem de "Peki kız güzel mi?" diye sordu. "Kelimeyle anlatılamayacak kadar. O güneş sarısı saçları, okyanus mavisi gözleri, elmacık kemikleri..." dedim hayallere dalarak. Annem de "Tamam oğlum, hadi sen kitabını oku. Bende akşam yemeğini hazırlayayım." dedi. Bende başımı sallayıp odama gittim.

-Astrid'in Ağzından-

*Tık Tık*

Sanırım annem geldi, derin bir nefes alıp kapıyı açtım. "Hoşgeldin anne!" dedim ve anneme sarıldım. "Hoşbulduk kızım da, bugün okulda ne oldu? Kötü gibiydin." dedi annem. "Şeyy, o konuya gelirsek... Sen ilk önce içeri gir, sonra sana o konuyu anlatayım." dedim. Annem başını salladı ve oturma odasına geçtik. Babam evde değildi ve bu benim için bir avantajdı. Babam bunu öğrenirse çok utanırdım. "Tamam, başlıyorum. Biliyorsun ki bugün okula yeni bir çocuk geldi, Hıçgıdık. Neden bilmiyorum ama geldiğinden beri beni ona çeken bir şey var. Yani daha açık olmak gerekirse..." diye devam ediyordum ki annem çığlığı bastı. "YOKSA ONA AŞIK MI OLDUN? YAŞASIIIN! KIZIM AŞIK OLDU! YA BUNU KUTLAMALIYIZ, ONA AÇILDIN MI PEKİ?" diye bağırdı annem. "Dur daha devamını getirmedim. İşte sorun da orada. Yani Hıçgıdık ilk aşık olduğum kişi, ne yapacağımı bilmiyorum ve..." "Ve benden yardım istiyorsun, değil mi?" dedi annem. "Ya anne bir dakika konuşmamı bitireyim ilk önce. Evet senden yardım istiyorum. Ama sorun şurada, Hıçgıdık benden hoşlanıyor mu bilmiyorum. Yani, biraz yardım edebilir misin?" dedim anneme. "Tabiki de yardım ederim. Ay benim kızım büyümüş de aşık mı olmuş?" dedi annem ve güldü. Bende güldüm ve yaklaşık iki saat boyunca annemden tavsiye aldım.

"Yani özetlemek gerekirse, onun sana karşı olan davranışlarından rahatça sana aşık olduğunu anlayabiliyoruz. Ama sana açılacak mı bilmiyoruz. Ve kesinlikle senin açılmaman gerek. İlk önce o sana açılmalı. Sakın böyle bir hata yapma Astrid." dedi annem. Bende başımı salladım. "Anne benim aşırı uykum geldi, bence bu konuşmayı burada bitirelim. Hem zaten aynı okuldayız, ben sana bir gelişme olursa bildiririm." dedim anneme. Annem onayladı ve "Hadi sen yat kızım. Yarın bir şey olursa bana haber ver. Hadi iyi geceler!" dedi. Bende elimi salladım ve odama doğru gittim. Odama girdiğim gibi kendimi yatağıma fırlattım ve uyuyakaldım.

-Hıçgıdık'ın Ağzından-

"Yarın yapacağın ilk şey ona açılmak olacak, tamam mı oğlum?" dedi annem. Başımı salladım ve odama gittim, annem beni yemekten sonra oturma odasına çağırmıştı ve uzun bir konuşma yapmıştık. Benim aşırı uykum gelmişti o yüzden kitap okumayacaktım. Odama girdiğimde annemin dediklerini düşündüm. Yarın büyük gündü. Hayatımın geri kalanını değiştirebilecek bir gündü. Ama kendimi fazla strese sokmamalıydım ve iyi dinlenmeliydim. O yüzden yatağa yattığım gibi uyudum.

İlk Aşkım-HICCSTRIDHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin