Kapitel 1

72 2 0
                                    

Beas perspektiv-

Jag vaknade irriterat av mitt morgon alarm. Jag gnuggade mig trött i ögonen, men som vanligt stängde jag av alarmet så snabbt jag kunde, då jag var rädd att nån annan i huset skulle vakna av det.

Idag var första dagen på gymnasiet. Jag var nervös, ingen av mina vänner skulle börja på samma gymnasium som mig.

Det skrämde mig lite, tänk om jag inte fick några nya vänner? Tänk om jag fick sitta själv i matsalen, tänk om jag var den som blev vald sist på idrotten, tänk om jag blev lämnad...

Jag skakade genast av mig alla tankar och gick upp i stället. Klockan var halv 7, jag började vid 8 så jag hade ganska gott om tid.

Jag ställde mig framför min helfigursspegel och synade mig själv.

Jag var inte alls så nöjd med min kropp, jag hittade alltid en ny liten del som jag fick nya komplex med. Men ingen var perfekt, och det hade jag försökt intala mig många gånger.

Jag drog på mig ett par svarta tajta jeans, en ljusblå blus och satte sedan på mig min silvriga klocka och mitt kedje armband.

Jag gick till mitt vita sminkbord och tryckte på knappen som tände alla lampor som satt runt den ovala spegeln.

Nu synade jag även mitt ansikte. Jag hade blåa ögon som gick väldigt mycket åt det gråa hållet, många sa att dom nästan såg självlysande ut.

Över dom hade jag två par ändå relativt mörka ögonbryn, fast jag var blond. Jag hade ytterst få fräknar och över mina rosa läppar hade jag ett födelsemärke, på höger sida, det var inte så stort, men jag tänkte ändå alltid på det.

Jag började med att ta min bb-cream i hela ansiktet, och sedan min Mac pro longwear concealer under ögonen och kring näsan. Jag gjorde sedan en naturlig sotning på ögonlocken med bruna nyanser, men inget överdrivet.

Till sist applicerade jag maskaran och fyllde i mina ögonbryn ytterst lite innan jag också bronzade upp ansiktet lite.

*

Jag började närma mig portarna nu. Portarna som skulle bli en vana för mig att se framöver, portarna jag skulle gå igenom de tre närmsta åren.

Portarna som ledde in till mitt gymnasium.

|| Okej, det var första kapitlet av den här fanfictionen, och jag vet att det var kort, eller jag tror det i alla fall.

Ja hoppas i alla fall att ni kommer gilla den här fanfictionen, och rösta, läs och kommentera👏😄 (if you want to ofc) ||

Left-TFC fanfictionWhere stories live. Discover now