علي : قبطان كامران في غريق .
كامران : نزل طوق النجاة بسرعة .
ينزلوا طوق النجاة للحسناء الغارقة و يبدؤا في ايفاقها و تفيق الجميلة الغارقة و تفتح عيناها الجميلتان و يسألها القبطان كامران : انت مين .. بتفهميني ولا لا و لم ترد يعيد ثانيا انتي اجنبية ولا لا بتفهميني ردي و ترد اه .. اه بفهمك انا ايه الي جابني هنا القبطان كامران: انت من فين ترد : انا من إزمير يضحك القبطان كامران ضحكة خفيفة ثم يقول : انت فإزمير .......انت ليكي بيت ترد : الصراحة لا و شنطة هدومي و الفلوس اكيد وقعوا فالمية 😞 القبطان كامران: متقلقيش في هدوم جوة البسيها عشان متبرديش .. وديها يا علي .
علي : حاضر قبطان .
تذهب الفتاة الحسناء لتغير ملابسها و تسرح شعرها و تخرج و يعجب بها القبطان و تقف بجواره لترى البحر و يسألها كامران : انت اسمك ايه ترد الحسناء : اسمي دينيز كامران : اسمك حلو اوي .. و يردده بأعجاب و هو يلعب في شواربه دينيز . يصلوا الى البحر و تذهب دينيز اولا لتعثر على بيت و عمل و تجد عمل لكن لا تجد منزل وليس معها ملابس او نقود يأخذها كامران الى بيته و هو بيت جميل جدا و تعجب دينيز بالبيت و يقول لها : عجبك البيت دا بيتي تقدري تقعدي فيه تغضب دينيز و تقول : معلش انا لا يمكن اقعد في بيت حد معرفهوش كامران : لا لا فهمتيني غلط اقعدي فيه و انا هبقا انام عند علي البيت مكركب شوية انا هروح اجيب اكل و مستلزمات للبيت و انا قلت لصديق ليا و هو بيبحر يشوف شنطتك يذهب كامران و هو يفتح الباب تقول دينيز : معلش ممكن تجيبلي شبشب كامران: شبشب ! دينيز : اه يعني بحتاجه كامران : ماشي تمام 😉. ترتب دينيز المنزل و يصل كامران و يقول ما شاء الله انا مكنتش اعرف انك تقدري على كل دا بس في خبر بالنسبة لشنتطك انتي كان معاكي كام شنطة دينيز : اتنين واحدة كانت صغيرة فيها الموبايل و الفلوس و اساسياتي كامران : تمام دي بس الي لقوها بالنسبة لشنطة الهدوم مش لقيناها انت كدا بأحتياج لهدوم تعالي نروح نجيب دينيز : تمام يذهبوا لجلب الملابس و يعودون يحضر كامران العشاء و يتكلم مع دينيز : انا الي عايز افهمه انت ايه الي جابك للبحر و كل الي حصل دا دينيز : انا كنت عايشة فأسطنبول و جيت إزمير عشان اشتغل مكانش في بيت و كانت الدنيا ليل و كان في مركب عند الشاطئ نمت فيها و مصحيتش غير لما لقيتها فنص البحر و بتغرق و لو كنت اتمسكت يالشنطة كنت هغرق و يظل كامران ينظر لعيناها التي مثل برميل العسل و شعرها الذهبي المتطاير و خدودها الكرزية و شفاها التي مثل الفراولة و يقول في عقله كأن البحر اخترني عشان انقذك وقعتيلي منين يا دينيز 😍❤.
أنت تقرأ
نجمة البحر 🐚🌟🌊[مكتملة]
Romanceوقفت شاردٍ ضائع بين الامواج.... الي ان جذبتني نجمة انتشلت قلبي و عقلي...... كأنها اختارتني لتقع من سفوح السماء لي .... لتكملني و تطيب قلبي الحائر ♥️