تنام دينيز و هي تراعي كامران لتفيق و ترى كامران يبحلق بها و تقول اوو انا نمت على نفسي و. مروحتش و تنهض من على السرير و تذهب لتحضر الفطور و تذهب لكامران و يفطروا مع بعض و يقول كامران : هنعمل الفرح امتا دينيز : معرفش يعني .... معرفش خالص الصراحة كامران : تعالي نخرج انهاردة دينيز : نروح فين و انت تعبان بالشكل دا كامران : انا بقيت كويس بس ماليش نفس اقعد خالص ممممم تعالي نروح بودروم دينيز : بودروم .. انا قلت عايز تروح الملاهي السينما تنزل البحر لاكن تسافر بودروم صعبة و تطعمه يقول كامران : مش بهزر بجد انا عايز اخدك انا و انت بس نروح بودروم .. روحتي بودروم قبل كدا دينيز : لا بس كنت اسمع عنها كامران : مكان حلو اوي و هيعجبك جدا دينيز : شوقتني كامران : سيبي الي فأيدك و قومي حضري الشنط دينيز : بتقول ايه دلوقتي يا كامران كامران : اه دلوقتي قومي يلا دينيز : كامران مش هينفع و لازم ... يحملها كامران و يذهب و يضعها في السيارة دينيز : بتعمل ايه يا كامران كامران : الشنطة الي ورا فيها شوية هدوم ليكي و ليا الي لحقت اخدهم دينيز : كامران يأخذ كامران هاتفه و يتصل بعلي ليحجز له تذاكر طيران لبودروم و يذهب للمطار و يركبوا الطائرة دينيز : كامران الهدوم قليلة جدا و كمان مفيش حتى فرشة للشعر ولا حاجة كامران : هنجيب كل الي ناقص من هناك و يصلوا و يذهبوا للفندق و يطلب كامران غرفة واحدة لتقاطعه دينيز : لا لا غرفتين كامران : ماشي غرفتين يذهبوا الى غرفهم و يذهب كامران خلف دينيز لتقفل الباب في وجهه و يقول : على فكرة الشنطة الي عندك فيها هدومي لتخرج دينيز الشنطة و بها اغراضه فقط و تغلق الباب و تظل تضحك خلف الباب و يذهب كامران لغرفته و يرتمي على السرير و هو مبتسمو يبدأ في التخطيط لما سيفعله في بودروم .
يذهب كامران و يدق باب دينيز و تخرج دينيز من الغرفة و تقاطعه قبل بداية كلامه : قبل كل حاجة لازم اروح اجيب الحاجات الي نسيت تحطها فالشنطة و يذهبوا و يشتروا ملابس و فرش و كل شئ ثم يرجعوا للاوتيل و يذهب كامران لغرفته و يريد الانتقام من دينيز و يذهب ليخيفها في غرفتها و تخاف دينيز و تذهب لغرفته فيفتح الباب و يرى دينيز دينيز خائفة كثيرا و ترتجف امامه و يدخلها على الفور و يجلس على السرير و يحتضن دينيز و يقول اهدي اهدي محصلش حاجة و يبدا في رواية القصة التي تحبها دينيز الى ان تنام و تفيق و ترى كامران ينظر لها و هو يلعب في شعرها و يقول صباح الخير يا عروسة البحر دينيز: صباح الخير يا قبطاني .يبدؤا رحلة بسفينة كامران و يلبس كامران ملابس القبطان و يقف ليحرك السفينة لتدخل دينيز و تضع رأسها على كتفه و ينظر لها كامران و يقول ابتدت رحلتنا و يضع كامران قبعته على رأس دينيز و يبحروا ثم يعودوا للفندق و يحضروا انفسهم للذهاب للديسكو و يدخلوا و تطلب دينيز عصير و يطلب كامران مشروب و يذهبوا للرقص و يكثر كامران الشرب و تسانده دينيز لذهاب غرفته و تبدأ في ايفاقه و يقول و هو ينظر لها : اول مرة احب حد من اول مااشوفه غريبة اول ما شوفتك حبيتك بحس بمتعه و انا ببصلك انا عشقتك يا دينيز انا هموت لو حصلك حاجة لتعانقه دينيز و يقبل كامران يدها و ينام و تظل دينيز بالنظر اليه و تقول : و انا بحس بالامان طول ما انا معاك دي الحاجة الوحيدة الي حسيت بيها اول ما دخلت حياتي و تمسك يده و تنام و يفيقوا على دق الباب يخرج كامران و يفتح الباب و يقول له علي ان السفينة التي في بودروم تحترق الان و يذهب مسرعا كامران و ورائه دينيز و يشاهدوا السفينة و هي تحترق و يحاول المطافي ان يطفئها و تحزن دينيز كثيرا و تبدأ في البكاء و تعانق كامران و يظل كامران ينظر الى المركب و هي تحترق .
أنت تقرأ
نجمة البحر 🐚🌟🌊[مكتملة]
Romantizmوقفت شاردٍ ضائع بين الامواج.... الي ان جذبتني نجمة انتشلت قلبي و عقلي...... كأنها اختارتني لتقع من سفوح السماء لي .... لتكملني و تطيب قلبي الحائر ♥️