PART 5 FINAL

280 23 7
                                    

PELUANG

EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD 🆔 : SHILAeiona_Dp94
C : SHILA EIONA & CASSEY

BASE ON TRUE STORY
60% BENAR | 40% REKAAN

PART 5 FINAL

       Beberapa bulan yang lalu setelah saya memohon kemaafan dari kedua orang tua saya dan semua pihak yang saya perna sakit kan atas perbuatan saya . Saya selalu teringat balik perangai saya di masa 2016 . Saya menangis setiap malam kerna saya anak - anak semua tidak teratur makan dan minum diorang apatah lagi suami yang sama sekali saya tidak fikir tentang perasaan nya ketika itu . Ketika saya sedar . Saya malu pada diri saya sendiri sampai la saya perna memberitahu suami yang saya tidak sempurna untuk dia ..

TROWBACK ....

Saya -" ' kalau kau mahu kawin . Kau kawin saja saya izinkan juga ,  sebap saya sedar saya tidak sempurna untuk kau . Sedangkan kau adalah suami yang baik . Saya ni seorang isteri yang mampu sakit kan hati kau saja . "

Suami -" tiada manusia yang sempurna di dunia ni Ria. Saya bukan la jenis orang yang suka dendam tentang sesuatu sebap saya sedar saya juga bukan la suami yang baik . Biar pun kau sudah berbuat salah kepada saya tapi kau masih ibu kandung kepada anak - anak saya . Kisah yang lalu jangan di ungkit   , biar la itu sebagai pedoman dimasa depan kita . Yang penting sekarang kau sudah berubah . Penting kan saya dan anak - anak ."

Begitu la yang suami saya beritahu saya . Kerdil nya diri ini selalu menyakit hati nya . Walaupun saya selalu menyuruh dia agar mencari wanita lain . Tidak seperti saya , tapi dia tetap memilih saya dan mahu save duit banyak - banyak kesenangan anak - anak manatahu ada rezeki sekolah tinggi - tinggi .. sampai sekarang pada tahun 2019 ini saya merasa malu pada suami tapi dia mengangap saya macam tiada apa yang berlaku selalu setia di samping saya . Saya juga tidak lupa berterima kasih kepada adik saya si Man, kalau bukan di sebap kan dia rebut telefon saya hari tu sampai sekarang mungkin tiada kesedaran dalam diri saya . Dan tiada perubahan pun kali .tapi saya tetap bersyukur saya harap sangat yang saya tidak terlambat .
Saya berharap sangat yang hati ini biar la hanya suami yang miliki ! Saya juga sedar bahawa antara saya dengan si josua hubungan kami terlalu dekat dan memang tidak boleh di satukan ,  bukan sahaja sebap dia adalah abang sepupuh saya tapi disebapkan kami sudah masing - masing di miliki . Dia juga sudah menjadi hak orang lain seperti saya .

Sekarang baru la saya sedar betapa jijik nya mencintai dan ingin memiliki suami orang , sedangkan diri sendiri juga sudah berstatus ! Dan saya sedar , dan saya malu atas perbuatan saya dulu hidup saya tidak seaman sangat sebap sampai sekarang mulut orang tidak berhenti mengata tentang saya .walaupun sudah berapa tahun hubungan saya dengan si Josua sudah terputus ! Yang membuat saya terasa hati dan macam entah la tidak tahu adalah isteri si Josua ! ...
Dia selalu menyindir saya di laman facebook,
Tapi saya hanya mampu bersabar sebap mungkim ini la nasip saya di muka bumi ini ! Dan ini la kali yang sudah di takdir kan ke atas diri saya yang terlalu tamak mahu mencintai milik orang lain .

21 | November | 2018

Saya menerima whatsap seseorang yang membuat saya sakit hati . Iaitu isteri si Josua ,  sakit hati tu memang sakit .

📥 Isteri Josua '" Dasar perempuan gatal !! Ada laki mahu lagi cari lelaki lain !! "

Saya tetap abaikan segala whatsap dari bini si Josua , saya hanya mampu menangis walaupun kesedaran dalam diri saya sudah ada tapi mulut orang masih belum puas untuk mengata dan menghina saya . Suami saya mengambil telefon bimbit saya dan mematikan nya .

Suami -" kau sabar saja la arh ria , bukan kau seorang saja yang perna melakukan kesalahan . Banyak lagi di luar sana yang kehidupan diorang di uji dengan teruk . "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 12, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PELUANG COMPLETEWhere stories live. Discover now