5 bulan kemudian..." let's go to the beach!!" kata kawan aku, hyemin.
aku dah menetap kat seoul. ye memang mengejutkan bukan? aku jadi trainee kat jyp sejak bulan lepas. aku pun masih tak boleh percaya. aku audition masa tengah hangout ngan daniel kat klcc. sekali jumpa dengan jyp punya staff.
" malas ah.." aku baring kat atas lantai. penat lepas berlatih choreo baru.
" ergh.." joonie baring atas perut aku. kami berdua bermalas-malasan atas lantai.
" pemalas! bangun lah!!" minjun sepak kitorang berdua.
" arghh!!" aku tergolek.
" jomla.." hyemin memeluk tangan minjun. minjun menolak hyemin. hyemin jatuh atas joonie.
" pd-nim nak jumpa kita petang nanti. so jangan harap nak keluar." minjun mencekak pinggang. aku angguk, bangga
" alaaaa.." hyemin mengeluh. aku dan joonie mentertawakan hyemin. minjun tersenyum.
" aku tanya unnie. kalau boleh korang kena ikut." hyemin berkata. unnie yang dia maksudkan ialah manager kitorang.
" yelah hyemin oi.." aku berkata.
" hmpp.." hyemin keluar dari practice room. aku pandang minjun.
" unnie. kau nak ke gi pantai?" aku tanya.
" aku okay jer, korang?" minjun berkata. aku pandang joonie, dia hanya mengangkat bahu.
" aku pun okay."
•••
kami bertiga berlatih menari lagu yang diberi oleh manager minggu lepas. kitorang tak tau kenapa kitorang dapat lagu baru. bila tanya unnie, bila kitorang nak debut dia kata lambat lagi.
aku mengeluh semasa menari. sekali tersalah step. minjun dan joonie memberi aku jelingan maut. aku tersengih lepas tu sambung berlatih di tepi.
sedang menghafal step susah, pintu practice room di buka ganas oleh hyemin.
" yah! kalau tercabut pintu tu-" belum sempat minjun habis membebel hyemin menunjukkan sekeping sampul surat.
kami bertiga memandang hyemin, dengan penuh soalan. hyemin minum air dan mula berkata-kata.
" pd-nim benarkan kita pergi pantai." hyemin menahan diri dari excited melebih
" okay..kenapa kau excited sangat?" joonie berkata. aku angguk, setuju dengan apa yang dikatakan oleh joonie.
" sebab pd-nim suruh kita buat video promotion untuk debut!!" hyemin separuh menjerit.
aku menutup mulut, terkejut. joonie sudah pun melompat dan berlari satu practice room. minjun membuka sampul surat tadi.
terdapat berkepuk-kepuk duit kat dalam sampul surat tu. minjun menjerit kerana terlalu excited.
" ce citer sikit apa yang kita kena buat?" aku menenangkan diri dan menyuruh minjun dan joonie bertenang. sebab diorang dah macam beruk tak mandi lol
" camni.." kami berempat duduk bersila dalam bulatan.
" pd-nim nak kita buat video kita kat pantai. alahh, macam nct life ataupun going seventeen. yang setaraf dengannya lah. tapi kita bawa camera gopro sendiri ah." hyemin berkata. joonie dan minjun angguk.
YOU ARE READING
𝐇𝐎𝐋𝐈𝐃𝐀𝐘 ♡. kim mingyu
Fanfiction[complete] "kita memang di takdirkan bersama."-mingyu " sejak bila kau cringey nih?"-sara " sejak aku jumpa kau"-mingyu " whatever."-sara - oh my! season three