Kapitel 4

57 1 0
                                    

Beas perspektiv-

Sjuk. Det hade jag hade varit i två veckor nu. Jag hade missat en massa i skolan, och den ända informationen jag hade fått om vad som hade hänt var av Mollie. Vi hade smsat nästan varje dag, och hon hade berättat allt intressant som hade hänt medan jag var borta, vilket inte var så mycket.

Idag var det lördag, och jag mådde iallafall lite bättre, så jag skulle ut på stan en sväng med min kompis från nian, som jag inte träffat sen sommarlovet.

Jag steg långsamt upp från sängen och drog mig bort till badrummet för att ta en dusch. vi skulle mötas upp på stan vid två, och nu var klockan runt elva, så jag hade gott om tid.

Jag drog av mig min sovtröja och mina underkläder och gick in i duschkubinen och satte på vattnet. Det varma vattnet omslöt min kropp och min hud knottrades direkt och en rysning av behag gick längs min ryggrad.

*

"Jag sticker nu, hejdå!" Ropade jag innan jag stängde dörren bakom mig. Jag började promenera till busshållplatsen för att ta en buss som skulle ta mig in till stan. När jag kunde skymta hållplatsen såg jag bussen komma åkande vid en krök, så jag skyndade på stegen så att jag inte skulle missa den.

Jag steg in i den varma bussen och satte mig ner vid en fönsterplats. Då det inte var så långt till stan orkade jag inte ta fram mina hörlurar, utan satt bara och tittade ut. Jag drog upp min telefon ur jackfickan och skickade iväg ett sms till Mathilda, min kompis jag skulle möta upp. "Jag är vid espresso house om 5 minuter:)" skrev jag, då vi skulle mötas vid espresso house.

-
-
-
Jag är jätteledsen att kapitlet blev så kort och tråkigt, men halva kapitlet råkade på något vis raderas, och jag orkade verkligen inte skriva till allt igen. Men i nästa kapitel händer det grejer😏 och det kommer ut så snart som möjligt!

Kraaam

Left-TFC fanfictionWhere stories live. Discover now