Sayup-sayup kedengaran suara dari kaca televisyen yang mengutarakan kes-kes pembunuhan bersiri. Penerangan demi penerangan mengenai pembunuhan bersiri itu diterangkan oleh pembaca berita. Sepasang anak mata milik Jihoon tekun melihat dan peka mendengar bait-bait kata pembaca pemberita. Kesungguhan pembaca berita itu menyampaikan maklumat membuat dia tersenyum sini.
Suka orang hebohkan istimewa seorang pembunuh.
Secara tak langsung, matanya terkalih pada sebotol ubat yang berisi berpuluh pil yang tak terusik sejak 2 bulan yang lalu.
"Aku bukannya gila cuma tertekan.. perlu ke iktirafkan aku pesakit jiwa?! Doktor sama je bodoh kata aku gila. Sial!" laju tanganya menepis kuat botol ubat itu.
Dia menafikan keputusan psikologi yang dibuat tahun lepas. Lelaki itu hanya tertekan dengan masalah universiti dan kematian teman wanitanya yang dahulu seorang doktor.
Yang mengubatinya.
Dia bingkas bangun dan mencapai jaket merah lalu disarung ke tubuh. Kakinya mula melangkah ke pintu sempat topi nike disarung pada kepala begitu topeng mulut yang tersimpan dalam poket jaket.
"Anak mama nak pergi mana malam-malam nih? Dah makan ubat?" soal ibunya yang baru habis mendaki tangga.
Dia tersentak dengan soal makan ubat. Nasib dia sudah mengunci pintu awal-awal.
"Dah, nak jumpa Jimin hyung ada hal U sikit." jawab Jihoon tenang.
"Yelah, hati-hati."
+++
Bae Jihoon mula melabuhkan punggung sebelah Jimin. Sesungguhnya, Jimin tidak tahu siapa dirinya. Pemandangannya menghampar hutan konkrit milik Seoul yang dihiasi cahaya warna-warni. Wajah Jimin yang bingung tidak diendahkan.
"Apahal yang kau nak jumpa aku sampai libatkan Seulgi?" soal Jimin dengan ton suara yang menekan.
Jihoon terus memandang ke arah Jimin yang kelihatan serius. Jihoon tersenyum.
"Easy, aku nak kau putus dengan Kang Seulgi itu je." terang Jihoon tanpa selindung.
Jihoon tenang mengaturkan arahan manakala Jimin naik angin.
Setelah bertahun bersama tiba datang orang yang entah siapa mahu mereka putus.
Fck you ass jawabnya.
"Untuk apa aku putus? Kau siap—"
"Aku menderita tanpa Seulgi, Jimin. Sakit. Sakit nih cuma aku sahaja yang menanggung. Kau kenal aku, takkan kau tak nak bagi aku peluang? Setahun pun jadi." suara yang kian mengendur cuba dia kawal. Mata Jihoon turut berkaca namun Jimin tak perasan kerna wajah yang tersembunyi.
"Kau siapa ha?! Tak tak kau mesti dah gila!"
Jihoon memejam mata rapat seiring rahang diketap rapat. Terasa berdesing telinga apabila perkataan gila itu disebut. Dia mengatur nafas agar tidak bertindak luar kawalan.
"Kalau aku gila pun.. Tangan aku masih tak membunuh orang, parang aku masih tak merasa darah orang lain. Kalau nak Seulgi hidup lama, let her go. Senang je kan?" Jihoon menguntum senyuman walaupun tidak dapat dilihat oleh Jimin.
Park Jimin menggelengkan kepala lalu terus dia bereda meninggalkan lelaki yang dia tidak kenali. Buang masa, lebih baik dia lapor polis.
"Kau cuba report polis, keluarga mangsa pertama." ujar Jihoon dengan ketawa sinis.
Langkah Jimin turut terhenti.
"Kau kena ingat.. Family aku bukan orang biase setakat syarikat bapak kau senang jee aku nak tumbang. Sekelip mata aku boleh jadikan kau geladangan macam kawan lama kau Jungkook tuh bodoh jee family jeon hahaaha.." ugutan berbaur cacian membuakkan amarah Jimin.
Terus kolar jaket Jihoon direntap kasar. Jihoon hanya tergelak dengan perangai Jimin seperti budak belasan.
Ini sahaja Jimin mampu buat sedang Jihoon bermacam idea timbul dalam minda untuk seksa lelaki malang depannya.
"KAU JANGAN SESEKALI BABITKAN FAMILY AKU KANG SEULGI SEKALIPUN SAMPAI BILA BILA AKU TAKKAN LEPASKAN SEULGI!! KAU SENTUH DIORANG NAHAS KAU AKU KERJAKAN!"
Jimin terus menolak tubuh Jihoon dan pergi. Jihoon tergelak sakan. Jung Ruda pula ditelefon.
"Ready untuk next plan okay?"
Ketika Jimin bersua dihari mereka putus hubungan. Jimin ralit dengan telefon.
Ia adalah paparan cctv dimana rumahnya diceroboh oleh lelaki tidak kenali itu.
Keluarga Jimin semua diikat dan lelaki itu berdiri hadapan cctv sambil memengang parang pajang.
Dia terpaksa putus hubungan dengan Kang Seulgi. Jung Ruda pula sebagai pengganti untuk buat Seulgi bencikan dirinya.
+++
Jihoon mencicip teh suam dihalaman luas sambil melihat pemandangan hijau. Dia rasa senang hati. Tersenyum pabila mengingati perjumpaannya dengan Jimin buat kali pertama.
Jendela yang terbuka dirumah agamnya dilihat. Seulgi yang merenungi tajam kearahnya buat dia melebarkan senyuman.
"Hanya kita berdua sahaja di dunia nih. Bae Seulgi."
A/n:
Harap korang tak pening chap ini. Chap nih cerita balik mcam mana Jihoon jumpa Jimin. Ape yang Jimin ralit sangat tengok telefon masa Seulgi jumpa Seulgi itu.
And yaa tak perasan chap lebih 20 ini diatas sokongan anda.
Terima kasih.
Oh lagi satu, "preview" untuk next ff akan publish pada hari ini❣️ Jangan lupa singgah nanti okay? Hee
Pikachu For Sale JJK
YOU ARE READING
AGAINST YOU ' PJM
Short StoryPARK JIMIN | COMPLETE STORY Being together again, isnt not wrong choice even fate keep destroying us. writting : 24 feb - 19 apr #7 - Seulgi S"2"19