.
يخرج كامران و يرى ديدام خطيبته القديمة تقف مع دينيز و تقول ديدام : معرفتهاش بيا انا ديدام خطيبة كامران انت مين بقا تذهب دينيز مسرعة و تتغلب دموعها عليها و يذهب خلفها كامران كامران : دينيز دينيز اسمعيني دي مش خطيبتي تلتفت له دينيز يقول كانت خطيبتي زمان و سبنا بعض تمشي دينيز مسرعة للبيت و تدخل الى البيت و يلحقها كامران و تقفل الباب في وجهه و يقف كامران بجانب الباب و تقف هي ايضا بجانب الباب و يبكون ثم تقول : انا مش عايزة اشوفك تاني انا غلطانة اني وثقت فيك و حبيتك كامران : لا مغلطيش انا غلطي الوحيد اني مقولتلكيش على ديدام هي متعتبرش خطيبتي بقالي سنة سايبها و هي بتلاحقني تفتح دينيز الباب و يدخل كامران لينشف دموعها و يحضنها دينيز : حاول تفهمها انك سبتها لاني مش هتحمل اشوفها معاك و يضحكوا و تمر الليلة بسلام .تذهب ديدام فالصباح و تطلب من صديقتها التي تعمل مع دينيز بأن تتدبر لها مقلب لتطرد من المحل تطلب صديقة ديدام من دينيز ان توصل هذا التارت الى بيت السيدة ماري هذه السيدة من امريكا و قاسية جدا و الخطأ الصغير لا تتركه تذهب دينيز الى بيت السيدة ماري و تدق الجرس مرتين تفتح ماري بعصبية : ايه براحة على الجرس مش معقولة دينيز : اسفة اتفضلي التارت الي حضرتك طلبتيه و يتزحلق منها التارت و يقع و اذ بهذه صديقة ديدام دهنت قاعدته بالذبدة ترى السيدة ماري ما فعلته دينيز و تغضب كثيرا : انت مش واخدة بالك عكيتي الدنيا و تطرد دينيز من عملها تسرع باكية الى كامران و يقول كامران : مالك ايه الي حصل مين ضايقك تحكي له دينيز ما حصل و يهدأها و يرا يدها رائحتها ذبدة و يقول انت كنتي شايلة التارت باليد دي تقول دينيز اه و يقول و هو يحاول الوصول لشئ مين الي اداهولك تقول زميلتي فالمحل اسمها اسمها نجمية اسمها نجمية و يتذكر كامران نجمية صديقة ديدام و يفور غضب كامران الذي غير مطوقع و يذهب الى ديدام و يقول : انت عديمة التربية اسفي عليكي انت بتعملي كدا ليه ديدام : معملتش حاجة يا كامران البنت دي بتوقع بينا كامران : انت ايه بالنسبة ليا عشان هي توقع مابينا انت مجرد واحدة غريبة معندهاش كرامة بتجري ورا واحد كان خطيبها من النهاردة مشوفكيش قدامي تبكي ديدام كثيرا و تقول هتخلص منك يا وقحة 😈.يأخذ كامران دينيز و يذهب و تهدأ دينيز كامران و يقول : بخير بخير و يذهب الى جارته الطيبة السيدة نورسان التي تملك محل ايس كريم كبير عند الشاطئ و يعرفها على دينيز حتى تعمل معها ترى نورسان دينيز و تعجب بجمالها و هدوئها و تقبل خدودها الكرزية و تقول : عرفت تنقي يا كامران جميلة جدا و بتليق عليك طبعا تيجي تشتغل معايا و تبدأ دينيز العمل مع نورسان .تعود دينيز للبيت مع كامران و يقول انا اسف على الي اختي عملته امبارح دينيز : عادي طبيعي ان عيلتك تسأل عني يعني مضايقتش و يذهبوا الي سيلدا لتعتزر من دينيز و يذهبوا و يروا فالبيت عائلة كامران و ترى والدته فيلدان دينيز و تعجب بها كثيرا و لكن تتعامل معها بخشونة : كامران مين البنت دي 😕 يمسك كامران بيد دينيز : حبيبتي دينيز و هتبقا خطيبتي تندهش دينيز لما تسمعه تستهتر فيلدان بكلامه و تقول و هي تدخل غرفتها : ما اظنش 😏 يرى والده سيف الدين دينيز و يقول متهتميش لكلامها هتتطرا بعدين انتي بنت جميلة و اتشرف انك تكوني زوجة ابنيو يأخذ كامران دينيز الى الشاطئ بليل و هو ملئ بالشموع و يمسك بخاتم و يقول تتجوزيني يا دينيز تقول دينيز : لا 😞 يقول و صوته منبوح من الحزن : ايه .. لا .. ليه انا عشقتك و مش هقدر اعيش من غيرك و يتركها و يذهب و تبكي دينيز بحرقة انه لن يتقبل والدتها التي تشرب كثيرا و ابيها الذي مات منتحر شنقا ثم تقول ان ماضي عائلتها لن يتغلب عليها و تذهب الي البيت و تنتظر كامران لتراه يجلس في مركبه فالبحر فتقف امام البحر و تقول بصوت عالي لو كنا اتجوزنا مكنتش هتتقبل مامتي او الطريقة الي مات بيها بابا انا خسرت الاتنين لكن مش ناوية اخصرك و تنزل دينيز للبحر و تعوم لتصل الى كامران و فجأة تتشنج قدمها فالبحرو ينزل كامران لينقذها و يعودوا لليابس و تقول لو كنا هنرجع لاول يوم كنت هقع الف مرة فالبحر دا كامران : و لو وقعتي الف مرة هلاقيكي الف مرة 💗و يرجعون لبعض و يحددون يوم الخطوبة و يرقصوا الرقصات التركية و يعلمها كامران لدينيز و يضحكون و فجأة تظهر والدة دينيز كاران . (يرجى التصويت لأكمل الرواية)
أنت تقرأ
نجمة البحر 🐚🌟🌊[مكتملة]
Romanceوقفت شاردٍ ضائع بين الامواج.... الي ان جذبتني نجمة انتشلت قلبي و عقلي...... كأنها اختارتني لتقع من سفوح السماء لي .... لتكملني و تطيب قلبي الحائر ♥️