Taehyung hantar Jennie hanya di depan pintu.
Jennie: Bye Taehyung
Taehyung angguk. Jennie lihat Taehyung hingga hilang dari koridor ni.
Zupp...
Jennie: Aaa yah!! Sakit lah!
Jennie pov...
Tengah aku tengok Taehyung pergi tiba" lah pula orang tarik rambut aku. Sakit! Aku tak tahu siapa orang tu sebab aku tak nampak. Dia heret aku dari depan pintu tadi hingga ke tengah" ruang kelas dengan rambut aku dengan kuat. Woii ni lelaki kah tarik aku ni.
Jennie: Yah! Sakit lh! Weh!!
Dia terus baling aku ke lantai.
Pakk...
1 tamparan.
Pakk...
1 lagi tamparan.
Pakk...
And 1 lagi tamparan
Sebanyak 3 tamparan yang aku dapat dan aku dapat lihat muka orang yang tarik rambut dan tampar aku.
Wendy.
Apa lagi salah aku ni?
Wendy: Yah pabo yeoja!! Aku dah cakap kan jangan dekat dengan Taehyung LAGI!!! Dia tu aku punya! KAU FAHAM TAK!!! Ni lagi satu. Asal kau pakai baju macam ni!!? Baju ni tak sesuai lah dengan kau. Kau faham tak? TAK SESUAI!! Jangan nak tunjuk sangat body kau tu. Fikir CANTIK SANGAT LAH!! Ouh dah pandai nak berfashion. Aku ingatkan kau ni ketinggalan zaman. Heh.
Aku hanya tenung muka dia yang konon cantik tu.
Joy: Eh yang kau buat muka macam tu KENAPA!!? Eee mahu je aku tumbuk muka kau ni.
Joy terus cekang kedua" pipi aku dengan kuat dan tolak kepala aku. Orang yang dalam kelas ni hanya tengok je. Shin Lin hendak tolong aku tapi Wendy lebih kuat. Bila aku tengok dia terus dia lari keluar dari kelas dan entah ke mana. Dia lari dari aku ke?
Wendy: Aku bagi last warning ya. Kalau kau dekat lagi dengan Taehyung and pakai baju macam ni siap kau!!
Heh.
Jennie: Kau siapa nak warning aku.
Baru je Wendy nak pergi tapi dia terhenti dengan kata" Jennie. Dia terus pusing dengan muka yang kurang senang.
Wendy: Sekali lagi kau cakap.
Dia ni pekak ke?
Jennie: Aku cakap kau siapa nak warning aku.
Seulgi: Wah wah wah menjawab kau.
Aikk
Jennie: Dah korang tanya aku jawab. Masa soalan yang diberi tak di jawab.
Wendy: Eee kau ni memang-
Aku tutup mata aku ketika Wendy dah naikkan tangannya seperti hendak menampar. 5 saat kemudian tiada apapun yang terasa sakit di pipi aku dan apa" benda. Aku mula membuka mata. Oh mai gadd. Tangan Wendy di tahan oleh seorang namja. Orang itu Taehyung. Yeahhh. You save my life.
Wendy: Eh oppa~ jangan salah faham. Jennie ni yang mulakan dulu oppa. Oppa~
Wendy terus pegang tangan Taehyung dan merengek dengan panggilan 'oppa'.
Shin Lin: Jennie kau ok tak.
Aku hanya mengangguk. Rupanya Shin Lin bukan lari tapi dia panggil Taehyung. Dulu dia takut nak panggil Taehyung bila aku di buli, mungkin sebab takut dia kena apa". Tapi sekarang mungkin dia kesian nampak aku terseksa. Aku terus pandang Taehyung dan tundukkan muka balik.
YOU ARE READING
Daun Semanggi (Jennie & Taehyung)
Novela JuvenilMengisahkan seorang yeoja yang menjadi mangsa buli kerana nerd, pandai dan bernasib malang. Tetapi dari mangsa buli dan nerd ke hot sejak yeoja tersebut menjumpai sebatang daun semanggi. Semua nasibnya menjadi baik. Adakah benar dari daun tersebut...