"Ömer abi , ömer abi hadi ama dondurma yemeye gidecektik "
Diye bağırıyordu minik ayşe."Benim melegim tamam gidicez ama önce bir namaz kılalım , bak ezan okundu " diyerek küçük kardeşi ayşeyi sakinlestirdi ömer ve güzelce abdestini almaya gitti ....
Abdestini almaya giderken bile başı öne eğik halde tevazuyla yürüyordu. Henüz 18 yasinda olmasına rağmen yaşından cok olgundu , güzel bir aile terbiyesi görmüş , güvenilir ve cömert bir delikanlıydı. Öyle yakışıklıydı ki bazen annesi "Yusufum" diye seslenirdi ona , komşuları , aile dostları ve sokakta gezen herkes bi baktığında tekrar arkasını dönüp bakarlardı ona .
Boyu uzun ve omuzlari genişti.
Saçları hafif uzun ve dalgaliydi ,
devamli sakal bırakır hafif uzatırdı.
Gözleri koyu kahfe rengiydi Rasulullah ın sünnetinin izinden gider hafif sürme çekerdi gozlerine daima ...
Uzun ve dikkat çekici kirpikleri de o kara kara gozlerini çerçevelerdi ,
gören iltifat ediyor maşallahlar çekiyor du ama ömer iltifatlara karşı havalanmıyordu hiç tam aksine utanıyordu mahçup oluyordu .
Gerek ailesi gerek hocalari onu hep taktir ediyor oğullarına örnek olarak
hep onu anlatıyorlardı çünkü dinî vaziyfelerini büyük bir titizlikle yerine getiriyordu ömer .Ailesine saygı gösteriyor ve etrafındaki insanlarıda incitmemeye özen gösteriyordu daima .
Gerçektende herkese örnek olabilecek bir delikanlıydı o , çünkü oda nefis taşıyordu , nefsi arzularından zor alıkoyuyordu kendini ve nefsine söz geçirip daima dinini koruyordu.
Abdestini güzelce aldıktan sonra , her namazında giyindiği özel kıyafetini giyindi ömer, namazına özen gösteriyor huşu içinde bir namaz kılmak için her şeyine dikkat ediyordu.
Her namaz vakti ayrı bir heyecan vardı içinde. Namaz kılmayı çok seviyordu,durduğu geri biliyordu , Rabbiyle buluşmayı , onunla konuşmayı çok ama çok seviyordu.
Beyaz uzun elbisesini giydikten sonra takkesini başına geçirdi gül kokusunu sürdü yüzüne ve sonra tebessüm etti .
Geliyorum sana Allah'ım diyerk gül kokulu seccadesini serdi , sürmeli gozlerinden sakalına ince ince yaş dökülüyordu .Allahu Ekber diyince kalbinin ritmi değişiyordu sevgilisiyle ilk defa bulusan bir gencin heyecani gibi heyecanlıydı yine , büyük bir aşkla namazını kıldı, bitirdikten sonra ellerini semaya açtı ve dua etmeye başladı, o ara kardeşi geldi ve önerin kucağına oturdu avuçlarını abisinin avuçlarına koydu ve abisinin yaptığı duaya bir bir 'amin' dedi.
Sonra hemen hazırlanıp sokağa çıktılar
Ömer kardeşini mutlu etmenin yollarını çok iyi biliyordu .
Kardeşi yorulmasin diye onu omuzuna aldi ve saatlerce usanmadan gezdirdi.
Birlikte dondurma yemeye gittiler ve akşam vakti yine evlerine döndüler, aksam vakti sofrada yemek yerken annesi ömer e döndü"Oğlum yarın dini bir program varmış baban gitmek istemiyor biz gidelim mi kardeşini alıp hem değişiklik olur çok güzel dini gösteriler varmış biraz yolumuz uzun ama değer heralde ne diyorsun "
Ömer annesin ellerinden tutu ve tebessüm etti
"Evimizi kraliçesi sen dünyanın öbür ucuna gidelim desende gelirim , gidelim annem hem bilmediğimiz şeyler çok "
Annesi "aslan oglum " diyer sevinçle masayi toamaya başladı.
Ömer annesine yardım ettikten sonra odasına çekildi yatsi namazını kıldı ve sonra eline bir kitap aldı geceyi kitap okumakla geçirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SESSİZ TEKBİR
Spiritual"Dur gitme " diye birisi çağırmıştı arkasını döndü ömer, suyunu ödediği kız arkasindan koşuşturuyor du. " bekle lütfen " diyerk ömere yaklaştı, başını eğdi "daha kapanmamış bir hesabımız var lutfen " diyordu "Bu işi bukadar uzatmanın manası yok " de...