Jennie pov...
Aku meletakkan daun semanggi di dalam pasu kecil warna putih dengan timbunan tanah dan meletakkannya di tepi tingkap .
Jisoo: Jennie? Ada nampak gelang eonni tak?
Jisoo tiba" membuka pintu bilik aku dan aku menggeleng.
Jisoo: Ouh ok.
Selepas aku pastikan pintu bilik ku di tutup aku kembali kepada daun tadi.
Sangatlah cantik. Walaupun simple dan cuma ada 4 daunnya tapi tetap cantik.
Mmm betul ke ni boleh buat hajat? Daun ni nasib bertuah ke atau boleh buat hajat? Cuba" je lah dulu, mana tahu lah nasib.
Jennie: Mmm harap Wendy tak datang sekolah hari ni.
Aku tersenyum dan mengambil beg sekolah ku pastu aku cium daun tu. Aku pun heran ini pokok ke atau daun?
Puan Kim: Jisoo, Jennie turun sarapan.
Aku tengok jam di tangan ku menunjukkan pada pukul 10:30. Aku dengan Jisoo memang suka bangun lambat pastu sarapan pun macam mau makan tengah hari. Tanpa melengah aku terus turun ke bawah dengan Jisoo dan sarapan.
S
K
I
PJisoo: Baiii...
Jisoo terus pergi dan aku jalan ke kedai ahjushi Min tempat aku simpan basikal. Aku kayuh sampai ke sekolah. Bila sampai kat sekolah aku tak masuk pintu depan tapi aku guna pintu kantin tapi aku salah plan. Aku baru ingat di sini selalu senior scape, wae lah aku bodoh sangat.
Ramai gila namja. Sepanjang jalan tu hanya namja je aku nampak. Aku pun malu lah asyik di tengok je aku ni. Tak pernah nampak yeoja ke dorang ni? Ahh tak kesah lah, asal kau masuk kelas.
Malu
Malu
MaluItu je yang aku cakap banyak kali. Dan akhirnya lepas juga dari namja tu. Fuh.. Aku pergi kelas, nasib lah kelas aku ni dekat dengan kantin kalau tak jumpa lagi dorang Red Velvet entah apa tu.
Aku pergi ke rooftop mungkin Taehyung ada di sana. Harap lah. Setelah aku sampai, aku nampak Taehyung baring di lantai rooftop tu. Iss iss iss. Aku pergi dekat dia dengan malu" taik kucing. Ceh.
Pastu aku duduk sebelahnya. Dia tidur. Uuu kalau bab tidur kau Taehyung memang lajukan. Aku teliti semua mukanya dari dahi ke bulu mata ke hidung ke mulut. Encem. Semua sempurna. Siapa lah dapat Taehyung ni ya. Kalau aku? Emm dia nak ke? Dengan muka nerd ni dia nak? Aku rasa tak, yelah siapa nak dengan nerd. Kembali aku teliti mukanya.
Tiba" Taehyung bersuara.
Taehyung: Dah puas ke tengok muka aku yang handsome ni.
Aku cepat" tengok awan.
Jennie: Takda lah... Sa..saya tengok awan lah.
Bodoh betul kau punya alasan ya Jennie.
Taehyung: Hmm yelah, Jennie~~('∀`)♡
Datang lah aegyo dia. Aku hanya diam.
Taehyung: Ada Jennie bawa kimbap?
Jennie: Ada. Nak?
Taehyung angguk. Aku ambil bekal warna purple dari beg lalu membukanya dan nampak muka Taehyung tersenyum dengan susunan dan kecantikan kimbap tu. Dia ambil satu dan ingin baring di paha ku tapi aku halang.
Jennie: Nak buat apa?
Taehyung: Nak baring lah. Tak boleh?
Aku ambil sapu tangan aku dan tutup paha aku yang terdedah. Dan Taehyung terus baring. Aku rasa malu sikit dan pelik. Perangainya lain macam. Aku rasa dia...
YOU ARE READING
Daun Semanggi (Jennie & Taehyung)
Novela JuvenilMengisahkan seorang yeoja yang menjadi mangsa buli kerana nerd, pandai dan bernasib malang. Tetapi dari mangsa buli dan nerd ke hot sejak yeoja tersebut menjumpai sebatang daun semanggi. Semua nasibnya menjadi baik. Adakah benar dari daun tersebut...