الفصل السادس

5 1 0
                                    

يظل كامران مع الشرطة ليحققوا عن الحادث و هو غير معروف سبب الحريق و تمطر السماء يأخذ كامران دينيز للبيت لانها خائفة و حزينة كثيرا لما حصل ليظهر فجأة عدو كامران دوروك و يظهر بعد انطفاء الحريق و يقول يا حراااام كانت سفينة غالية و حلوة اوي كامران : انت عايز ايه دوروك : انا جيت اعزي مش اكتر كامران : امشي من هنا انت جاي تشمت و خلاص يمشي دوروك و هو شمتان في كامران . يشك كامران في دوروك لانه يكرهه كثيرا و يذهب مسرعا لدينيز لانها كانت خائفة جدا و يذهب و يفتح الباب و يراها نائمة من كثر البكاء و يوقظها و تفزع دينيز كامران : اهدي اهدي دا انا و يعانقها و يأخذها للبحر و يسبحوا و يرى كامران ان دينيز اختفت و يقول دينيز دينيز دينيييز و تظهر دينيز و تقول : نعم و تضحك و يعانقها كامران و يحمد الله انها بخير و تتحسن مزاجهم و يعودوا لازمير و تراها امها كاران و تقول كنتوا فين اتخضيت افتكرت ان الارض انشقت و بلعتكوا  و تعانق ابنتها و كامران و تأخذ كامران لتحدثه : انا مكنتش عايزة الوضع يوصل كدا بس لازم دينيز تعرف انت الوحيد الي دينيز بتثق فيه سهيل الي المفروض يكون ابوها سبب انتحاره انه عرف ان دينيز مش بنته انا و ابو دينيز الحقيقي اتجوزنا و مات و عرفت اني حامل ٣ شهور بعد جوازي من سهيل على طول حاول تقولها لانها فالاول و الاخر هتعرف يصدم كامران لما سمعه و صعوبة طلب كاران . يدخل كامران لدينيز و يحملها و يطلع للخارج تضحك دينيز و تقول هنروح المرة دي اسطنبول ولا ايه  يأخذها كامران و يذهبوا في رحلة سفاري و ينصبوا الخيم في الجو البارد و تنسى دينيز احضار جاكيت شتوي ثقيل و تأخذ جاكيت كامران و ينام كامران و تقلق دينيز و هي نائمة و تفيق كامران و هو يغلبه النعاس  دينيز : كامران انا جعانة ينظر لها كامران و يقول كنت حاسس ان هيحصل كدا و يذهب و يشعل نار و يضع  الكستناء للشوي و يذهب مع دينيز و يحملها لتجلب التفاح من الشجرة و تجلب واحدة يقع الاثنان كامران : انت وزنك كام يا دينيز دينيز : ٥٥ كامران : معتقدش دينيز : اقسم انه ٥٥ و يقسموا  التفاحة و يجلسوا و يأكلوها و يأخذوا الكستناء بعد الشوي و يأكلوها دينيز: بحبك  كامران : مش  اكتر ما انا بحبك  و تعانقه دينيز : و يعودوا للنوم . يذهب كامران و دينيز و اصدقائهم للغابة و يأخذوا السيلفي و يظهر بها دب و ينظروا خلفهم و يروا دب كبير و  يحمل كامران دينيز و يذهبوا من المكان مسرعين ثم يذهبوا للبيت و يضطر كامران ان يقول لدينيز الحقيقة و يجلسوا و يأكلوا الفشار امام التلفاز ثم يقول كامران عايز اقولك حاجة يا دينيز بس اهدي دينيز : في ايه   كامران : والدك الحقيقي مش سهيل .

نجمة البحر 🐚🌟🌊[مكتملة] حيث تعيش القصص. اكتشف الآن