Semua pelajar telah berkumpul di sebuah dewan.
(dewan mereka ni bukan di luar tapi di dalam sebuah bilik yang besar.)
Jennie: Taehyung saya berbaris dulu ya. Bye nanti jumpa ya.
Taehyung: Epp nak pergi mana??? Kiss belum bagi.
Jennie: Perlu ke.
Taehyung angguk. Jennie pergi ke arah Taehyung semula. Dia keluarkan jari telunjuk nya dan cucuk pipi Taehyung, dia terus lari berbaris manakala Taehyung...
Taehyung: Haii budak ni.
Perhimpunan bermula...
Saem ****: Baiklah semua pelajar sila ambil perhatian, saya ingin memaklumkan bahawa blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah itu sahaja dari saya. Saya ingin menjemput Pengetua Jee Seok Jin untuk berucap.
Nah kau panjang betul cakap nya. Yang semua pelajar dengar blah" saja.
Pengetua Jee Seok Jin: Gomawo Saem ****. Saya ingin mengatakan bahawa frog vle bakal di mulakan blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah blah itu sahaja dari saya.
(jangan kesah frog vle tu 😂 tu author buat" je 😂)
Semua pelajar sedikit bising membuatkan cikgu disiplin iaitu Saem Jae Suk sedikit marah.
Saem Jaesuk: Yah semua pelajar diam
Semua pelajar terus diam, dah kalau Saem Jaesuk
Saem Jaesuk: Orang bercakap di depan dia bercakap di bawah. Tiada hormat langsung. Baiklah saya ingin memaklumkan bahawa kita akan mengadakan Kempen Kemahiran Hidup & Diri
(KKHD). Sekolah kita akan cuti pada seminggu kan, pada hari tu lah kita akan mulakan KKHD ni. Arasso???Semua pelajar mengeluh, yalah cuti seminggu tu ingatkan cuti biasa rupanya ada sebalik iaitu kempen. Baru nak cuti melancong.
Saem Jaesuk: Ehh kenapa mengeluh ni, tiada mengeluh". Semua ikut. Ok semua pelajar boleh bersurai dan balik ke kelas masing".
Semua pun balik ke kelas seperti yang di suruh. Bermacam" orang mengaduh.
~Weh dalam sekolah kan paling aku tak suka kempen, boleh jadi hitam weh~
~Tu lah, pastu aku ingat kita cuti duduk rumah atau jalan" ni rupanya ada kempen dalam cuti~
~Baru nak pergi spa, aku nak ajak korang sebenarnya~
Yang paling banyak mengeluh, membebel, menganduh ialah yeoja. Namja cuma biasa je, bab ganas and sukar paling dorang suka tapi bukan minat tapi nak tunjuk" dengan yeoja. Ceh.
Jennie suka kempen dapat markah juga, tapi yang penyebab dia malas jadi aktif adalah Red Velvet. Tentu dia akan di buli. Nanti suruh cuci baju lah, cuci kasut, buat makanan untuk dorang and lain" lgi. Banyaklah.
YOU ARE READING
Daun Semanggi (Jennie & Taehyung)
Teen FictionMengisahkan seorang yeoja yang menjadi mangsa buli kerana nerd, pandai dan bernasib malang. Tetapi dari mangsa buli dan nerd ke hot sejak yeoja tersebut menjumpai sebatang daun semanggi. Semua nasibnya menjadi baik. Adakah benar dari daun tersebut...