The Search Day 7: It's Just A Prank Bro!

52 1 0
                                    

Bob's POV

Yey. It Teh DAy Oof PRENKING! I'mma Prank Old Man Rod, My Gud Bud Ydnar, And Mad Min! Let's See... My Blueprints Say That I Should Eat Macaroni And Peas... Then I Can Start Praking!Alright, It Time For ME PRANKS! "Alright, The Tracker Says The Cave Is Over This Way, Let's Search Here." HA! I Messed With Old Man Rod's Tracker, So It'll Actually Track A Cave WAAAY Different Than What He's Looking For! "Alright, It Looks Like We Need To Go Down This Cave." yEY! me PRONK WORKED! now rod ydnar and NIM MIN WILL FALL INTO MY VERY COMPLICATED TRAP! *THUMP!* "Uh, Rod, This Isn't A Cave. This Is A Poorly Dug Out Hole." EL GASPE! Darn Ydnar Figured Me Out! "Weird, This Tracker Shouldn't See Anything Unless It's At Least 15 Inches Deep..." BECAUE IAM TEH MOOSTERMIIIND! "Whatever, Let's Just Check Out This Other Cave 2 Inches Away..." AHA! That's Where I Have Another Trap! It's Not As Complicated Tho. Just Some Simple Rocket Science. "Weird, The Tracker Says We Need Only Two Red Pikmin, One A Scientist, One A Leader, And The Smallest White Pikmin We Have. Well Min, You're Coming With Us!" "HEY! I'M NOT THE SMALLEST-" *YANK!* "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..." YEYs. It WOOERKED! Now They Will Go Through A Very Simple Puuzzle.

Randy's POV

"Rod, Have You Figure Out The Puzzle Yet?" "No. It's Way Too Simple For Me To Solve." "HOW IS IT TOO SIMPLE FOR YOU?!" "I Only Know How To Do Rocket Science, Technology, Etc, But I NEVER Learned How To Put A Block In A Box." "How About I Try?" "Alright." Ok, Let's See It's... It's Literally Just A Triangle Block. And It's Supposed To Just Go Into This Triangle Hole. *Plop!* "Ding! YOU WIN! Please Exit Through This Door." "Wh- WAIT, SO WE COULD'VE BEEN OUT BY NOW?!" "Well, It Took Me Days To Try To Figure It Out, I'm Sure Randy Was Studying It Extremely Hard-" "It Was Literally The Easiest Thing I've Ever Done." "...Well, Is It Rocket Science?" "No." "Then I Can't Do It." ...That Literally Makes No Sense.

Bob's POV

"Ding! YOU WIN! Please Exit Through This Door." Wow! That Was Fast! They Only Took A Second! "FINALLY! SWEET SUNLIGHT!" Wow, Ydnar Must Have Claustrophobia. *STOMP!* "BOB!" "Yes Mini Min?" "First Off, I'M NOT TINY! SECOND OFF, WHY WOULD YOU DO THAT?!" "EL GASPE! HOW'D YOU FIGURE OUT IT WAS ME?!" "BECAUSE THE WHOLE CAVE WAS BLUE, THE PUZZLE WAS BLUE, YOUR FACE WAS ON THE WALL, AND WHEN WE FINALLY COMPLETED IT, YOUR VOICE CAME UP ON THE AUDIO!" "Well, You Guys Were Only Down There For A Second!" "A Second?.. A SECOND?! WE WERE DOWN THERE FOR DAYS- No, FOR WEEKS! WE NEARLY STARVED!" "Actually, You Nearly Starved, Me And Randy Ate The Spicy Instanoodles, But You Wouldn't Eat It." "BECAUSE I HATE SPICY!" "Well Then, How Do You Deal With Poison Constantly In Your Body?" "BECAUSE!.. Uh... WELL THAT'S COMPLETELY OFF TOPIC!" "Anyways, Bob, Don't Ever Do That Again." "Ok! Fingers Crossed! I Promise!" "Alright." "Wait, Rod, Doesn't Fingers Crossed Mean They Will Do It?" "Um... I'll Have To Check My Dictionary. For Now, Let's Find A Cave."

"I Can't Believe We Didn't Even Find Anything In That Stupid Cave..." HA! What Ydnar Doesn't Realize Is That I Have Another Prank Ready For Him! Luckily For Him, It's Really Refreshing! "I'm Too Tired To Eat, I'm Going Straight To My Room..." The Prank's Going To Activate In Three... Two... ONE! *SPLASH!* "AAAAAAAAAAAAHHHHHHH!" "AHA! FOOLED YA YDNAR! THE GREAT BOB IS A FORCE TO BE RECKONED WITH ON APRIL FOOLS DAY!" "BOB, IT'S NOT EVEN APRIL FOOLS DAY!" "I FOOLED YO- Wait, It Isn't?" "BOB, VALENTINE'S DAY WAS JUST YESTERDAY. VALENTINE'S DAY IS ON THE 14TH. IT'S THE 15TH. IT'S NOT EVEN MARCH YET." "But It Is April Fools Day On Earth!" "THIS IS EARTH." "No, Not This Earth Silly! The Reader's Earth! Anyways, I'm Tired. I'm Going To Slee-" *RIIIIIIIIIIIIIIP!* "STAHP. BREAKIN. MAH. 4TH. WALL!" Oops. I Broke The 4th Wall Again.

Oopsie. Short Chapter Again. And It's Filler Again. Oopsie. Sorry. I'll Try To Make May's Chapter Better, Though My Birthday's In May, So I Might Be Busy. Until Next Time! See Ya!

Pikmin Adventures: Book 2Where stories live. Discover now