Hani: kenapa dia duduk kat sini ni.. aku malulah.. tapi sukalah juga mana taknya.. dia ni handsome..*Hani pov*
Mina: Felix sebelum ni sekolah kat mana? *excited*
Felix: Oh, sebelum ni saya belajar di Australia.. Saya tinggal di sana ☺️
Mina: Waaaa!! 😍😍.. Seronoknya..
Hani hanya mampu melihat kerana dia malu tentang perkara yang yang berlaku pagi itu..
Felix dan Mina berbual dengan rancaknya sehingga loceng sudah berbunyi menandakan mereka perlu masuk ke kelas untuk kelas yang seterusnya..
Felix: Okay noona.. terima kasih sebab sudi makan dengan Felix.. 😁
Mina: No problem! kalau Felix nak makan sama lagi lepasni, jangan segan silu untuk makan dengan kitaorang tau 😁.. betul tak Hani?
Hani termengelamun disebabkan tidak habis-habis fikirkan kejadian didalam bas kerana malu..
Mina: Hani? Hani?! *sambil menepuk bahu best friendnya*
Hani: Hah! ya.. apa dia tadi?
Mina: kau dah kenapa mengelamun? ni hah, bolehkan kalau lepasni Felix nak makan dengan kita?
Hani: Boleh, boleh..
Felix: Jinjja? gomawoyo~
Mereka pun berlalu pergi ke kelas mereka..
HABIS SEKOLAH,
Hani: chingu ah, aku balik dulu ya.. aku ada hal..
Mina: Hah, yalah tu.. hal kau dengan drama korea kau tu.. Jangan lupa study pula pasal math, esok ada pop quiz..
Hani: hah, yalah.. tahu.. annyeong chingu~ 😊
Mina: Annyeong!
Mereka pun keluar dari sekolah mereka menghala ke jalan rumah masing2..
Rumah Hani dan Mina, bertentangan arah.. Hani menuju ke kiri sekolah, Mina ke kanan sekolah..
Hani menunggu bas di bas stop yang berdekatan dengan sekolah mereka.. Sambil menunggu, Hani sibuk melayan video K-Popnya, idolnya GOT7 (Sorry, saya minat Got7 sampai terbawa dekat cerita ni ya)..
Sambil khusyuk melihat video tu, datang seorang namja duduk disebelahnya dan melihatnya sahaja..
Hani perasan yang dirinya sedang diperhatikan.. Dia melihat orang yang disebelah dan..
Hani: OMMAYA!! *sambil menunjukkan muka yang betul2 terkejut*
Felix: Wae wae noona..
Hani: Felix ni, buat noona terkejut je.. Sejak bila Felix ada dekat sini?
Felix: sejak lepas noona mula duduk sini? 😅
Hani: Kenapa tak tegur dari awal? buat noona takut je.. ingat byuntae mana yang duk menghendap noona dari tadi..
Felix: byuntae? hahahahaa.. kelakarlah noona ni.. saya nak tegur, tapi saya tengok noona khusyuk betul tengok video K-pop idol tu~ Jadi, saya tak naklah ganggu ketenteraman noona..
Hani: Hah, yalah tu..
Bas pun sampai ke bas stop yempat mereka menunggu..
Felix menaiki dulu dan diikuti dengan Hani.. Ketika itu, tempat duduk didalam bas tu hanya ada satu, Felix memberikan tempat duduk tu kepada Hani..
Felix: Noona~ yeogi anjueseoyo..*menarik tangan Hani untuk duduk ditempat kosong tersebut*
Hani: gomawo! *smile* *heart flutter*
YOU ARE READING
First Sight, First Love
RomantizmFelix Stray Kids Hani Exid All member Stray kids Mina Watak-watak tambahan Adakah cinta pertama dia terbalas atau hanya one-sided love? Inginkan cerita yang selanjutnya, boleh terus baca cerita ini untuk lebih lanjut! ❤️