PELUANG
EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94
C . C : SHILA EIONA & CASSEYBASE ON TRUE STORY
60% BENAR | 40% REKAANPART 3
Selepas saya sedar dari tidur saya sambung lagi menangis sebap tidak menyangka yang hubungan saya dengan si Josua akan berakhir seperti ini pedahal kami sudah berhati - hati supaya tiada yang tahu . saya betul - betul cintakan dia sudah. Sayang kan dia . Sebap saya merasa pelik yang saya terlalu mencintai si Josua berbanding suami saya tu kalau dulu ya tapi sekarang perasaan saya betul - betul pada si Josua sudah . Saya tidak perna merasa perasaan seperti ini dengan lelaki lain termasuk suami . Memang dulu saya sayang dan mula cintakan dia tapi itu la tidak seperti si Josua .
Saya paksa diri saya bangun dan keluar dari bilik dan terus bersemuka dengan adik lelaki saya . Saya kena lawan dan ambil telefon saya semula .Saya -"Man . Bagi saya telefon saya. Saya janji akan tidak buat benda bukan - bukan dan akan block nombor nya dari list kenalan. "
Saya sangup kunun delete tu nombor si Josua di telefon saya , pedahal dari awal saya sudah menulis nombor telefon si Josua dan menyimpan di dalam dompet saya . Tapi adik lelaki saya berkeras tidak mahu bagi tu telefon sama saya . Panas betul saya waktu tu , sudah la perasaan saya sakit apa lagi hati sebap tidak tahan dapat sms si Josua. Bila adik lelaki saya tidak serahkan itu telefon .. saya teriak - teriak menahan sakit hati
Saya -" siapa suruh kamu kasih kawin saya awal !!!!!! Saya sudah cakap hari itu saya belum bersediah mahu berkawin tapi di sebapkan saya sayang kamu saya sangup buat apa saja asal kamu gembira ! Tengok la keadaan saya sekarang ! Kalau saya tidak di kasih kawin awal tidak la perangai saya akan jadi macam ni "
Mama sama adik saya hanya mendengar saja saya teriak - teriak , saya ungkit semua pasal sebelum saya berkawin! Bapa saya pula sudah turun bekerja tinggal adik sama mama saya lagi di rumah ..
Saya -" cepat la bagi saya tu telefon , jangan sampai saya buat perkara bodoh sini . Lagipun saya mahu bawa anak saya pergi sekolah mendaftar .kamu mahu urus ka arhhh ! "
Mama -" bagi la tu man . "
Adik lelaki saya bagi semula tu telefon sama saya. Saya kelam kabut ambil bersiap dan terus ambil anak saya bawa ke sekolah .ada pendaftaran tahun satu . Dalam perjalanan ke sekolah saya mendail nombor telefon si Josua ! ' pasti sekarang ni dia sedang menunggu massage dari saya .'
Sekejap saya tut .tut sudah si Josua angkat tu call saya .. agak dingin cara dia menjawap .
📞 Saya -" Abang , siou [ maaf ] saya tidak tahu kejadian nya macam ni "📞 Josua -" kalau bukan di sebap kan kau tidak pandai jaga ni hubungan kita , diorang mama kau tidak akan tahu tentang ni la Ria! "
📞 Saya -" kau tahu sendiri ba Josua ! Saya tidak pandai menjaga hubungan kita dan merahsiakan hal ini dari pengetahuan orang sebap saya tidak perna curang ! Saya tidak tahu , saya lansung tiada pengalaman apa - apa ba Josua ! Saya sudah berusaha menjaga hubungan kita agar tidak kedapatan ! "
📞 Josua -" Eyala. Saya minta maaf sebap terburu - buru marah kau , saya cuma risau dan takut kehilangan kau ba Ria . "
📞 Saya -" Siou juga sebap membuat kau risau "
Akhir nya kami bermaafan dan terus kan percintaan kami macam sebelum ini. Macam yang tiada apa yang berlaku dan tiada apa yang kami risau kan masa tu. Lagipun masa tu saya betul - betul tidak mahu mengalah. Sebap cinta saya sama si Josua terlalu dalam saya sangup lakukan demi dia dan cinta sejati saya .
Suami pula sudah memberitahu tentang kisah cinta saya bersama si Josua , mala suami saya sama sekali tidak mempercayai kata - kata yang di sampaikan .
Adalah satu masa saya tersalah send chat sama suami saya , pedahal saya mahu send sama si Josua, berdebar juga la syukur saya pandai cover ! Dan dia juga macam mencurigai saya sebenarnya tapi saya berabis cover diri saya agar tidak kedapatan .. dia cuma merasa pelik bila saya tiba - tiba memanggil nya sebagai abang!! Pedahal pangilan itu adalah untuk kekasih aaya si Josua !
Syukur la suami tidak bertanya tentang hal itu lagi . Tapi saya tidak tahu pada masa itu ! Saya tersalah send lagi sms tempat suami saya . Sedang sma tu sebenarnya untuk si Josua ...
Kami gadu juga la , tapi tidak berpanjangan ..
YOU ARE READING
PELUANG COMPLETE
RomanceBASE ON TRUE STORY : Kisah seorang isteri yang dalam diam mempunyai hubungan bersama lelaki lain. sedangkan si isteri sudah mempunyai suami dan dua orang anak . jika ingin mengetahui lebih lanjut .. follow sjaa kio ..tq