1

263 12 1
                                    

Omma Hani: Hani-ya~ ireona.. Nanti lambat ke sekolah..

Hani: ya omma.. Hani bangun ni.. *masih menggeliatkan diri diatas katilnya*

Author pov

Semalam, Hani busy sangat dengan menonton drama kegemarannya sehingga tidak sedar yang dia tonton drama itu sudah hampir pukul 3 pagi..
Apabila dia sedar dia sudah hampir pukul 3, dia terus memberhentikan dirinya untuk menonton drama tersebut..

End pov~

10 Minit kemudian,

Hani: omma, Hani pergi dulu ya!

Omma Hani: kenapa tak sarapan dulu? Nanti lapar..

Hani: tak apa omma.. Hani dah lambat ni, Hani ada bawa roti kat beg ni.. nanti dalam perjalanan, Hani makan roti tu je..😊

Omma Hani: hah, yalah.. dah, pergi nanti lambat pula

Hani: Baik omma! annyeong~

Omma Hani: ☺️

Dalam Perjalanan ke sekolah,

Hani menaiki bas yang selalu dinaikinya kerana rumah Hani jauh sedikit dari sekolahnya...

Hani masuk sahaja ke bas tersebut dan scan cardnya, card tersebut tidak mencukupi..

Hani: Omo, habis aku.. Kenapa dia taknak terima ni. Dah habis ke duit dalam card ni?! mati aku.. 😫

Pemandu bas itu hanya melihat dan menggelengkan kepalanya dan Hani pun melihat reaksi pemandu bas tersebut..

Hani: Ahjussi, boleh beri saya naik bas ni tak? maaf, duitnya macam tidak mencukupi ni.. esok, saya beri double wangnya.. Saya dah lambat nak ke sekolah ni.. Ahjussi tak kenal saya ke? saya setiap hari naik bas ini..

Pemandu bas: Eh, tak boleh.. awak kena bayar juga.. Lagipun saya tak ingat kamu juga sebab ramai naiki bas ini.. Kalau tiada wang, boleh turun

Hani: Ahjussi, jebal..

Pemandu bas: No no.. Adik boleh turun sebab yang lain pun sudah menunggu..

Hani: Dae~ 😔

Hani pusingkan dirinya untuk turun dari bas tersebut, datang seorang lelaki membayarkannya untuk 2 orang iaitu untuk dirinya dengan Hani..

Hani melihat orang dibelakangnya, tiada siapa-siapa dibelakangnya..

Hani: eh, dia bayarkan untuk aku sekali ke? *Hani berbisik dalam hati*

Hani pun terus mencari tempat didalam bas tersebut.. Dia berdiri sahaja kerana tempat untuk duduk sudah penuh..

Selepas itu, Hani mencuri-curi melihat lelaki yang menolongnya..

Hani: Dia dari mana ya? aku tak pernah nampak pun.. Tapi dia cool! Oh my god! 😆

Hani masih mencuri-curi melihat lelaki tersebut.. lelaki tu merasa dirinya diperhati, dia melihat sekeliling dan Hani perasan dan terus mengalihkan pandangannya..

Sesampainya dia disekolah, dia pun turun sehingga lupa lelaki tersebut kerana lagi 5 minit sahaja dia untuk dapat masuk ke sekolahnya.. Jika lambat, dia boleh dikenakan denda membersihkan sekolah..

Hani turun sahaja, dia terus lari untuk sampai ke sekolahnya..
Dan akhirnya, Hani sempat untuk memasuki sekolah tersebut dengan berbakikan 1 minit sahaja..

Hani: Nasib baik sempat.. kalau tak, habis aku..

Hani pun berjalan masuk ke sekolah dan terus ke kelasnya..

First Sight, First LoveWhere stories live. Discover now