PART 2

405 22 9
                                    

PELUANG

EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94
C. C : SHILA EIONA & CASSEY

BASE ON TRUE STORY
60% BENAR | 40% REKAAN

PART 2

20 | june | 2012

Turut - turut merasa gembira sebap sekian kali anak ketiga pula saya melahirkan seorang perempuan .. terlalu happy sangat dan sekarang kami sudah lengkap . Dan pada bulan january 2016 anak - anak semua sudah mula bersekolah, pejam celik pejam celik sahaja anak pertama sudah masuk 6tahun , dan anak kedua pula sudah 4tahun. Suami ketika ini bekerja macam biasa dan tinggal di tempat kerja .manakala saya pula di kampung bersama anak - anak yang bersekolah . Masa ni umur saya baru 23tahun . Selama dengan anak - anak kami selalu berhubung juga dengan suami . Sehingga la suatu saat dimana saya terleka atau terlupa diri or sebagai status isteri orang .

19 | september | 2016

Kesetian saya sama suami mula pudar dan saya sendiri yang melakukan kesilapan itu saya tidak tahu mungkin di sebap kan berjauhan atau rasa simpati dalam diri saya . Tidak tahu kenapa dan mengapa saya menjadi seperti itu ? Mungkin ka iman ku seorang isteri mudah terpadaya atau di cubaan saya di alam rumah tangga bersama suami ,  saya mula jatuh cinta pada seseorang lelaki dan dia juga bukan nya orang lain malahan dia juga keluarga saya . Dia abang sepupuh saya, si Josua [ bukan nama sebenar ] . Dia juga sudah berumah tangga dengan perempuan lain seperti saya yang sudah ada suami dan anak .
Si Josua selalu meluah tentang kisah rumah tangga diorang dengan saya . Malahan ketika itu saya cuma pendengar setia mungkin ka kerna balas kesihan ! Atau ka dia juga perna menjadi kekasih saya dulu sebelum berkawin ! Atau di sebap kan dia adalah sepupuh saya !
Pada awal nya saya cuma ingin berbual dengan nya tiada perasaan apa - apa . Tapi tidak tahu kenapa sejak saya menjadi pendengar setia nya . Dia pula meluahkan perasaan suka dan cintakan saya.

Josua -" saya suka ko ria , memang dari dulu lagi perasaan suka saya sama ko tidak perna pudar , walaupun pada saat ini status kita berdua sudah bekeluarga tapi perasaan saya tidak boleh membohongi diri saya agar terus terang . Tapi di sebapkan kita masih ada kaitan keluarga ! Saya tidak berani mengatakan perasaan cinta ini sama ko .tapi saya sakit ria sembunyi kan hal ini sejak dari dulu . "

Memang betul saya sama si josua . Walaupun ada kaitan keluarga kami memang tidak perna jumpa itu pun baru sekali ., perna jumpa sekali pun tidak lama di sebapkan hal masing - masing .
Tapi jujur saya katakan saya juga ada perasaan suka dan mula cintakan dia dalam diam . Tapi saya juga ada perasaan takut !

Kisah kami bermula bersama dengan si Josua dan mula mencintai dia tanpa pengetahuan suami saya .. si Josua selalu menceritakan hubungan dia bersama isteri tidak berapa baik ! Isteri nya juga tidak baik kepada kedua orang tua nya . Isteri si josua selalu memburuk kan kedua orang tua nya , itu membuat kunun nya si josua tidak menyukai perangai isteri nya . Dan tidak tahu apakah benar yang dikatakan oleh isteri josua agar dia menyuruh mengurus APF nya dan di wariskan kepada isteri nya !
Dan benda yang saya tidak sangka pun dia cerita kan pada saya . Kunun nya selepas diorang berkawin dan sah menjadi suami isteri . Isteri nya bukan lagi seorang perawan dan si josua merasa menyesal di sebap kan hal itu. Saya sebenarnya seorang yang suka mendengar setiap luahan hati seseorang yang perlu kan kawan sebap saya tahu bahawa bila tiada seorang yang mendengar setiap luahan hati kita . Pasti ada sesuatu yang membebankan kita ba kan.
Tapi selepas si josua meluah kisah rumah tangga dia bersama isteri nya, dia kerap selalu menghubungi saya dan mencerita segala - segala tentang diorang. Tapi saya sempat berfikir bahawa mungkin juga si josua hanya memburuk kan isteri nya. .tapi ada juga la saya dengar pasal perangai isteri nya tu yang suka sangat memburuk kan kedua orang tua si josua .
Kalau masa nya si josua meluah saya hanya mendengar tidak banyak cakap , susah ni kalau tidak tahu apa - apa .tapi tiba - tiba saya rasa kesihan pula dengan kehidupan dia macam tu . Entah kenapa tapi hakikat nya saya betul - betul rasa simpati mungkin ka sebap saya ada perasaan suka dengan dia? Sejak si josua meluah perasaan dengan saya sebelum ni . Berfikir juga saya terima ka tidak ? Tapi kalau la saya tolak cinta si josua rasa kesihan pula .. sibuk - sibuk saya berfikir apa patut saya bagi jawapan sama dia .tiba - tiba chat dari si josua masuk .

PELUANG COMPLETEWhere stories live. Discover now