13

62 5 0
                                    

Hani sebenarnya menunggu Felix utk memujuknya,
tetapi sayangnya.. Felix masih tidak memujuknya..

Persiapan Hani utk ke University

Hani: akhirnya, cita cita aku tuk ke sekolah ni berjaya.. next plan it's I want to be a good doctor..
Aku nak pastikan pada mereka (Felix) aku boleh berjaya jugalah walaupun tiada sokong dari mereka..

Hani sangat sangat geram dengan Felix yang senang melupakannya..

Hankook University,

Hani sudah berdaftarkan dirinya di tempat berdaftar..

Hani sudah berubah menjadi seorang perempuan yang begitu cantik sehingga orang disekelilingnya kagum dengan kecantikan dan ada yang cemburu dengan kecantikan dan bercakap yang Hani membuat pembedahan plastik dimuka.. akan tetapi Hani mengendahkan perkataan tajam itu kerana niat utamanya adalah belajar utk berjaya..

Hani ke seorang berjalan mencari cari seseorang utk bercakap, tetapi Hani tidak berani dengan suasana baru yang ada di Universiti tersebut..

Datang seseorang yang tiba tiba menyapanya...

Xx: Hai

Hani: Hai

Xx: sorang je?

Hani: aah

Xx: jom dengan kitaorang.. Sunbae ada buat orientasi dengan budak baru.. diaorang nak kita kumoul dekat dewan..

Hani: oh, ok.. Thank you

Xx: nothing.. Jom.. what's your name?

Hani: oh lupa.. naneun Hani-imnida.. and you?

Xx: aku Sung Kyung.. My full name is Lee Sung Kyung.. nice to meet you 😁

Hani: me too

Sung Kyung: dah, jom.. ni, aku kenalkan juga, yang sebelah aku ni, nama dia In Ah.. Seol In Ah..

In Ah: Hai

Hani: Hai In Ah..

mereka pun pergi ke dewan yang dipercakapkan tadi..

Mereka yang disekeliling mereka memandang mereka bertiga kerana mereka bertiga adalah junior yang boleh dikatakan paling cantik pada tahun ni.. dan mereka berkawan rapat yang tak mampu orang lain masuk campur..

Selepas orientasi di dewan,

Sunbae sunbae itu memberi kelonggaran pada mereka utk berehat dan makan.. malam nanti ada perjumpaan lagi.. utk pembahagian kumpulan

Sung Kyung: kajja.. aku laparlah.. nak makan

In Ah: aah.. jom.. nak makan apa ni je?

Sung Kyung: pizza? call?

In Ah: call

Sung Kyung melihat Hani yang berjalan keseorang dan mengajaknya sekali utk makan bersama mereka..

Sung Kyung: Hani..

Hani menoleh iebelakang dan melihat Sung Kyung yang memanggilnya..

Hani: hah, waeyo?

Sung Kyung: kitaorang nak pergi makan ni.. nak ikut sekali tak?

In Ah mengangguk kepala maknanya bersetuju

Hani masih meragu ragu

Sung Kyung dengan selambanya menarik tangan Hani dan terus pergi..
Hani hanya tersenyum dengan tindakan Sung Kyung yang sporting..

Sesampainya mereka di kedai pizza, mereka pun bercerita mengenai masing masing.. Sung Kyung dan In Ah adalah kawan dari middle school lagi.. mereka memang merancang masuk ke University yang sama.. nak dikatakannya kawan sehidup semati..

First Sight, First LoveWhere stories live. Discover now