Kang Seulgi mencedokkan nasi ke mangguk Jimin berserta daging pedas yang digoreng rangup. Seketul ayam spicy juga diberi.
"Ppali bogo.." kata Seulgi menyuruh suaminya merasai masakan pertama isterinya.
"Dae! Saya makan dulu. Cahhh.." chopstick diangkat dan mengepit daging masih panas.
Sungguh mengeliurkan.
Perlahan Jimin mengunyah sambil merasai betapa rangup dan pedas daging itu.
"Sayang, sedap sangat nih.." puji Jimin tanpa muslihat. Laju tangannya mengambil daging dari pinggan bawa ke dalam mangkuk.
"Jinjja, yeayy!" Seulgi bersorak keriangan.
+++
"Banyak betul kita beli barang kat Busan barang babylah itulah inilah.. bazir jee." rungut Seulgi melihat beg-beg kertas dari shopping mall yang masih tersusun dilantai.
"Alah sikit je tuh.. bukan untuk sesiapa untuk awak.."
Seulgi menggeleng perlahan. Mereka ralit menatap televisyen yang memaparkan berita terkini.
Tiba-tiba lampu terpadam.
Mereka meliar dalam gelap. Seulgi sudah menikus ketakutan sambil memeluk lengan Jimin.
"Apa masalah pula elektrik nih?" gumam Jimin.
"Arghh Jimin!!"
Jimin memandang sebelah apabila terasa Seulgi ditarik sesuatu. Jimin meraba-raba sofa kosong.
"Seulgi.. Seul!"
Kalinih dia pula ditarik kuat oleh seseorang.
Selepas beberapa minit, rumah kembali terang. Jimin tergugat melihat sekumpulan lelaki berpakaian hitam.
Apa yang mengusarkan Seulgi kelihatan lemah dipita mulutnya dan dipegang oleh seseorang.
Jimin mengoncangkan badan cuba melepaskan diri daripada genggaman dua orang lelaki dibelakangnya.
"Lepaslah!" tengking Jimin.
Muncul seseorang lelaki berjaket kulit berwarna merah dan wajahnya bertopeng.
"Haii Park Jimin. We meet again."
Lelaki itu mendekati Jimin dan melutut sebelah. Dagu Jimin diangkat menggunakan parang kecil yang sama seperti yang dihantar ke rumah tempoh hari.
"Aku datang nak menuntut darah hangat kau. Kan aku dah janji. Kau pun dah janji yang kau akan bagi Seulgi kan? Cukuplah kau berbahagia dengan Seulgi kan? Sekarang aku ambil alih okay?" ujarnya dengan penuh lagak.
"ISTERI AKU BUKAN UNTUK DIJUAL BELI BODOH! AKU TAK PERNAH DAGANGKAN ISTERI AKU UNTUK SYAITAN CELAKA MACAM KAU!"
Bidas Jimin ketika lelaki itu mula melangkah jauh. Berdesing telinga lelaki itu mendengarnya.
Parang kecil digenggam erat.
"Em mungkin kau lupa.. aku paham.. kau sayanggg sangat dengan Kang Seulgi oh tak tak Park Seulgi.." lelaki itu kembali melutut.
"Tapi hyung.. hoon dah tak tahan. Hoon sayangkan Seulgi."
Jimin tersentak dan membuntang melihat wajah lelaki itu.
Perlahan mask dibuka.
"Ini adik angkat Seulgi. Bae Jihoon. Tak lama lagi jadi suami angkat." sinis Jihoon.
Parang kecil tadi laju dibenam ke abdomen Jimin dan ditolak dalam. Menegang urat leher Jimin menahan sakit.
"Maafkan Hoon hyung. Hoon terpaksa. Hoon sayangkan Seulgi." rintih Jihoon sambil mengalirkan airmata.
Parang tadi ditarik lalu bangun meninggalkan Jimin tersembam di lantai.
Dengan pandangan berbalam, dia melihat Seulgi yang heret jauh darinya. Perutnya ditekan. Rasa sakitnya kian menucuk namun tak mampu menghentikan Jimin daripada terus memanggil Seulgi.
"Seul-ahh.."
Akhirnya Jimin tak sedarkan diri.
A/n:
Thanks komen yang chap pendek sebelum nih tak sempat balas. Kalinih min cuba guna plot twist banyak komen hoseok dan tiba Jimin pula min terhibur dengan jawapan teka teki anda
Namun orang pernah berkata yang baik semestinya selama baik.
Vomments❣️
YOU ARE READING
AGAINST YOU ' PJM
Short StoryPARK JIMIN | COMPLETE STORY Being together again, isnt not wrong choice even fate keep destroying us. writting : 24 feb - 19 apr #7 - Seulgi S"2"19