PELUANG
EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94
C : SHILA EIONA & CASSEYBASE ON TRUE STORY
60% BENAR | 40% REKAANPART 4 SEMI FINAL
Saya tiada ketentuan sudah gegara tu telefon tidak aktif , sampai makan pun saya tidak mahu sudah tiada selera kunun . Tiba - tiba ipar saya bagi tu telefon dia .
Ipar -" naaa suami kau call "
Saya ambil tu telefon si ipar bagi sama saya , memang betul suami saya yang call . Apasal ni? Selalu nya tidak suami saya call sampai macam ni . Saya letakkan tu telefon di telinga kiri saya .
📞 Saya -" Hellow? Kenapa tu? "
📞 Suami -" mama mu ada bagitahu saya. Dia call kau tapi tidak dapat , so saya la yang tolong sampai kan pesan dia sama kau . Dia cakap dia mahu bawa kau pergi makamah? . Mama cakap dia tidak suka perangai kau macam ni Ria ."
📞 Saya -" Aikk kenapa juga ! Saya sudah bagitahu kamu kan pasal hubungan saya sama si Josua yang kami dua tiada apa - apa sudah ? Apa lagi masalah ni kali "
📞 Suami -" Sudah la ba Ria , kau ingat saya tidak tahu ka apa kau buat di belakang saya. Kau berjumpa dengan si Josua yang sebelas hari bulan kan? "
Punya la saya terkejut bila suami saya ungkit pasal malam di mana kami berjumpa dengan si Josua ! Gilaaaa ... pasti ipar saya yang bagitahu pasal ni sebap suami tidak tahu benda ni. Rupanya dalam diam dia bagitahu suami saya .
📞 Suami -" umm saya juga sudah bagitahu sama mama kau pasal ni Ria , "
Lama saya mendiam kan diri sebap saya tahu kalau mama saya lain sikit tu perangai dia. Mama saya ni jenis yang tidak suka menutupi kesalahan atau masalah anak - anak yang di hadapi . Bukan macam orang lain , mama saya ni kalau boleh dia mahu heboh kan satu dunia pasal masalah anak atau apa saja yang dia hadapi . Berbeza sangat dengan ibu yang lain sebap malu dan tidak mahu bising pasal benda tu . Mama saya kalau salah dia bilang memang dia akan buat betul - betul .
📞 Suami -" balik la bincang bagus - bagus , umm lagi satu mama kau mahu kau bawa si Lia sekali nanti datang pergi makamah tu . Dia mahu bawa kamu sendiri pergi makamah sebap si Lia juga terlibat bersekutu atau merahsiakan hal ini "
Saya hanya diam , tapi saya betul - betul sakit hati bila kawan saya si Lia pun di libatkan ! Pedahal dia tidak tahu apa - apa hubungan saya sama lelaki lain ba . Betul - betul mama saya segaja sakit kan hati saya . Nangis - nangis ba saya bercakap sama suami saya .
📞 Saya -" kenapa juga kau libat kan si Lia dalam urusan saya! Dia tidak ada kena mengena ba , dia bukan tahu masalah saya pun ! Dia kan cuma kasih kawan saya hari tu di bandar .lagipun dia mana tahu hubungan saya sama si Josua dulu . Telampau juga kamu sampai libat kan kawan saya yang tidak tahu apa - apa ? .. apa juga masalah kamu ni! Arhhh !!! "
Sakit betul hati saya ba masa ni , si Lia kena kasih libat sedangkan dia tidak tahu pun hubungan saya dengan si Josua! Tapi bila saya sudah habis bercakap suami pula hanya mendiam kan diri tapi kedengaran suara tangisan di hujung telefon , pelik saya rasa ni .
📞 Saya -" kau kenapa ni ? Tiba - tiba menangis ! Kenapa juga kau mahu menangis ni arh? "
📞 Suami -" umm kenapa kau buat saya ni macam Ria , sampai hati kau sakit kan hati saya macam ni ? .apakah kebaikan dan kasih sayang saya sama kamu anak beranak tidak cukup terutama sekali kau ? Kenapa ? "
Saya tidak mampu menjawap soalan suami saya , saya pula hanya mendiam kan diri , saya juga tidak tahu kenapa saya boleh melakukan sejauh ini . Mungkin kerna cinta saya pada si josua sebelum ini [ Bujang ] dulu tidak tercakap seperti yang kami bayangkan , jadi tiba la masa saya untuk mengejar cinta si Josua pula kali ni ! Tapi saya salah sebap saya mengajar cinta saya sama si Josua pada waktu yang salah ? Sebap kedua - dua nya sudah juga di miliki ! Si Josua juga sudah ada isteri dan ada anak , apa kurang nya dengan saya yang sudah berkawin walaupun perkawinan bukan dasar cinta tapi suami tetap menyayangi saya ! Kenapa !
Saya selalu berfikiran yang baik , kunun nya perbuatan ini salah .tapi apa yang saya buat saya terus - terus mengajar cinta yang belum tentu membuat saya bahagia , mungkin juga saya bahagia tetapi apa kah orang yang sayang kan saya akan bahagia kelak !!
YOU ARE READING
PELUANG COMPLETE
RomanceBASE ON TRUE STORY : Kisah seorang isteri yang dalam diam mempunyai hubungan bersama lelaki lain. sedangkan si isteri sudah mempunyai suami dan dua orang anak . jika ingin mengetahui lebih lanjut .. follow sjaa kio ..tq